محمد سعیدی کیا، نخستین کاندیدای رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲: کشور را می‌توان بهتر از این اداره کرد

 اقتصاد سالم، کمترین تسهیلات تکلیفی را دارد
سازمان مدیریت مغز متفکر و برنامه‌ریز کشور بود
محمد سعیدی‌کیا به عنوان نخستین نامزد انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، حدود دو ماه پیش اعلام کاندیداتوری کرد و گفت که در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) برنامه‌های انتخاباتی خود را تشریح می‌کند.
او که گفته تا آخر در صحنه انتخابات می‌ماند و وارد هیچ ائتلافی هم نمی‌شود، شعار انتخاباتی خود را «انسجام ملی» اعلام کرده و می‌گوید که با انسجام ملی می‌توانیم در کشور آرامش ایجاد کنیم.
محمد سعیدی‌کیا، مهندس ۶۶ ساله‌ای است که در چهار دولت‌ مختلف سمت وزارت داشته است. او در دولت میرحسین موسوی و دولت اول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وزیر راه و ترابری بود و در دولت اول سید محمد خاتمی وزیر جهاد سازندگی و در دولت اول محمود احمدی‌نژاد نیز وزارت مسکن و شهرسازی را در اختیار داشت. در حال حاضر نیز مسوولیت بخش ساختمان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را برعهده دارد. سعیدی‌کیا تنها وزیری است که در طول خدماتش به چهار دولت جمهوری اسلامی موفق شده است «نشان درجه یک سازندگی» دریافت کند.


سعیدی‌کیا اکنون معتقد است که «مردم در سختی زندگی می‌کنند و می‌شود بهتر از شرایط موجود کشور را اداره کرد.» او می‌گوید: «وقتی نتیجه عملکرد دولت دهم در این چهار سال را دیده‌ام، تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات گرفتم» و می‌افزاید که «مشکل تورم و اشتغال را با واگذار کردن امور به مردم و تقویت تولیدکنندگان می‌توان مرتفع کرد.» به گفته وی «دولت به هیچ وجه نباید کار اقتصادی بکند و باید به سمتی پیش برویم که دولت هر چه بیشتر کوچک شود و تنها نظارت صحیح دولت بر امور کافی است.» او موفقیت طرح مسکن مهر را نیز مرهون بسترسازی مناسبی که در دوره صدارتش در وزارت مسکن انجام شده می‌داند و می‌گوید که اگر این بسترسازی نبود الان این طرح به این خوبی اجرا نمی‌شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.