مصرف داروهای ماهواره ای را تایید نمی کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروهایی که ماهواره تبلیغ می کند را به دلیل عوارضی که پس از مصرف دارند تایید نمی کنیم.

به گزارش دانش روز به نقل از مهر، دکتر احمد شیبانی در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها افزود: با هماهنگی نیروی انتظامی توانستیم چندین نفر از کسانی که در شبکه های ماهواره ای شماره موبایل اعلام می کنند و داروهای غیر مجاز تبلیغ می کنند را شناسایی کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: بخشی از آنچه که در این زمینه به ما مربوط می شود به منابع ذی ربط منعکس کردیم اما با مجلس هماهنگی در این زمینه صورت گرفت چون دارو مستقیما به سلامت مردم بستگی دارد و نباید آلت دست سوداگران دارو شود. بنابراین تبلیغ دارو و فراورده های دارویی و بهداشتی ممنوع .

شیبانی ادامه داد: یک ماده واحده را به مجلس پیشنهاد کردیم که محصولاتی که ماهواره تبلیغ می کند را شناسایی و از ورود آن به کشور جلوگیری شود. همچنین با شرکتهای تجاری این داروها روابط تجاری را محدود کنیم. این موضوع مورد استقبال اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز قرار گرفت و در شرف دادن ماده قانونی برای جلوگیری از ورود این داروها هستیم.

وی گفت: از مردم نیز درخواست داریم به تبلیغات دارو در شبکه های ماهواره ای توجهی نکنند و سلامت خود را به سادگی در اختیار این محصولات قرار .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.