وعده دوباره بهمنی: نرخ ارز را کنترل می کنیم

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با تنظیم بازار ارز، نرخ ارز را کنترل خواهیم کرد گفت:هم اکنون در مرحله اجرایی تنظیم این بازار هستیم که نتیجه اش را چند روز آینده مشاهده خواهید کرد.
رئیس کل بانک مرکزی پیشتر هم در پی افزایش قیمت ارز ، وعده کاهش قیمت داده بود اما عملی نشد .

دانش روز – خسرو یعقوبی : به گزارش واحد مرکزی خبر ، بهمنی در حاشیه همایش تبیین طرح تحول نظام بانکی در جمع خبرنگاران افزود: ما از ارز تک نرخی حمایت می کنیم و حتما هم آن را اجرا خواهیم کرد زیرا یکی از اهداف ما تک نرخی کردن ارز است.
وی اضافه کرد: نمی خواهیم نرخ ارز واردکنندگان کالاهای اساسی و ضروری با نرخ ارز کسانی که مسافرت می کنند یکی باشد. نرخ مرجع ما برای این گروه از واردکنندگان حدود ۱۰۷۰ و ۱۰۸۰ تومان و یا کمی بالاتر و پایین تر است و نرخ بازار آزاد را نیز کاهش خواهیم داد.
بهمنی گفت: ارز مسافری را با ارز کالاهای ضروری یکی نمی کنیم زیرا نرخ بازار آزاد را جزو انواع نرخ ها به حساب نمی آوریم و بنا داریم نرخ ارز مسافری و غیرضروری را با نرخ مرجع ارز کالاهای ضروری با حداقل تفاوت قیمت تثبیت کنیم.
وی افزود:‌ نمی توانیم هر میزان ارزی را که هر کسی خواست به نرخ مرجع واگذار کنیم اما نرخ ارز مسافری را شناور و در عین حال بازار آن را کنترل می کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک ها برای وام هایی با مبلغ کم یک ضامن طلب کنند و حتما نیاز نیست که آن ضامن کارمند باشد و اگر بازرسان ما در این موارد تخلفی ببینند حتما برخورد می شود و مردم هم می توانند تخلفات را به مراجع بالاتر بانک ها گزارش کنند.
بهمنی درباره تغییر رویکرد بسته سیاستی نظارتی گفت: تعدیلات این بسته را متناسب با شرایط روز انجام می دهیم تا در شورای پول و اعتبار تصمیم گیری شود.
وی درباره نرخ سود سپرده افزود: نرخ سود سپرده ها را به شورا انتقال دادیم که قرار شد برای مرحله بعدی این نرخ باقی بماند تا نرخ ها مقداری متعادل تر شود و با توجه به اینکه انتظار داریم نرخ تورم از ماه دی کاهنده باشد،این مهم می تواند مبنا و ملاک خوبی برای تعیین سود سپرده ها و اوراق مشارکت در سال آینده باشد.
بهمنی گفت: اوراق مشارکت هفته آینده حتما منتشر می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.