منابع تخصصی آزمون دکتری نهایی شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر نهایی شدن منابع آزمون دکتری گفت: با توجه به نهایی شدن منابع آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور سئوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری را طرح خواهد کرد.دانش روز – خسرو یعقوبی: دکتر سعید قدیمی در گفتگو با مهر با اشاره به نحوه تدوین منابع درسی آزمون دوره دکتری افزود: مسئولیت تدوین منابع درسی آزمون دکتری بر عهده کمیته‌های تخحصصی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی بود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: این کمیته‌ها پس از بررسی‌های لازم منابع درسی آزمون دکتری را تدوین و به تصویب نهایی رساندند.

وی اضافه کرد: این منابع در حال حاضر در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شده است و این سازمان براساس منابع اعلام شده آزمون دوره دکتری را طرح و تدوین می‌کند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 692 این شورا در بیست و یکم تیرماه 90، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از 5 هزار و 600 نفر به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که در نظر دارد این افزایش ظرفیت را با توجه به توانمندی، قابلیت علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دانشگاه انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *