فکر کردن به شیوه زیراکسی!

اکنون دیگر زمان آن رسیده تا منتظر شنیدن خبرهای غیرمنتظره‌ای از این شرکت باشید.
 
فکر کردن به شیوه زیراکسی!بدون شک شرکت زیراکس را می‌توان حکمران بلامنازع صنعت دستگاه‌های کپی، ‌پرینترها و سیستم‌های مدیریت اسناد دانست. با این وصف اگر شما گمان می‌کنید شناخت خوبی از زیراکس دارید باید گفت در اشتباه هستید.
اکنون دیگر زمان آن رسیده تا منتظر شنیدن خبرهای غیرمنتظره‌ای از این شرکت باشید.
دانش روز – خسرو یعقوبی: این شرکت عظیم و قدرتمند (که تاریخ تأسیس آن به حدود سال ۱۹۰۶ برمی‌گردد) با هدف آشنایی بیشتر کاربران کسب و کار با طرح‌ها و فعالیت‌های زیراکس، تلاش‌های فراوانی را در جهت تجدید برند خود متحمل شده است که نتیجه این تلاش‌ها و اقدامات، تأسیس شرکت‌های متوسط و بزرگ زیراکس در کشورهای مختلف و آشنا کردن کسب و کارها با امکانات و تجهیزات مفید و حیاتی بوده است.

هم اکنون زیراکس با معرفی خدمات B۲B در زمینه‌های مالی و حسابرسی، منابع انسانی، حمایت از مشتری، برون سپاری IT‌ و مدیریت اسناد اداری، مهیای کمک به شرکت‌هایی است که در عرصه تجارت به دنبال «کسب و کار حقیقی» هستند.
ماهنامه معتبر PC TODAY با خانم باربارا بسنی، معاول بخش تبلیغات جهانی زیراکس در خصوص تلاش‌های تجدید برند این شرکت گفت‌وگویی انجام داده است که ماحصل آن را در زیر می خوانید.

• اخیراً شرکت زیراکس برنامه‌های تبلیغاتی گسترده‌ای را جهت معرفی خدمات کسب‌وکار خود به راه انداخته است. می‌توان چنین گفت که این اقدام شما اساساً خبر از یک تجدید برند دارد. انگیزه زیراکس از به راه انداختن چنین برنامه‌های تبلیغاتی چیست؟
در تاریخ شرکت زیراکس تاکنون نظیر این تبلیغات بزرگ و سازماندهی شده، دیده نشده است. در واقع انگیزه‌ای که در پس این برنامه‌ها وجود دارد به کسب مالکیت Affiliated Computer Services در ماه فوریه ۲۰۱۰ برمی‌گردد. کسب این امتیاز ۶.۴ میلیارد دلار برای ما هزینه در بر داشت. این اقدام نه تنها بسط فوق‌العاده‌ای را در قابلیت‌های خدمات‌رسانی در پی داشت بلکه با سه برابر کردن کسب‌و‌کار ما در بخش خدمات‌رسانی نیمی از درآمد ۲۲ میلیارد دلاری ما را در برمی‌گیرد.

• تجدید برند مستلزم چه نوع اقداماتی است؟
از منظر یک برند باید گفت کسب امتیاز ذکر شده فرصت عظیمی جهت تغییر موضع در اختیار ما قرار داد. از آنجا که نام زیراکس با نام دستگاه‌های کپی پیوند یافته است این شرکت همچنان به عنوان تولیدکننده دستگاه‌های کپی شناخته می‌شود. علیرغم این حقیقت که کسب‌وکار ما از ماحصل این پیوند مشترک بسط زیادی پیدا کرده اما هنوز هم تا جایگاه قدرتمند و محکمی که در نظر ماست راه زیادی در پیش است. کسب مالکیت امتیاز ACS (و تمام خدماتی که از این طریق امکان ارائه آن وجود دارد) و مانور تبلیغاتی گسترده در خصوص آن فرصت تجدید جایگاه برند و برجسته‌ نشان دادن توانمندی‌ها و نیز بکارگیری رویکردهای جدید و پیشرفت‌‌های فوق‌العاده را بخصوص در زمینه خدمات B۲B، برای ما میسر می‌سازد.

