کاهش شدید نرخ سکه طلا و ارز در بازار آزاد ادامه دارد؟

کاهش شدید نرخ سکه طلا و ارز در بازار آزاد همه را جلب خود کرده است، یک کارشناس مسائل پولی بازار گفت: ترس از کاهش شدید نرخ سکه طلا و ارز در بازار آزاد باعث شد تا مردم سکه، طلا و ارز خود را که در چند وقت گذشته خریداری کرده بودند برای فروش به بازار بیاورند.

واکنش به کاهش شدید نرخ سکه طلا و ارز در بازار آزاد

غلامرضا محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: احساس می‌شود مقدار زیادی طلا و ارز در خانه‌ها ذخیره شده بود که با تحولات سیاسی اخیر (انتخابات) برخی نگرانی‌ها از ادامه روند نزولی قیمت‌ها باعث ورود این سرمایه‌های ذخیره شده به بازار شد.

وی تصریح کرد: با ورود طلا و ارز ذخیره شده از سوی مردم به بازار حجم عرضه از تقاضا به شدت پیشی گرفته است.

هنوز پول نفت ایران تحریم است

این کارشناس مسائل پولی بازار در پاسخ به این سوال که آیا رفع تحریم بانک ملت تاثیری بر بازار داشته است گفت: در حال حاضر این رفع تحریم آنچنان تاثیری نخواهد داشت زیرا بانک ملت از سوی نهادهای امنیتی دنیا زیر ذره‌بین است تا پول نفت ایران از طریق این بانک به کشور ورود نکند.

محمدزاده بیان کرد: تا زمانی که تحریم‌های اساسی از ایران رفع نشود رفع تحریم بانک ملت تاثیری نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌ که کاهش قیمت‌ها بدون پشتوانه اقتصادی سیاسی است، افزود: فاکتورهای دیگری که روی قیمت ارز و طلا تاثیرگذارند همچنان ثابت و به قوت خود باقی مانده‌اند.

تزریق ذخایر بانک مرکزی به بازار

وی درباره صحبت اخیر رییس جمهور که گفته بود دولت را با دلار ۲۴۰۰ تومان تحویل می‌دهد، گفت: این کار در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و تنها کاری که می توان برای کاهش قیمت دلار در کوتاه مدت انجام داد تزریق ذخایر بانک مرکزی به بازار است.

محمدزاده تاکید کرد: بعید است دولت ذخایر بانک مرکزی را به بازار تزریق کند زیرا اولویت‌های اصلی دولت تامین نیازهای کشور همچون خرید دارو است.

کاهش قیمت دلار با تأثیر بر افکار عمومی

وی در پایان گفت: پیش بینی می‌شود دولت برای کاهش قیمت دلار تنها بر افکار عمومی و جریان روانی تمرکز کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه روند کاهش قیمت طلا و ارز در بازار، امروز سه‌شنبه نیز قیمتها نسبت به روز گذشته کاهش چشمگیری یافت به طوری که ارزش طلا بعد از یک کاهش شدید روند صعودی به خود گرفت اما نسبت به روز کاری قبل (یکشنبه) همچنان با قیمت کمتری معامله می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.