پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر

مقدماتی جام جهانی؛ پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر/ ایران به مسیر برزیل برگشت

تیم‌ ملی فوتبال ایران که قبل از بازی با قطر شانس کمی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشت با ارائه نمایشی قابل قبول و منطقی موفق شد برابر قطر به پیروزی برسد و شانس خود برای رسیدن به برزیل را افزایش دهد. در این دیدار رضا قوچان نژاد تنها گل تیم ملی فوتبال ایران را به ثمر رساند.

پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر

دنیای اقتصاد – به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال قطر و تیم ملی فوتبال ایران در هفته هشتم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۲۰:۴۵ امروز سه‌شنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با قضاوت “عبدالمالک عبدالبشیر” از سنگاپور آغاز شد و در پایان با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به پایان رسید.

تیم ملی ایران با ترکیب رحمان احمدی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری(۹۰ غلامرضا رضایی)، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده، مجتبی جباری(۸۴ مجتبی جباری)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد(۸۸ امید ابراهیمی) برابر قطر به میدان رفته است.

* تیم ملی فوتبال ایران سه دقیقه ابتدایی این دیدار را هجومی آغاز کرد اما قطری ها رفته رفته بازی را آرام کردند. با این حال حملات ایران از جناحین طراحی شده بود و در ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی برتری با شاگردان کارلوس کی‌روش بود. قطری‌ها در دقایق ابتدایی بازی نتوانستند کار خاصی انجام دهند و این ملی پوشان ایران بودند که بازی بهتری را به نمایش گذاشتند.

* تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۱۶ توسط خسرو حیدری توپی را روی دروازه قطر ارسال کرد اما مهاجمان نتوانستند از آن استفاده کنند.

* در دقیقه ۱۹ قطری ها توپی را روی دروازه تیم ملی فوتبال ایران ارسال کردند که در شلوغی داخل محوطه جریمه مدافعان کشورمان توپ را دور کردند.

* در دقیقه ۲۳ جواد نکونام توپی را به سمت دروازه قطر شلیک کرد که این توپ به راحتی در اختیار دروازه بان حریف قرار گرفت.

* در دقیقه ۲۵ مجتبی جباری پاسی را برای رضا قوچان نژاد ارسال کرد که این مهاجم در موقعیت آفساید قرار گرفت.

* در دقیقه ۲۸ آندرانیک تیموریان توپی را از جناح راست روی دروازه قطر ارسال کرد که دروازن بان این تیم توپ را در اختیار گرفت.

* در دقیقه ۳۱ این دیدار قطری ها صاحب بهترین موقعیت خود شدند. در این صحنه حسن الهایدوس پس از عبور از روی دست رحمان احمدی به تیر افقی دروازه ایران برخورد کرد. این بهترین موقعیت قطری ها از ابتدای بازی بود.

* در دقیقه ۳۳ مهاجم تیم ملی قطر پشت مدافعان ایران در حرکت بود که رحمان احمدی زودتر از او به توپ رسید و موقعیت را از حریف گرفت.

* در دقیقه ۴۳ مسعود شجاعی یک ضربه ایستگاهی را از جناح چپ روی دروازه قطر ارسال کرد که این ضربه را دروازه بان قطر در آستانه ورود به دروازه به کرنر فرستاد.

* در دقیقه ۴۴ رضا قوچان‌نژاد توپ ارسالی از جناح راست را به زیبایی زد که قاسم برهان دروازه بان قطر این ضربه را به واکنشی تماشایی مهار کرد. این بهترین موقعیت ایران در نیمه اول بود.

* شروع نیمه دوم با حملات قطری ها همراه بود. آنها قصد داشتند با ارسال از جناحین به دروازه تیم ملی فوتبال ایران نزدیک شوند.

* در دقیقه ۵۲ سانتر جواد نکونام با ضربه سر مجتبی جباری از روی دروازه قطر به بیرون رفت.

* در دقیقه ۵۴ پاس زیبای مجتبی جباری درون محوطه جریمه به مسعود شجاعی رسید که تعلل این مهاجم باعث شد مدافع قطر توپ را به کرنر بزند.

* در دقیقه ۵۵ ایران صاحب یکی دیگر از موقعیت های خوب خود شد که ضربه سر امیرحسین صادقی به بازیکنان خودی برخورد کرد و به دروازه نرسید.

* در دقیقه ۶۰ بلا محمد خطای شدیدی را روی مجتبی جباری انجام داد که با کارت زرد داور سنگاپوری جریمه شد. این خطا دقایقی بازی را به تاخیر انداخت.

* در دقیقه ۶۶ رضا قوچان نژاد موفق شد روی پاس جواد نکونام دروازه قطر را باز کند. او با ضربه بغل پای دروازه حریف را باز کرد.

* در دقیقه ۷۲ رضا قوچان نژاد بازهم در موقعیت گل قرار گرفت اما ضربه او که درون دروازه هم قرار گرفت، در موقعیت آفساید به ثمر رسید. ضربه زدن او باعث شد داور سنگاپوری به او کارت زرد نشان دهد.