• خدمات زیراکس در زمینه کسب‌وکار چه حوزه‌هایی را شامل می‌شود؟
بخش مدیریت اسناد دائماً یکی از خدمات ارائه شده از سوی ما بوده است. پس از آن خدماتی همچون برون‌سپاری IT، خدمات منابع انسانی، حمایت از مشتری، مالی و حسابداری دیگر حوزه‌های خدمات‌رسانی ما را در بر گرفته‌اند. محصولاتی که از ابتدا در حوزه تمرکز ما قرار داشته‌اند در برنامه‌های تبلیغاتی اولویت دارند.

• چند سال پیش شرکت زیراکس برنامه‌های تبلیغاتی خود را با هدف تجدید برند از قالب یک شرکت فراهم‌آورنده فناوری‌های ساده به قالب یک شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت اسناد، آغاز کرد. آیا بین تبلیغاتی کنونی و تبلیغات گذشته شما رابطه‌ای وجود دارد؟
تبلیغاتی که در گذشته انجام شد در واقعی گامی به سوی بسط دیدگاه و تحکیم پایه‌های زیراکس به عنوان یک شرکت خدمات‌رسانی بود. با این وصف طبیعتاً گام بعدی ما تبدیل شدن به یک فراهم‌آورنده فناوری اسناد می‌توانست باشد. این رویکرد همچنان در صدر خط‌مشی‌های تبلیغاتی‌ ما قرار دارد و با افزودن قابلیت‌ها و دیگر خدمات پیشنهادی، به سرعت هدف خود را پیش می‌برد.

• این خدمات جدید و گسترده برای آن دسته از خوانندگان ما که با زیراکس آشنایی خوبی دارند می‌تواند یک خبر شگفت‌آور باشد. خصوصاً خدماتی در زمینه منابع انسان یا برون‌سپاری IT می‌تواند برای آنها دور از انتظار باشد.
این برنامه‌های تبلیغاتی در واقع محکی برای مشاهده عکس‌العمل‌ها بود که همگی فوق‌العاده بودن این خبر را تأیید می‌کردند. شنیدن جمله‌ای مانند «من هرگز گمان نمی‌کردم آنها قادر به انجام چنین کاری باشند!» در واقع نشان می‌دهد که دیدگاه مردم در خصوص ما و آنچه که شرکت می‌تواند برای آنها انجام بدهد تغییر کرده است و این همان هدفی است که تبلیغات ما براساس آن راه‌اندازی شد.

• زیراکس جهت برنامه‌های تبلیغاتی خود با چه شرکت‌هایی همکاری دارد؟
بطور کلی ما با برخی برندهای جهانی و مشتری‌ها یا متخصصان سرآمد همکاری داریم. شرکت‌های ماریوت، پراکتر اند گمبل، تارگت و نوتردام از جمله این همکاران می‌باشند که باز هم بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. قدرت اینگونه تبلیغات در واقع مانند شاخ و برگ دادن به یک قصه در هنگام تعریف کردن آن است بنابراین هدف ما حفظ نتایج به دست آمده و انجام تلاش و پویایی فراوان جهت تحقق آنها است.

• استفاده از برندهای مشتری‌ها و حتی لوگوهای آنها در یک برنامه تبلیغاتی بازاریابی تا چه میزان معمول است؟
البته در تاریخ تبلیغات اساساً چنین کارهایی با نظم و ضوابط مخصوص به خود انجام شده است اما من فکر می‌کنم دیدگاهی که حول این برنامه تبلیغاتی وجود دارد «مهیا شدن برای یک کسب‌وکار حقیقی» است. در واقع دیدگاه ما این است که تمام تمرکز خود را متوجه مشتری کنیم تا عیناً به او نشان بدهیم که چگونه در پشت صحنه با پشتکار فراوان مشغول کمک‌رسانی و نیز آزاد گذاشتن او در روی آوردن به یک کسب‌وکار واقعی هستیم. اما وجود این نام‌های بزرگ از ساده‌ترین راه‌ها به معرفی و تشریح خدمات و اقدامات ما قدرت می‌بخشد.
به گمان من این کار مهم‌ترین بخش از مفهوم یک برنامه تبلیغاتی و قدرتمندترین روش جهت معرفی پیشنهادات و اقدامات ما برای مشتریان و همکارانمان است.

