پیگیری علت غیبت ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

مشاور رئیس‌جمهور از صدور دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری دلایل عدم حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.
دانش روز – خسرو یعقوبی : علی زارعی نجفدری، مشاور رئیس‌جمهور و مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی که در این نمایشگاه حضور یافته با اعلام این موضوع به خبرنگار مهر گفت: شخص وزیر ارشاد، همواره بر لزوم حضور مؤثر و قوی در نمایشگاه‌های مختلف از جمله این نمایشگاه تأکید داشته‌ و سیاست‌هایی هم برای حضور مناسب‌تر از سال‌های پیش، طرح‌ریزی شده بود، اما نمی‌دانم در مقام اجرا چه ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی پیش آمده است.

زارعی از گفت‌وگو با دکتر حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد خبر داد و افزود: وی، از عدم حضور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی حضور کشورمان در نمایشگاه‌ بین‌المللی فرانکفورت، ناراحت است و دستوراتی را برای پیگیری موضوع صادر کرده است.

 تصویر غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که جلوی آن را با دیواری مسدود کرده‌اند

 

 

 

وی که طی روزهای گذشته از نحوه رفتار سفارت ایران در آلمان در موضوع نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت انتقاد کرده بود، گفت: نام جمهوری اسلامی ایران و واقعیت‌های تاریخی و فرهنگی آن، شایسته حضوری منسجم و قوی در چنین نمایشگاه‌هایی است که در این زمینه لازم است سفارتخانه‌های کشورمان، فعالانه عمل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، حساسیت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده، موجبات حضور موفق‌تر کشورمان در نمایشگاه‌های مشابه را فراهم کند؛ ضمن آنکه باید اشاره کنم که حدود ۲۰ ناشر ایرانی از بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت مستقل و فعالانه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حاضر هستند و به نوعی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را دارند.

مشاور رئیس‌جمهور تأکید کرد: این ناشران، تلاش در خور توجهی را برای معرفی ظرفیت‌های حوزه نشر جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.