* در دقیقه ۷۷ مسعود شجاعی به اشتباه توپی را درون محوطه جریمه ایران به مهاجم حریف رساند که شجاعی این مدافع را سرنگون کرد اما داور سنگاپوری اعلام پنالتی نکرد.

* در دقیقه ۸۰ پاس زیبای جواد نکونام پشت محوطه جریمه قطر رضا قوچان نژاد را در موقعیت گلزنی قرار داد که دروازه بان حریف پشت محوطه روی مهاجم ایران مرتکب خطا شد و کارت زرد دریافت کرد.

* در دقیقه ۸۳ تیم ملی فوتبال ایران چند کرنر روی دروازه قطر پی ریزی کرد که در یکی از این کرنرها توپ مسعود شجاعی را قاسم برهان از زیر تیر افقی به کرنر فرستاد.

* در دقیقه ۹۰ این دیدار اشتباه رحمان احمدی در خروج باعث ایجاد موقعیت برای قطر شد که ضربه سر مهاجم این تیم از روی دروازه به بیرون رفت.

در پایان این مسابقه که با برتری یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل قطر به پایان رسید، جدول رده‌بندی گروه A به شرح زیر تغییر کرد:

جدول رده‌بندی گروه A

تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌گل امتیاز
۱ ازبکستان ۶ ۳ ۲ ۱ ۶ ۴ ۲+ ۱۱
۲ کره‌جنوبی ۵ ۳ ۱ ۱ ۱۱ ۵ ۶+ ۱۰
۳ ایران ۶ ۳ ۱ ۲ ۳ ۲ ۱+ ۱۰
۴ قطر ۷ ۲ ۱ ۴ ۴ ۸ ۴- ۷
۵ لبنان ۶ ۱ ۱ ۴ ۲ ۷ ۵- ۴

 

بازتاب پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در رسانه های خارجی

خبرگزاری رویترز

در این زمینه نوشت: تیم ایران با این پیروزی به صعود امیدوار شد. تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب در گروه یک این مسابقات با تک گل قوچان نژاد یک بر صفر قطر را در دوحه شکست داد تا شرایط مساعدی برای صعود به جام جهانی پیدا کند.
هم اکنون در این گروه کره جنوبی با ۱۱ امتیاز صدرنشین است. تیم های ازبکستان با ۱۱ و ایران با ۱۰ امتیاز دوم و سوم هستند و تیم های قطر و لبنان نیز در رده های بعدی قرار دارند.
به نوشته رویترز، تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی دوباره در مسیر صعود قرار گرفت ولی قطر امید خود را برای اولین صعودش به جام جهانی از دست داد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهارات کمک مربی تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری تیم ملی کشورمان مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ را منتشر کرد و به نقل از وی نوشت: لیاقت این پیروزی را داشتیم
به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب در گروه یک با تک گل قوچان نژاد یک بر صفر قطر را در دوحه شکست داد تا شرایط مساعدی برای صعود به جام جهانی پیدا کند.
آنتونیو سیموئز کمک مربی تیم ایران بعد از این بازی گفت: ما لیاقت برد را داشتیم چون عالی بازی کردیم و سه امتیاز را گرفتیم. ما مزد آمادگی خوبمان را گرفتیم و تیم نمایش خوبی را در بازی با قطر اجرا کرد.
وی افزود: ولی جشن نمی گیریم چون هنوز دو بازی دیگر باقی مانده است. به سه امتیاز مهم و یک پیروزی خوب دست یافتیم. می خواهم از همه بازیکنان به خاطر پیروی از تاکتیک ها تشکر کنم. این کار آنها باعث شد نتیجه خوبی بگیریم. 

فرانس ۲۴

با عنوان “ تیم ملی فوتبال ایران به امیدهای قطر پایان داد” به گزارش مشروح خود از این بازی پرداخته است.

ویکتوریا تایمز

با عنوان” تیم ملی فوتبال ایران به جاده جام جهانی بازگشت”، در خصوص این بازی گزارش نوشته است.

سایت قطری پنینسولا

با تیتر “ تیم ملی فوتبال ایران قطر را شکست داد و امتیازات حیاتی را به دست آورد” در خصوص این بازی گزارش نوشته است.

سیدنی مورنینگ هرالد

هم نوشت “ تیم ملی فوتبال ایران به امیدهای قطر پایان داد”.

تیم ملی فوتبال ایران که قبل از بازی با قطر در آستانه حذف از مسابقات مقدماتی جام جهانی قرار داشت، سه شنبه شب با پیروزی یک بر صفر برابر قطر ۱۰ امتیازی شد و با توجه به تساوی لبنان و کره جنوبی شانس خود را برای حضور مستقیم در جام جهانی افزایش داد. تیم ملی فوتبال ایران باید روز ۲۱ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی لبنان برود و ۲۸ خرداد در کره جنوبی آخرین دیدار خود را برابر این کشور برگزار خواهد کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.