پیام نوروزی جان کری: از بودن یک ایرانی تبار در جمع خانواده خود احساس غرور می‌کنم

وزیر خارجه آمریکا در پیام نوروزی خود که شباهت زیادی به پیام باراک اوباما دارد بر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مسائل ایران تأکید کرد.

جان کری در پیامی که روی سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت گفته آرزوی سلامت و بهروزی برای مردم ایران و تمامی کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند را فرصت ویژه‌ای برای خود می‌داند.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : وزیر خارجه آمریکا گفت: «در همان زمانی که شما با عزیزانتان گرد سفره هفت سین جمع می‌شوید، با افتخار می گویم که بسیاری از آمریکایی‌ها هم همگام با شما نوروز را جشن می‌گیرند.»

جان کری در این بیانیه می‌افزاید: «در این سال ما بار دیگر خدمات برجسته آمریکایی‌های ایرانی‌تبار و دانشجویان ایرانی در آمریکا که نشان‌دهنده فرهنگ غنی شماست را یادآوری می‌کنیم

جان کری که دخترش با یک پزشک ایرانی ازدواج کرده در ادامه گفت از بودن آمریکایی‌های ایرانی تبار در جمع خانواده خود «احساس غرور می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا که هنگام تصدی پست وزارت خود بر ادامه سیاست تحریم‌ها علیه ایران تأکید کرده بود، سال جدید را فرصتی برای از بین بردن بی‌اعتمادی‌ها بین دو کشور ایران و آمریکا، از مسیرهای دیپلماتیک دانسته است. جان کری گفت: «علی‌رغم تاریخ  دشواری که در دهه‌های گذشته بین ایران و آمریکا وجود داشته است، این فرصت وجود دارد تا به صورت دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و از بین بردن فضای بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا که به نفع ملت هر دو کشور است، تلاش کنیم.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.