نارضایتی احمدی نژاد از حکم شلاق جوانی که به او توهین کرده بود

واکنش آملی لاریجانی به ابراز نارضایتی احمدی‌نژاد از اجرای حکم شلاق

آیت‌ا… آملی لاریجانی گسترش اعتراض‌ها در آمریکا را «پدیده‌ای مهم و قابل تامل» از باب فرجام مکاتب سیاسی مدعی ایجاد دموکراسی در جهان دانست و گفت: این اعتراض‌ها و نابسامانی‌ها موجب شده تا جهانیان متوجه فرجام نظریه لیبرال دموکراسی و متزلزل بودن ارکان آن بشوند.

به گزارش دانش روز به نقل از روابط عمومی قوه‌قضائیه، رییس قوه‌قضائیه در جلسه مسوولان عالی قضایی به جنجال رسانه‌ای غرب درخصوص اتهام طراحی نقشه بمب‌گذاری و ترورسفیر سعودی در آمریکا اشاره کرد و گفت: در حالی که کشور آمریکا به شدت درگیر اعتراض‌های مردمی است و در مقابل دیدگان جهانیان شاهد خشن‌ترین برخوردهای پلیسی با معترضان هستیم، رسانه‌های این کشور برای منحرف کردن اذهان، جنجال رسانه‌ای جدیدی به راه انداخته‌اند، ولی بدانند این ترفندها دیگر کهنه و قدیمی شده است. رییس قوه‌قضائیه با «خنده‌دار» توصیف کردن ادعای رسانه‌های آمریکایی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیازی به ترور ندارد. برای ما روشن است که این‌گونه خبرسازی‌ها از ناحیه آمریکا برای منحرف کردن افکار داخلی مردم خودشان و مردم جهان و دور کردن از مشکلات داخلی آمریکا و اروپا است که رسانه‌ای می‌شود. آیت ا… لاریجانی فرار مالیاتی گسترده و دریافت وام‌های زیاد و بدون پشتوانه و فقدان وثیقه‌های معتبر و کافی را از جمله موارد کشف شده در پرونده فساد مالی برشمرد و گفت: حسب گزارش‌های اولیه فرار مالیاتی قابل‌توجهی در این پرونده رخ داده که قوه‌قضائیه در حال پیگیری‌ آن است و ان‌شاءا… با سرعت و دقت این پرونده را به سرانجام خواهد رساند.
در ادامه رییس قوه‌قضائیه به اظهارات برخی افراد درخصوص اجرای چند حکم و قرار قضایی که به استناد قانون و در مقام دفاع از حیثیت و جایگاه مسوولان عالی نظام و یا جامعه انجام پذیرفته اشاره کرد و گفت: قوه‌قضائیه بر حسب قانون با توهین‌کنندگان به مسوولان نظام به عنوان یک جرم دارای جنبه عمومی برخورد خواهد کرد و به نظر می‌رسد نیازی به شکایت مسوولان نظام از اشخاص توهین‌کننده نیست. به نظر می‌رسد این اظهارات در پاسخ به سخنان دو روز قبل رییس‌جمهور باشد. محمود احمدی‌نژاد در همایش فرمانداران سراسر کشور موضوع شلاق زدن به یک جوان به خاطر توهین به رییس‌جمهور را مورد اشاره قرار داده و تصریح کرده بود: «وقتی دانه‌درشت‌ها آزادانه به دولت توهین می‌کنند، راضی نیستم یک جوان به خاطر توهین به من شلاق بخورد.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.