قیمت دلار کمتر از ۳۶۰۰ تومان نمی شود؟

قیمت دلار کاهش نخواهد یافت تحلیل پیشبینی

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است وضعیت بازار نفت، اجازه کاهش قیمت ارز را نخواهد داد و قیمت دلار بعد از رفع تحریم‌ها به کمتر از ۳۶۰۰ تومان نخواهد رسید.
احمد کیمیایی اسدی درباره وضعیت بازار ارز بعد از لغو تحریم‌های اقتصادی که در ماه جاری قرار است اجرایی شود، گفت: با توجه به وابستگی بالای اقتصاد ایران به نفت و اینکه قیمت‌ نفت در مدت اخیر سیر نزولی پیدا کرده و حدود ۳۰ دلار معامله شده است، به نظر می‌رسد نرخ ارز بعد از لغو تحریم‌ها سیر نزولی نداشته باشد.

قیمت دلار کاهش نخواهد یافت تحلیل پیشبینی
قیمت دلار کاهش نخواهد یافت تحلیل پیشبینی

وی با بیان اینکه شرایط بازار نفت امکان کاهش قیمت ارز را فراهم نمی‌کند، پیش‌بینی کرد که بعد از لغو تحریم‌ها نرخ دلار از قیمت فعلی که حدود ۳۶۵۰ تومان است کمتر نشود و حتی تا پایان سال احتمال افزایش نرخ دلار وجود دارد. در مجموع با نزدیک شدن به پایان سال و بیشتر شدن احتمال کسری بودجه و دخالت‌های دولت در بازار ارز، به نظر نمی‌رسد قیمت دلار روند کاهشی پیدا کند.

قیمت دلار کاهش نمی یابد؟

نایب رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه در پسا تحریم چقدر امکان تک نرخی شدن ارز وجود دارد؟ گفت: تک نرخی شدن ارز یکی از خواسته‌های اصلی فعالان اقتصادی است. پیش از به نتیجه رسیدن برجام شاید پیش‌بینی دولت این‌گونه بود که می‌تواند فاصله قیمت بین ارز دولتی و ارز آزاد که در آن زمان حدود ۳۰۰ تومان بود را بهم نزدیک کند و در نهایت به یک نظام تک نرخی برسد اما پیش‌بینی‌ها درست اتفاق نیفتاد.

کیمیایی ادامه داد: اکنون تفاوت نرخ ارز دولتی با نرخ ارز آزاد به ۲۰ درصد رسیده و توان جبران این اختلاف وجود ندارد.

وی با پیش‌بینی اینکه نرخ دلار پس از لغو تحریم‌ها به کمتر از ۳۶۰۰ تومان نخواهد رسید، تصریح کرد: اکنون کشور‌هایی که وابستگی‌شان به نفت زیاد است ارزش پول‌شان پایین آمده و دلار در آن کشور‌ها قوی‌تر شده است. واقعیت اقتصاد ما این است نرخ ارز نباید به کمتر از ۳۶۰۰ تومان برسد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.