• آیا ممکن است برای ما کمی توضیح بدهید که برای مثال دو شرکت ماریوت اینترنشنال و تارگت به چه صورت از خدمات زیراکس در کسب‌وکار خود بهره می‌گیرند؟
شرکت ماریوت در صدور فاکتور اساساً از یک فرآیند یکپارچه پیروی می‌کرد که به‌صورت ثبت روی کاغذ صورت می‌گرفت که بسیار زمان‌بر و ناکارآمد بود. زیراکس طی یک همکاری با ماریوت موفق شد در دیجیتالی‌سازی فرآیندها و تزریق فناوری‌های اداری به جریان کار این شرکت کمک فراوانی نماید. نتیجه نهایی این همکاری، یکپارچه‌ شدن صدور ۱۱ میلیون فاکتور و مستندسازی فرآیند صدور آنها در یک روند بسیار سریع و کارآمد و صرفه‌جویی در زمان و هزینه بود. در واقع ما فرآیند قدیمی را به شکلی اتوماتیک و یکپارچه به آنها ارائه دادیم.

تارگت نیز به عنوان یک شرکت خرده‌فروشی عظیم اطلاعات انبوهی در زمینه عادت‌های خرید مشتری‌ها و رفتارهای خرید در اختیار داشت. در این مورد نیز زیراکس با نرم‌افزار XMPie (یک نرم‌افزار چندمنظوره در خصوص بازاریابی نفر به نفر) به کمک آنها رفت و امکان بازاریابی مستقیم را بر اساس برآوردها و برنامه‌ریزی‌ها و ارسال آنها برای مشتری‌ها فراهم آورد. بنابراین نتایجی که با استفاده از این نرم‌افزار برای شما به‌دست می‌آید کاملاً بهنگام و مرتبط خواهد بود. آنچه که از ماحصل این ارتباط مجازی نصیب تارگت شد، ۵۰ درصد رشد در تأثیرگذاری اطلاعات کسب شده از مشتری‌ها و ۳۰ درصد کاهش هزینه‌های تولید آنها بود.

• نام شرکت زیراکس همواره تصویر دستگاه‌های کپی و پرینترها را در اذهان مردم تداعی می‌کند. آیا این فناوری‌ها همچنان محوری‌ترین کسب‌وکار زیراکس شمار می‌آیند؟
کسب و کار سنتی ما در زمینه دستگاه‌های کپی، پرینترها و فناوری اداری همچنان نیمی از عایدی شرکت را تشکیل می‌دهد. تعهد ما به این فناوری‌ها غیرقابل گسست است. البته این مسئله را به خاطر داشته باشید که این فناوری‌ها در توانمندسازی راهکارها در فضای خدمات کمک شایان می‌نمایند و از این رو این دو بخش یک رابطه هم‌افزایی با یکدیگر دارند و یکی از ارکان بسیار مهم کسب و کار ما محسوب می‌شوند.

• در جریان این مسیر تبلیغاتی جدید، گام بعدی زیراکس چیست؟
به نظر من تمرکز روی این برنامه تبلیغاتی و فرصت مشاهده پیشرفت حاصل از آن می‌تواند اصلی‌ترین هدف ما باشد. ما این برنامه تبلیغاتی را به تازگی راه‌اندازی کرده‌ایم و هدف بعدی ما توجه بیشتر و قدرت بخشیدن به آن طی سال ۲۰۱۱ و بعد از آن می‌باشد.

• نه به این شوری و نه به آن بی‌نمکی!
برنامه تبلیغاتی جدید مشخصا یک رویکرد متفاوت برای شرکتی با قدمت زیراکس است. وب‌سایت www.realbusiness.com یک مالتی‌مدیای فانتری است که با موسیقی، ویدئوها، گشت و گذار در ساختمان تجاری، جوک‌ها، داستان‌های مشتری‌ها، غرش موتورسیکلت‌ها و سگ خوش یمن تارگت با نام bullseye تکمیل شده است.

این وب‌سایت بامزه و سرگرم کننده در عین حال ابزاری برای یک کسب‌وکار واقعی است و هدف آن رساندن پیام زیراکس به گوش شرکت‌های دیگر است: «زیراکس با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین خود قادر است در شرکت شما تحولات بنیادینی را ایجاد نماید.
خدمات جدید ما کارکنان شما را در انجام عملکردهایشان یاری می‌کند تا آنها بتوانند روی اهداف اصلی کسب‌وکار متمرکز شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.