کلاهبرداری از دختران در فیس‌بوک

کلاهبرداری از دختران در فیس‌بوک، کوچ اراذل و اوباش از تهران، اعدام عاملان جنایت هولناک قزوین، محاکمه مامور پلیس به اتهام قتل شبه عمد و قتل دو زن به دست همسران خود مهم‌ترین اخبار پلیس و حوادث در این هفته بودند.
مهر: چندی پیش زن جوانی با مراجعه به پلیس فتا پرده از راز کلاهبرداری میلیونی خواستگار قلابی برداشت. این زن در شکایتش مدعی شد با پسر جوانی در فیس بوک آشنا شدم او پس از گذشت مدتی به من ابراز علاقه کرد. وقتی موضوع را به خانواده‌ام گفتم آن‌ها به شدت با این موضوع مخالفت کردند. آن‌ها می‌گفتند نمی‌توان با چند قرار اینترنتی همدیگر را شناخت و تشکیل خانواده داد.

وقتی موضوع را به میلاد گفتم او ابتدا ناراحت شده و مدعی بود می‌تواند مرا خوشبخت کند. پس از گذشت چند روز از پسر مورد علاقه‌ام خبری نشد تا اینکه او با من تماس گرفت و مدعی شد عکسهای شخصی‌ام را از طریق بلوتوث هک کرده و من برای اینکه آبرویم نرود ۱۱ میلیون به او پول دادم.

در ادامه ماموران پلیس فتا کیش رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند. ماموران ابتدا متوجه شدند میلاد از دو نفر دیگر نیز به عنوان خرید خودرو و گرفتن وام کلاهبرداری کرده است.

در ادامه با ردیابیهای تخصصی مشخص شد متهم در سایت پرشین بلاگ دارای وبلاگ است. به همین خاطر تیمهای تخصصی با اقدامات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را که از فیلترشکنهای آمریکا استفاده می‌کرد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کنند.

سرهنگ سیروس دالوند سرپرست پلیس فتا کیش با اعلام این خبر به مهر گفت: متهم در بازجوییهای فنی اعتراف کرد با حضور در شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک طعمه‌های خود را شناسایی و در فرصتی مناسب از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *