قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران

خبرگزاری ایسنا: پیش‌بینی‌ها از ادامه رکود زمستانی به وقوع پیوست و با نزدیک شدن به پایان سال به جای رونق، بازار مسکن ‌همچون زمستان، سرد است که مهم‌ترین دلیل آن پایین بودن قدرت خرید و کاذب بودن قیمت‌ها عنوان می‌شود.

به گفته مشاوران املاک مناطق مختلف تهران در این روزها و پیش از تثبیت نرخ ارز، قیمت‌ مسکن روز به روز تغییر می‌کند اما خریداری ندارد که این مهم‌ترین دلیل رکود بازار مسکن است چرا که قدرت خرید مردم به رقم‌های نجومی نمی‌رسد.

همچنین در حالی که به اعتقاد کارشناسان مسکن، گذر از این وضعیت رکود و رونق دوباره بازار نیازمند تثبیت نرخ ارز در کشور است، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور هرگونه افزایش قیمت برای کالا و خدمات را به استناد تغییرات نرخ ارز دارای توجیه اقتصادی نمی‌داند.

اگر مسکن مهر نبود

از سویی دیگر در حالی که برخی کارشناسان بر این باورند که مسکن مهر متقاضی خاص خود را داشته و تاثیری بر بازار مسکن شهری ندارد اما مسوولان معتقدند اگر مسکن مهر ساخته نمی‌شد، قیمت هر متر واحد مسکونی در مرکز شهر تهران تا متری ۱۰‌میلیون‌تومان می‌رسید.

این گزارش از بنگاه‌های مسکن در نقاط مختلف شهر تهران نشانگر افزایش قیمت مسکن و البته رکود بازار است که گلایه مشاوران املاک را از کسادی بازار به همراه دارد. این در حالی است که برخی کارشناسان مسکن رونق بازار در ماه‌های پایانی سال را پیش‌بینی کرده بودند اما با تفاسیر مشاوران املاک تهرانی، رکود بیش از رونق به چشم می‌خورد.

مشاوران املاک با گلایه از نبود خرید و فروش، معتقدند متقاضی خرید وجود دارد اما نقدینگی در دست مردم کم بوده و قدرت خرید پایین آمده است. در این بررسی که ملاک، آپارتمان‌های نوساز تا ۱۰سال ساخت در استان تهران هستند، نرخ فروش از متری یک‌میلیون و ۲۰۰هزارتومان در جنوب شهر تا متری ۲۵میلیون تومان در منطقه شمیرانات مشاهده می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.