چرا الکامپ به ما تحمیل می‌شود؟ Reviewed by Momizat on . فراموش نکنیم که حتی نام الکامپ را خود به نمایشگاهی دادیم که اکنون در مقابل چشمان حیرت زده خودمان و با اعتباری که خودمان به آن بخشیده‌ایم، به ما تحمیل می‌شود. به فراموش نکنیم که حتی نام الکامپ را خود به نمایشگاهی دادیم که اکنون در مقابل چشمان حیرت زده خودمان و با اعتباری که خودمان به آن بخشیده‌ایم، به ما تحمیل می‌شود. به Rating:
شما اینجا هستید:خانه » فناوری و اطلاعات » چرا الکامپ به ما تحمیل می‌شود؟

چرا الکامپ به ما تحمیل می‌شود؟

فراموش نکنیم که حتی نام الکامپ را خود به نمایشگاهی دادیم که اکنون در مقابل چشمان حیرت زده خودمان و با اعتباری که خودمان به آن بخشیده‌ایم، به ما تحمیل می‌شود. بهتر نیست در زمین خودمان خانه بسازیم؟
چرا الکامپ به ما تحمیل می‌شود؟ - دانش روز - خسرو یعقوبی

دانش روز – خسرو یعقوبی : نمایشگاه الکامپ نزد بسیاری شرکت‌های حوزه آی‌تی به عنوان مهمترین رویداد نمایشگاهی و برای بسیاری از مخاطبان، مهم‌ترین محل دیدار با فعالان این حوزه است.

از زمان‌های دور که نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر و تجارت الکترونیکی برگزار ‌می‌شد تا همین امروز که الکامپ یادگار الکترونیک و کامپیوتر آن روزگار است، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها از اشتیاق شرکت‌های آی‌تی برای حضور در چنین رویدادی نهایت استفاده را برده است.
نیاز شرکت‌های آی‌تی به عرضه دستاوردهایشان در یک رویداد نمایشگاهی، متولیان صنفی را در قالب انجمن شرکت‌های انفورماتیک یا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر آن داشته که خود را مدعی برگزاری چنین رویدادی بدانند و در جهت برگزاری بهتر آن تلاش کنند.

می‌دانیم که به غیر از بخش‌هایی از الکامپ هشتم و نهم و کل الکامپ دهم و شانزدهم، هیچ‌گاه نمایندگان صنف نتوانستند در برگزاری الکامپ عرض اندام کنند.
همین تجربه‌های محدود اما سبب شد که برخی، متولیان صنفی را محق برگزاری نمایشگاه و برخی ناتوان از برگزاری صحیح آن بدانند، اما نقطه اشتراک هر دو گروه نیاز به برگزاری نمایشگاه آی‌تی با استانداردهای یک نمایشگاه آبرومند و حتی بین‌المللی بوده است.

متاسفانه یا به دلیل برگزاری الکامپ شانزدهم توسط صنف یا به دلیل تغییر رویه‌های شرکت سهامی نمایشگاه‌ها یا ترکیبی از هر دو عامل، برگزاری الکامپ هفدهم به شرکتی با سابقه برگزاری نمایشگاه ولی بدون سابقه برگزاری الکامپ واگذار شده است.
به جرات می‌توان گفت که روندهای برگزاری الکامپ هفدهم به سال‌های دور رجعت کرده است، به طوری‌که حتی پرداخت‌های الکترونیکی نیز به ورطه فراموشی سپرده شده است. از ارسال ایمیل یا پیامک و روندهای الکترونیکی هم بهتر است سوالی نپرسید.

در بدعتی دیگر و در تعارض کامل با حقوق اولیه مصرف کنندگان، دریافت مبالغ هنگفتی تحت سه عنوان «خدمات ویژه»، «همیاری» و «اسپانسری» برای دریافت مکان‌های مرغوب‌تر نمایشگاه توسط مجری صورت می‌گیرد که قطعا ورود سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را طلب می‌کند.

متاسفانه به دلیل تفرق صنفی که امید می‌رود با برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان به تشکل بینجامد، هیچ نهاد یا گروهی از سازمان آمادگی یا حداقل ادعای برگزاری نمایشگاه را ندارند. از این رو شاید کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های متقاضی جهت انجام امور نمایشگاهی و به ویژه نمایشگاه الکامپ بتواند جایگزینی برای الکامپ فعلی باشد که مزیت آن باقی ماندن سرمایه کار نزد صنف است.

الکامپ هفدهم که به هر حال برگزار خواهد شد ولی آیا پس از هجده سال، صنف آی تی نباید خود نمایشگاهی آبرومند را برای خود برگزار کند؟
فراموش نکنیم که حتی نام الکامپ را خود به نمایشگاهی دادیم که اکنون در مقابل چشمان حیرت زده خودمان و با اعتباری که خودمان به آن بخشیده‌ایم، به ما تحمیل می‌شود. بهتر نیست در زمین خودمان خانه بسازیم؟


دیدگاه خود را بنویسید

بازگشت به بالا