پیشنهاد عسگراولادی برای مجانی شدن پول آب و برق

اسدالله عسگر اولادی در پاسخ به این سوال که طی یک سال اخیر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، دولت و مجلس برای جبران کاهش قدرت خرید مردم و بهبود وضعیت معیشت در حال حاضر چه کاری می توانند انجام دهند، اظهار داشت: اتفاقی که افتاده این است که قدرت خرید مردم به شدت کم شده و این کم شدن بیشتر به طبقات پایین جامعه فشار می آورد.

وی ادامه داد: من معتقدم اگر دولت می خواهد کمکی به مردم کند نباید به آنها پول نقد بدهد و در وحله دوم اینکه نباید به همه جامعه به طور یکسان کمک کند، چرا که طبقات پایین به شدت در فشار هستند لذا میزان کمکی که به آنها می شود نه به شکل نقدی بلکه باید کمکی باشد که بتواند نیازها و مایحتاج آنها را فراهم کند.

به گزارش فارس، وی در واکنش به این سوال که چه برنامه ها و یا راهکارهای بلند مدتی می تواند در وضعیت فعلی ایجاد گشایش کند، گفت: دولت باید برنامه جدی برای مهار بیکاری داشته باشد چرا که این روزها دغدغه اصلی همه جوانان بحث اشتغال است.اگر مشکل اشتغال حل شود خیلی از مشکلات کشور در کنار آن می تواند حل شود.

عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران در پاسخ به این سوال که بحث‌هایی در دولت و مجلس در خصوص افزایش یارانه نقدی مطرح است و ظاهرا در جلسات اخیر دولت و مجلس این طور تصمیم گیری شده است که کارتهای اعتباری خرید کالاهای اساسی به اقشار کم درآمد داده شود به نظر شما آیا این راهکارها می تواند مشکلات را حل کند گفت: کمک مستقیم نقدی به بودجه فشار می آورد و لذا دولت مجبور می شود از اقداماتی نظیر گران کردن ارز استفاده کند که در شرایط فعلی اصلا عاقلانه نیست.

وی افزود: باید دولت خدمات و سرویس هایی را برای دهک‌های پایین جامعه در نظر بگیرد تا آنها از تنگنای به وجود امده خارج شود پیشنهاد واضح من این است که باید تخفیف‌هایی برای دهک‌های پایین جامعه داده شود.

عسکر اولادی گفت: واقعیت این است که افرادی که درآمدی زیر ۵۰۰ هزار تومان دارند نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند، به جای انکه دولت کمک مستقیم بکند باید کمک غیر مستقیم کند یعنی می تواند هزینه های انها را کاهش دهد.

وی افزود: دولت از خانواده‌های که درآمدشان زیر ۵۰۰ هزار تومان است پول آب و برق و گاز نگیرد، بیمه های اجتماعی به اندازه کافی ثروتمند شده اند لذا نباید پول بیمه های اجتماعی از اقشار پایین دست گرفته شود.

عسگر اولادی گفت: فشار تورمی و فقر به حدی رسیده است که برخی مسائل اخلاقی به وجود آمده است و از طرف دیگر من شاهد مسائلی هستم که مردم برای دریافت ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان وام به آب و آتش می زنند در حالی که می دانند نمی‌توانند این وام‌ها را بازپس بدهند.

وی افزود: در شرایطی که قیمت دلار افزایش یافته است، اگر سفرهای خارجی را کم کنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد یک مدت خارج نرویم اتفاقی نمی‌افتد ما باید به کمک دولت بیاییم.

عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران گفت: حتی اگر یارانه نقدی را ۲۰۰ هزار تومان کنند اما با فیش‌های برق، آب و گاز ۴۰۰ تومان دریافت کنند تورم خطرناکی در کشور اتفاق خواهد افتاد، لذا به جای پرداخت یارانه نقدی و پس گرفتن دو برابر آن بهتر از به اقشار پایین دست جامعه محصولات و کالاهای کشاورزی داده شود.

وی با انتقاد از عملکرد اتاق مبادلات ارزی گفت: اتاق مبادلات کار خود را با نقص انجام می دهد. وارد کننده ای تخصیص اعتبار کرده و کالای خود را وارد کرده است اما بانک داخلی پول طرف خارجی را پرداخت نمی کند.

عسگر اولادی گفت: اگر اتاق مبادلات ارزی می توانست ارز مورد نیاز را تامین کند هیچ گاه قیمت ارز افزایش پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: واقعیت این است که اتاق مبادله ارزی حرف راست را نمی‌گوید، نماینده بانک مرکزی در این اتاق نشسته است و حرف‌هایی می زند که درست نیست و به آن عمل نمی کند و به همین دلیل است که قیمت ارز هر روز گرانتر می شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.