کاهش قیمت دلار در چند روز آینده ؟ ادامه سقوط نرخ ارز ؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: نوسانات نرخ ارز در فضای فعلی باید بین ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان باشد. کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر متاثر از مسائل سیاسی مربوط به سفر رییس جمهور به نیویورک است و مجددا در بازار افزایش می‌یابد.

کاهش نرخ ارز در پی سفر روحانی به نیویورک

عوض محمدی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا کاهش نرخ ارز را کاذب دانست و با تاکید بر این‌که متوسط قیمت واقعی ارز ۳۲۰۰ تومان است، اظهار کرد: ۳۰ درصد از نوسانات نرخ ارز مربوط به فضای سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: مسائل مطرح شده درباره سفر رییس جمهور به نیویورک نوعی فضای روانی مثبت را به وجود آورده که براساس آن در روزهای اخیر شاهد کاهش نرخ ارز بوده‌ایم.

کاهش قیمت دلار در چند روز آینده ؟

پارسا با بیان این‌که به زودی نرخ ارز مجددا در نقطه واقعی خود قرار می‌گیرد گفت: در سال جاری نیاز ما به ارز کمتر شده زیرا در سال قبل به دلیل تحریم‌ها مواد اولیه و کالاهایی که به معیشت مردم مرتبط است وارد و ذخیره سازی شده است. علاوه بر این با ممنوعیت واردات برخی از کالاها نیاز ارزی کشور کاهش یافته است.

[تصویر:  1.jpg]این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مدعی شد که نوسانات نرخ ارز و کاهش آن طی روزهای اخیر به زودی از بازار عرضه و تقاضا متاثر شده و نرخ آن مجددا افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این‌که نرخ ارز باید مجددا به ۳۲۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان نزدیک شود در غیر این صورت به صادرات لطمه می زند بیان کرد: صادرکنندگان با فروش ارز صادراتی خود به واردکنندگان می‌توانند در ایجاد تعادل مجدد در بازار ارز کمک کنند.

پارسا در پاسخ به این سوال که آیا رقم صادرات سال جاری به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد یا خیر اظهار کرد: به هیچ وجه میزان صادرات به این رقم نخواهد رسید. مگر این که تحریم‌ها در شش ماه آینده کمتر شده و دولت روحانی تعاملات مثبتی را با تحریم کنندگان داشته باشند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که بزرگترین آسیبی که تحریم‌ها به صادرات کشور وارد کرده مربوط به مسائل بانکی است تصریح کرد: لذا مشکلات بانکی باید هر چه سریع‌تر برطرف شده و در پی آن ریسک صادرات که طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است روند نزولی به خود گیرد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که بالا بودن ریسک صادرات از عوامل اصلی کاهش رقم صادراتی ایران است، گفت: نوسان نرخ ارز همواره طبیعی بوده اما کمتر از ۳۱۰۰ تومان و بیشتر از ۳۳۰۰ تومان رقمی است که هم صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم بازار را.

عالم اقتصاد – بهای دلار طی چند روز گذشته روند کاهشی را پیموده و به کمتراز۳۰۰۰ تومان رسیده است و کاهش قیمت دلار در چند روز آینده دور از ذهن نیست.

5 thoughts on “کاهش قیمت دلار در چند روز آینده ؟ ادامه سقوط نرخ ارز ؟

  1. بازتاب: نرخ روز قیمت دلار - سایت قیمت
  2. بازتاب: قیمت دلار روز - سایت قیمت
  3. بازتاب: تحلیل و پیش بینی قیمت دلار تا پایان امسال - ایران بها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.