یارانه عیدانه همگانی شد؟ کم‌درآمدها ۱۰۰ هزار، بقیه ۷۰ هزار تومان

دنیای‌اقتصاد- دولت و مجلس در جلسه مشترک شنبه شب خود در خصوص پرداخت کمک نقدی شب عید، به توافقات نهایی دست یافتند، توافقاتی که ظاهرا برمبنای آن مقرر شده دولت در اسفند ماه رقمی بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را در یک نوبت پرداخت کند.

هرچند که ارقام مختلفی برای کف کمک نقدی گزارش شده، اما به نظر می رسد دهک‌های پایین جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مشمول دریافت کمک نقدی ۱۰۰ هزار تومانی و باقی دهک‌ها مشمول کمک ۷۰ هزار تومانی شوند. البته در حالی که پیش از این، رییس جمهور از تخصیص کمک نقدی شب عید به هفت دهک خبر داده بود، در آخرین توافقات صورت گرفته، حرفی از محدودیت پرداخت این مبلغ به هفت دهک به میان نیامده است.


پرداخت در اوایل اسفند مثل یارانه
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نتایج جلسه شنبه شب اقتصادیون دولت و مجلس که با حضور لاریجانی و احمدی‌نژاد برگزار شد، به ایسنا گفت: تصمیم‌ بر آن شد که به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و کسانی که در نوبت هستند، ۲۰ درصد بالاتر از سایر افراد یارانه عیدانه پرداخت شود. ارسلان فتحی‌پور افزود: بر این اساس به تمامی یارانه‌بگیران ۷۰ هزار تومان یارانه نقدی و به افراد تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر از این میزان یعنی بالغ بر ۹۰ هزار تومان در روز اول اسفند پرداخت می‌شود. قرار است این میزان به حساب سرپرست‌های خانوار واریز شود؛ شیوه‌ای که هم‌اکنون در واریز مبالغ یارانه‌های نقدی انجام می‌گیرد. وی تصریح کرد: پرداخت به صورت کارتی نیست؛ چرا که این احتمال وجود داشت که کارت‌ها به قیمت‌های کمتر فروخته شود و به دنبال آن فساد ایجاد شود و یا اینکه مبالغ کارت‌ها برای یکسری کالاهای خاص صرف شود.
لاریجانی: به توصیه رهبری عمل کردیم
به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مجلس هم در خصوص این موضوع در جلسه دیروز مجلس عنوان کرد: توصیه رهبری این بود که به مردم در شرایطی که تحت فشار هستند کمکی شود. این موضوع در جلسات مطرح شد و نظر ایشان است. اشکالی نیز از نظر قانونی ندارد. مجلس در جریان قرار دارد. وی در عین حال درخصوص فاز دوم هدفمندی نیز تاکید کرد: بین دولت و مجلس هنوز برای هدفمندی یارانه‌ها توافقی صورت نگرفته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.