کارنامه مملو از انتقاد مجلس هشتم – از وام 100 میلیونی تا حقوق مادام‌العمر

در شرایطی که مشکلات اقتصادی نظیر شغل و مسکن از مهمترین دغدغه‌های امروز جامعه به شمار می‌رود و رهبر معظم انقلاب بارها بر اهتمام مسئولان به رفع آن تاکید کرده‌اند، اما نمایندگان مجلس هشتم در آخرین هفته‌های عمر خود بازهم به فکر تامین مالی خود و مدیران سیاسی کشور که طبعا جزو طبقه متوسط به بالا هستند، افتادند.

جهان نیوز- عبدالله الماسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ‌روز ۲۳ آبان طرحی را تصویب کردند که به “نقطه سیاه” جدیدی در کارنامه مملو از انتقاد مجلس هشتم تبدیل شد و حتی برخی آن را “دوشنبه سیاه” خانه ملت نامیده اند.

در این روز ۱۹۵ نماینده در صحن علنی مجلس حاضر بودند که ۱۲۲ نفر از آنان به طرح استفساریه ای تبصره ۳ مواد ۷۱ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ رای مثبت دادند تا حقوق همه مدیران سیاسی که حتی فقط با ۲ سال سابقه کاری، “مادام العمر” شود. و پس از بازنشستگی هم ۸۰ درصد حقوق زمان فعالیتشان را دریافت کنند.

اما این تنها عملکرد تاسف بار مجلس هشتم نیست و کارنامه اغلب نمایندگان این دوره پر از اقداماتی است که بارها انتقاد افکار عمومی و فعالان سیاسی و دانشگاهی را برانگیخته است.

نمایندگان هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی که اکثریت قاطع آنان به مدد عنوان «ولایت‌مداری» و «اصول‌گرایی» از مردم رأی اعتماد گرفته و بر کرسی‌های سبز رنگ بهارستان تکیه زده بودند، فعالیت خود را با پیام صریح رهبر معظم انقلاب آغاز کردند که در بخش مهمی از آن آمده بود: «نماینده‌ی ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهای رفیع و خاندان‌های اشرافی، که از متن مردم، از مدرسه، حوزه و دانشگاه‌ و از میدان‌های کار به مجلس گسیل شده‌اید. این رابطه و این منش را پأس بدارید و برای خود نگاه دارید. خوی اشرافی و گرایش به اسراف و طعمه انگاشتن این مسؤولیت، بلای بزرگی است که گاه مردمِ سابقاً نجیب و پارسا هم ممکن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه باید به شدت مراقب خویش باشیم و دوره‌‌‌ی مسؤولیت خود را، حسنه‌ای ماندگار و نه سیئه‌ایدامن‌گیر، بسازیم.»[۱]

این توصیه‌ی اخلاقی معنادار، خیلی زود تحت الشعاع شیوه‌ی جنجالی مجلس تقریباً یک دست هشتم قرار گرفت و سر و صدای تصمیم‌های غیرمنتظره‌ی اهالی بهارستان بسیار زودتر از آن‌چه تصور می‌شد، بلند شد. گویا بوی خوش بسته‌های ده‌ها میلیونیِ – البته قانونی – خیلی زود مشام آنان را گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *