نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاههای خارج از کشور، تاثیر مدرک اول بر مدرک دوم

به گفته مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدارک تحصیلی دانشجویانی که از اول ژانویه 2012 مقطع اولیه را در دانشگاههای غیرمعتبر و مقاطع بالاتر را در دانشگاههای معتبر بگذرانند غیر قابل بررسی و ارزشیابی .

به گزارش دانش روز به نقل از مهر، تطابق مدارک تحصیلی دانشگاههای خارج کشور با قوانین و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همیشه جزء سئوالات دانشجویان ایرانی خارج از کشور بوده است. علاوه بر اینکه وزارت علوم به دفعات اعتبار دانشگاههای خارج از کشور را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج آن را منعکس می کند نحوه بررسی مدارک این دانشگاهها را نیز اعلام می کند.

محمد حسین مجلس آرا در جدیدترین اظهار نظر خود در این باره گفت: طبق مصوبه شورای ارزشیابی وزارت علوم، دانشجویان ایرانی خارج از کشور دوره های کاردانی و کارشناسی که مدرک مقطع قبلی آنها از دانشگاه غیرمعتبر اما مدرک مقطع بالاتر از دانشگاه معتبر اخذ شده باشد در صورتی که تاریخ شروع به تحصیل آنها پس از اول ژانویه 2012 باشد غیرقابل بررسی و ارزشیابی است.

وی افزود: چنانچه مدارک صادره از دانشگاههایی که از نظر وزارت علوم غیرمعتبر ولی از نظر مراجع قانونی ذیربط در یک کشور خارجی معتبر و تاریخ شروع به تحصیل آنها قبل از تاریخ ذکر شده باشد قابل بررسی و ارزشیابی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *