نه آیفون۵ آمد نه استیو جابز

اپل سه شنبه شب به‌رغم ارتقای آیفون ۴ و عرضه سیستم عامل جدید و چند محصول دیگر توقع دوستدارانش را برآورده نکرد

 شمارش معکوس برای رونمایی آیفون5 از هفته‌ها پیش و شاید بگوییم از ماه‌ها پیش آغاز شده بود. به طوری که اگر سری به سایت‌های مختلف می‌زدید حتما شایعاتی در خصوص این گوشی همراه با ویدئو و یا عکسی از آیفون 5 را می‌توانستید مشاهده کنید. حجم وسیعی از این شایعات باعث شده بود تا کاربران زیادی روز گذشته پای اینترنت منتظر یک انقلاب دیگر از سوی شرکت اپل باشند. اما این شور و هیجان بعد از پایان کنفرانس اپل به نوعی به یک ناامیدی تبدیل شد چرا که از یک گوشی جدید با طراحی نوآورانه هیچ خبری نبود. در واقع برخی شایعات پیش از این کنفرانس، به حقیقت پیوست و تیم کوک، جانشین استیو جابز در این کنفرانس طبق استراتژی این شرکت در معرفی گوشی آیفون از نسخه جدید آیفون 4 یعنی 4s پرده برداری کرد.این در حالی بود که از خود استیو جابز که اکنون ریاست هیات‌مدیره اپل را در اختیار دارد خبری نبود.
ارتقاي گوشی به جای آیفون 5
کنفرانس اپل روز سه‌شنبه نه در مکان همیشگی که در سالنی که استیو جابز در آن آیپاد و مک بوک ایر را معرفی کرده بود، برگزار شد. دستگاه هایی که هر کدام انقلابی در دنیای موسیقی و کامپیوتر به پا کرده بودند. اما این بار برای معرفی یک نوآوری جدید به جای جابز محبوب، جانشینش تیم کوک روی صحنه می‌آید و بعد از ابزار خوشحالی از این که اولین بار است که محصول این شرکت را معرفی می‌کند طبق روال همیشگی آماری از فروش محصولات این شرکت ارائه می‌کند.حالا و بعد ازاین صحبت‌ها، حاضران و کاربرانی که به صورت زنده این کنفرانس را دنبال می‌کنند انتظار دارند آیفون جدیدی بعد از یک سال انتظار معرفی شود. اما آیفونی که توسط اپل معرفی می‌شود همان آیفون 4 است با این تفاوت که امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری جدید به آن اضافه شده است. فیل شیلر، معاون رییس شرکت اپل، برای معرفی نسخه جدید آیفون روی صحنه می‌آید و می‌گوید: «رقبا تمام سعی خود را کردند تا با کپی از امکانات آیفون 4 به ما برسند، اما آنها هنوز نتوانسته‌اند به ما حتی نزدیک شوند.»او مي‌گوید اگر چه ظاهر این آیفون؛ با آیفون قبلی تفاوتی ندارد و از همان صفحه نمایش حیرت‌انگیز بهره مي‌برد، اما داخل آن دنیایی متفاوتی دارد.پردازشگر آیفون جدید A5 نام دارد و به دلیل دو هسته‌ای بودن آن سرعتی ۲ برابر را به کاربر می‌دهد. به دلیل این سرعت بالا و به گفته شیلر کاربران باید در انتظار بازی‌هایی با گرافیک بالا باشند که به زودی عرضه خواهد شد. از آنجایي که پردازنده A5 فضای کمتری نسبت به A4 اشغال مي‌کند. اپل باتری بزرگتری را در 4 S به‌کار برده است و به این ترتیب طول عمر باتری نیز افزایش یافته است. به این ترتیب طول عمر باطری جدید ۸ ساعت برای صحبت مداوم در حالت 3G و ۱۴ ساعت در حالت 2G است. برای پخش موسیقی ۴۰ ساعت باتری و برای ویدئو ۱۰ ساعت باتری در اختیار دارید.
از عکاسی لذت ببرید
شاید یکی از جذابیت‌‌های یک گوشی همراه برای کاربران علاوه بر امکانات نرم‌افزاری داشتن یک دوربین با کیفیت باشد. به گفته اپل، آیفون 4 محبوب‌ترین دوربین عکاسی دنیاست و بیشترین آپلود عکس در فلیکر را داشته است. گفته می‌شود دوربین جدید آیفون 4s، به 8 مگاپیکسل رسیده است که وضوح تصویر آن برابر با 3264×2448 است. بهبود قابلیت نوردهی و همچنین کیفیت به مراتب بالاتر این دوربین، باعث افزایش سرعت عکاسی شده است. همچنین این دوربین از قابلیت تشخیص چهره هم برخوردار است. اپل سرعت عکس گرفتن دوربین 4S را با تلفن‌های هوشمند موجود در بازار مقایسه کرد و آن را برتر از Galaxy S II سامسونگ و HTC Sensation نشان داده است.یکی دیگر از قابلیت‌های جدید و جذاب دوربین آیفون 4S، امکان ضبط ویدئو با کیفیت 1080 پیکسل يا HD است که برای اولین بار در گوشی آیفون اضافه شده است.
با آیفون صحبت کنید
شاید تنها در فیلم‌های علمی تخیلی می‌توانستیم ببینیم افرادی که در آینده دوری هستند، با دستگاه‌هایی که در اختیار دارند صحبت مي‌کنند و از آنها در کارهای روزانه خود کمک می‌گیرند.
اما اپل در این کنفرانس با معرفی یک سرویس به نام Siri به نوعی به این رویا رنگ حقیقت بخشیده است. شاید به همین دلیل هم بود که این شرکت نام کنفرانس خود را Let’s talk iPhone به معنی با آیفون خود صحبت کنید، انتخاب کرد. اسکات فورستال، معاون ارشد شرکت اپل، برای معرفی این سرویس روی صحنه می‌آید و در حالی که دکمه آیفون را پایین نگه داشته از آیفون خود می‌پرسد: امروز هوا چطور است؟ Siri پاسخ می‌دهد امروز هوا بارانی است و بهتر است لباس مناسبی همراه خود داشته باشی.اسکات کمی فضا را هیجانی می‌کند و از Siri می‌پرسد مرا به این خیابان راهنمایی کن. نتیجه جواب این است:
Siri بالا مي‌آید، نقشه، جهات و مسیر دقیق را به اسکات نشان مي‌دهد و به او درباره شرایط راه و اینکه چگونه بهتر است به مقصد برسد توضیح می‌دهد.
این سرویس قادر است تا کارهای پیچیده‌تری نیز انجام دهد.
این نرم‌افزار قادر است متن پیغام‌ها را بخواند، ملاقات‌های شما را زمان‌بندی کند، کارهای شما را یادآوری کند یا در لغت‌نامه به‌دنبال تعریف یک لغت بگردد. Apple برای پاسخ‌های صحیح از موتور جست‌وجویWolfram Alpha و دایره‌المعارف ویکی پدیا کمک گرفته است. براساس اعلام شرکت اپل این سرویس تنها برای کاربران آیفون 4S قابل استفاده است.
اعلام قیمت
پیش از شروع کنفرانس جدید اپل شایعاتی هم در خصوص قیمت گوشی‌های جدید این شرکت عنوان شد و اینکه اگر می‌خواهید آیفون 5 بخرید قبل از اینکه قیمت آیفون 4 کاهش پیدا کند آن را بفروشید یا اگر می‌خواهید گوشی آیفون بخرید بهتر است بعد از معرفی آیفون 5 این کار را انجام دهید چرا که قطعا بعد از این معرفی نسخه‌های پیشین این شرکت با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.
براساس اعلام مسوولان شرکت اپل قیمت آیفون 4S، با 64، 32 و 16 گیگابایت به همراه دو سال قرارداد به ترتیب با قیمت ‌399، 299 و 199 دلار به فروش می‌رسد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *