کاهش قیمت خودرو ادامه دار خواهد بود یا موقت ؟

یک کارشناس صنعت خودرو  درباره ادامه دار بودن کاهش قیمت خودرو گفت: اگرچه به دنبال کاهش شدید نرخ ارز، قیمت برخی خودروها کاهش یافته اما کاهش واقعی و تثبیت نرخ خودرو در گرو افزایش تولید و عرضه این محصول است. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ در حال حاضر صنعت خودرو گرفتار مشکلات داخلی و خارجی مختلفی است که منجر به کاهش حدود ۷۰ درصدی تولید این محصول شده است.

کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید و عرضه

دنیای اقتصاد - احتمال ادامه کاهش قیمت خودرو؟ نقدینگی و کاهش عرضه موجب افزایش قیمت خودرو, کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید و عرضه, کاهش قیمت خودرو ادامه دار است یا موقتدنیای اقتصاد – وی با بیان این‌که قیمت خودرو نیز مانند دیگر کالاها باید در روند عرضه و تقاضا تعیین شود، خاطرنشان کرد: اگرچه به دلایل مختلف از جمله پایین بودن بهره‌وری، هزینه‌های تولید خودرو در ایران بالاست اما افزایش قیمت خودرو را تنها نمی‌توان به این عامل نسبت داد.

نقدینگی و کاهش عرضه موجب افزایش قیمت خودرو

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر کاهش تولید و عرضه این محصول به بازار است؛ بنابراین برای کنترل قیمت‌ها تولید و عرضه خودرو باید افزایش یابد.

وی افزود: افزایش تولید و عرضه نیز در گرو تامین نقدینگی لازم برای پرداخت مطالبات بالای قطعه‌سازان از خودروسازان است زیرا هم‌اکنون برخی از قطعه‌سازان به دلیل نبود نقدینگی، تولید قطعات را متوقف کرده‌اند که این موضوع منجر به کاهش شدید تولید خودرو شده است.

احتمال ادامه کاهش قیمت خودرو ؟

امینی با بیان این‌که کاهش قیمت خودروها در هفته اخیر متاثر از نزول شدید نرخ ارز بوده است، گفت: قیمت‌ واقعی خودروها در تعادل عرضه و تقاضا تعیین و تصویب می‌شود و در حالی که هم‌اکنون این تعادل به دلیل کاهش شدید عرضه بر هم خورده نمی‌توان به ادامه یافتن روند کاهشی قیمت‌ها امیدوار بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.