کاش نمایندگان به فکر مشکلات جامعه باشند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در واکنش به مادام العمر شدن حقوق سیاسیون، گفت: ای کاش نمایندگان به فکر مشکلات جامعه باشند.

دانش روز – خسرو یعقوبی : محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: عده‌ای از نمایندگان برای حل مشکل شخصی یا گروهی خودشان به استفساریه تبصره ۳ از ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری، رای مثبت دادند.

وی اضافه کرد: رای مثبت نمایندگان به این استفساریه، توهین به جامعه است و در جامعه شک و تردید ایجاد می‌کند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ تصریح کرد: نمایندگان واقعی ملت باید به جای تامین منافع شخصی، به فکر منافع جامعه باشند.

وی اضافه کرد: ای کاش نام کسانی که به این مسئله رای مثبت دادند، افشا شود تا مردم آن‌ها را بشناسند.

‌دوشنبه هفته گذشته، ۱۲۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی مثبت به یک استفساریه درباره تبصره ۳ از ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری، برای خود و تمام مقامات دارای سمت‌های مدیریت سیاسی‌ اعم از شاغل و بازنشسته‌ چیزی شبیه حقوق مادام العمر قائل شدند.

براساس پاسخ مثبت نمایندگان یاد شده به این استفساریه، کسانی که حداقل ۲ سال در مقام‌های سیاسی خدمت کرده باشند در صورتی که از این پست‌ها برکنار شده ‌یا کناره‌گیری کنند و سپس به مناصب و پست‌های پایین‌تری گمارده شوند که حقوق و مزایای آنها کمتر از ۸۰ درصد حقوق و مزایای پست قبلی باشد، باید مابه‌التفاوت حقوق و مزایای آنان به گونه‌ای پرداخت شود که از ۸۰ درصد فوق‌العاده پرداخت حقوق برخوردار شوند. این امتیاز برای شاغلان از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون- ۱۴/۹/۸۶- و برای بازنشستگان از تاریخ تصویب، یعنی ۸/۷/۸۶ قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.

پست‌ها و مقامات مشمول این مصوبه عبارتند از؛ الف: رؤسای سه قوه . ب: معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان. ج: وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس جمهور. د:استانداران و سفرا. هـ: معاونین وزرا.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.