بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس

اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک بررسی تخصصی محاسن و معایب

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس H30 از جمله لوازم یدکی، گیربکس، پیشرانه ، ظاهر و جنس کابین، ایمنی، حجم صندوق عقب و ..، با توجه به مقالات گوناگون و گذشت مدتی از حضور اچ سی کراس در ایران اکنون قادریم که با جزییات دقیق تری شما را از معایب اچ سی کراس آگاه کنیم، اچ سی کراس محصول کمپانی چینی دانگ فنگ می باشد، این کمپانی از مطرح ترین خودروسازان کشور چین به حساب می آید، دانگ فنگ در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شده است، این خودروساز به مانند دیگر خودروسازان چینی که با کمپانی های مطرح همکاری دارند، سال هاست که همکاری تنگاتنگی را با سیتروئن داشته است، اما همکاری دانگ فنگ با ایران به بعد از تحریم ها باز میگردد، و از زمان ورود محصولاتش به ایران تا به امروز این خودروساز شاهد انتقادهای زیادی در ایران بوده است، کامیون های T300 و T375 و پیکاپ ریچ  از نخستین محصولات دانگ فنگ در ایران می باشد، اما همان طور که می دانید امروز بحث ما بیان محاسن و معایب اچ سی کراس است، خودرویی که نسل اولش همان سیتروئن الیزه می باشد، سیتروئن الیزه حاصل همکاری دانگ فنگ و سیتروئن فرانسه می باشد، محصولی که از موتور معروف TU5 در زیر کاپوتش بهره می برد، موفقیت فروش سیتروئن الیزه که مخصوص بازار چین بود منجر به تداوم همکاری این دو کمپانی شد به نحوی که سیتروئن قبول کرد که فیس لیفت جدید الیزه را با همکاری دانگ فنگ تولید کند و حتی آن را به بازار اروپا شرقی و آفریقا هم صادر کند، در همین راستا بود که دانگ فنگ تصمیم به ساخت محصولی با برند خود گرفت، محصولی که بر روی پلتفرم الیزه ساخته شد و برآیند این تصمیم هم خودروی اچ سی کراس بود، (محصولاتی مشابه در کلاس سدان و هاچ بک هم تولید شد.) اچ سی کراس در بین سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شد، اچ سی کراس شباهت زیادی به الیزه دارد، این کراس اوور ریز جثه در دل خود موتور ۱٫۶ لیتری معروف TU5 را دارد، موتوری که سالهاست در ایران حضور دارد، اگر قبلا صاحب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بوده اید باید بگویم که اچ سی کراس هم از این موتور بهره می برد، در ادامه با معایب اچ سی کراس با شما همراه خواهیم بود…

معایب اچ سی کراس…

۱-کمبود لوازم یدکی:

اکثر دارندگان اچ سی کراس همواره از نبود قطعات این خودرو گلایه مند هستند، خیلی از این عزیزان حتی از خرید چراغ جلو این خودرو هم عاجزند، بی تردید اگر در این راستا با دارندگان اچ سی کراس صحبت کنید آن ها حرف نگارنده را تایید خواهند کرد و نبود قطعات اچ سی کراس را به شما گوشزد خواهند کرد، پس این بخش از نظر بنده از مهمترین معایب اچ سی کراس به شمار می آید.

۲-گیربکس:

گیربکس اچ سی کراس محصول کمپانی مشهوری است، اما باید حقیقت را پذیرفت که گیربکس مذکور قدیمی می باشد، و هم اکنون تکنولوژی آن توسط کمپانی مذکور به روز شده است، متاسفانه پیشرانه با وزن خودرو و گیربکس تطابق ندارد و به همین علت شاهد عملکرد ضعیف در این بخش هستیم، گیربکس این خودرو به هیچ وجه خوب انتخاب نشده است، (قدیمی است) و بی شک این بخش هم یکی دیگر از معایب اچ سی کراس می باشد.

۳-پیشرانه قدیمی:

از دیگر معایب اچ سی کراس پیشرانه آن می باشد، قبول دارم که پیشرانه اچ سی کراس تا حدودی خوشنام است اما فراموش نکنید که این پیشرانه برای یک خودروی هاچ بک عملکرد تا حدودی مناسب را داشته است و اچ سی کراس یک کراس اور می باشد، محصولی که دارای وزن بیشتر و ابعاد بزرگتر است، لازم به ذکر است که وزن پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۰۵۴ کیلوگرم است و وزن اچ سی کراس ۱۲۳۰ کیلوگرم است.

دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس دستی
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱۵۸۷ ۱۵۸۷
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴۲ ۱۴۲
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۷.۰۴ ۶.۷
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار ۵ سرعته دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۸۳ ۱۸۳
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۲.۵ ۱۱
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۱۷ – با صندلی عقب تاشده ۱۱۳۷ ۴۱۷ – با صندلی عقب تاشده ۱۱۳۷
وزن (کیلوگرم) ۱۲۳۰ ۱۲۳۰
قیمت بازار (میلیون تومان) ۵۱  در دسترس نیست…

۴-ظاهر و جنس کابین:

از نظر بنده ظاهر اچ سی کراس چنگی به دل نمی زند اما به هر حال ظاهر یک امر سلیقه ای است و نمی توان به طور قطع آن را یک عیب کلی به حساب آورد، چیزی که مشخص است این است که از لحاظ کارشناسی ظاهر اچ سی کراس معایب زیادی را دارد، جنس کابین اچ سی کراس هم پلاستیک خشک است، ولی با توجه به جنس کابین رقبا این امر هم عیب بزرگی به حساب نمی آید، به هر حال این دو امر هم از معایب اچ سی کراس به حساب می آیند.

۵-ایمنی:

اگر به خودروهای هم قیمت چینی دانگ فنگ اچ سی کراس نگاه بیندازیم متوجه می شویم که اکثر آن ها فاقد تست ایمنی از موسسه معتبر ENCAP (اروپایی) هستند و سازندگان آن ها محصولات خود را در موسسه چینی CNCAP مورد آزمایش قرار داده اند امری که در اچ سی کراس متفاوت است و علاوه بر نبودن تست ایمنی از موسسه اروپایی ENCAP شاهد تست ایمنی ضعیف ۳ ستاره از موسسه چینی CNCAP هستیم، (در حالی که رقبای چینی از موسسه چینی ۵ ستاره کامل را دریافت کرده اند) در انتها نگاهی به امکانات ایمنی مناسب اچ سی کراس می اندازیم:

  • ترمز ABS ضد قفل همراه با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)
  • ۴ عدد کیسه‌ هوا که کیسه‌های هوا مذکور در مقابل راننده، سرنشین جلو و بخش جانبی خودرو قرار دارند.

 

پس از بررسی معایب اچ سی کراس با شما با بررسی محاسن اچ سی کراس همراه خواهیم بود…

۱-قیمت نسبتا معقول در کلاس کراس اوور کوچک شهری:

بی تردید در این بازه قیمتی نمی توان خودرویی را با این کلاس خودرویی پیدا کرد، لذا افراد دوستدار کلاس خودرویی کراس اوور کامپکت که پول کافی برای خرید و یا تمایل به هزینه بیشتر را ندارند، به شدت برای خرید اچ سی کراس تمایل نشان می دهند، امری که تا حدودی به تحقق رسیده است و ایران خودرو تا به امروز شاهد فروش تقریبا مناسبی از اچ سی کراس بوده است، بی شک بالا رفتن قیمت بازار اچ سی کراس نسبت به قیمت کارخانه به همین دلیل می باشد.

۲-امکانات رفاهی:

همواره می دانید که محصولات اهل چین به شدت در زمینه امکانات رفاهی کار می کنند، و همین امر هم باعث ترغیب برخی از افراد به سمت خرید خودروهای چینی می رود، دانگ فنگ اچ سی کراس هم از این قاعده مستثنا نیست و ما شاهد امکانات رفاهی مناسبی در این خودرو هستیم که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

  • صفحه نمایش ۵/۶ اینچی به همراه سیستم مسیریاب
  • سانروف
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • شیشه بالابر برقی برای تمامی درب ها
  • تنظیم ۴ جهته ی فرمان به صورت تلسکوپی
  • تریم طرح چوب کنسول
  • بلوتوث روی فرمان
  • روکش چرمی و کلید های کنترلی سیستم صوتی
  • در آخر به شکل بالا و پایین و دوربین دید عقب

لازم به توضیح است که مواردی همچون کروز کنترل و جنس روکش صندلی(غیر چرمی) کمی باعث ضعیف شدن عملکرد این خودرو در بخش مذکور شده است.

 

۳-مصرف سوخت:

مصرف سوخت اچ سی کراس خوب و رضایت بخش می باشد چرا که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در مدل اتوماتیک طبق ادعا سازنده  ۷٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و این عدد در مدل دستی به ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند.

خب این هم از بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس در انتها جدولی را در اختیار شما قرار داده ایم که به وسیله ی آن می توانید مشخصات فنی اچ سی کراس را با رقبای بازار ایرانش مقایسه بفرمایید…

دانگ فنگ H30 کراس چانگان CS35 رنو ساندرو استپ وی لیفان X50 رنو ساندرو دستی
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴– خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱۵۸۷ ۱۵۹۸ ۱۵۹۸ ۱۴۹۸ ۱۵۹۸
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۲۳ ۱۰۵ ۱۰۲ ۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۴۲ ۱۶۰ ۱۷۵ ۱۳۳ ۱۷۵
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۵ یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۱ ۵۲ ۵۰ ۴۲ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۷.۰۴ ۷.۲ ۸.۳ ۶.۵ ۶.۷
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار CVT یا دستی ۵ سرعته دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ‍۱۸۳ ۱۸۰ ۱۷۰ ۱۶۰ ۱۷۵
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۲.۵ ۱۵ ۱۱.۵ نامشخص ۱۰.۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۱۷ – با صندلی عقب تاشده ۱۱۳۷ نامشخص ۳۲۰ – با صندلی عقب تا شده ۱۲۰۰ نامشخص ۳۲۰ – با صندلی عقب تاشده ۱۲۰۰
وزن (کیلوگرم) ۱۲۳۰ ۱۲۹۰ ۱۱۴۶ ۱۱۷۵ ۱۱۰۵
قیمت (میلیون تومان) ۴۵.۳ ۵۶ ۴۹ ۵۰.۵  ۴۳

مطمئنا نظرات دارندگان این خودرو باعث بالا رفتن شناخت افراد متقاضی این خودرو خواهد شد، پس دیگران را از نظرات خود مطلع سازید…

اچ‌۳۰‌کراس، محصول پرحاشیه ایران‌خودرو کم‌کم برای تحویل به مردم آماده می‌شود. انتقادات از این محصول کمی زیاد بوده اما همانطور که معایب یک محصول گفته می‌شود باید نقاط قوت آن را نیز برای مردم بازگو کرد تا اگر قصد خرید این ماشین را دارند، با محاسنش نیز آشنا شوند.

تبلیغات
اخبار فناوری / بلیط هواپیما / بیت کوین

بیش از این ما چند دلیل برای نخریدن اچ‌۳۰‌کراس را برای شما شرح داده بودیم. امروز قصد داریم به سراغ نقاط مثبت این خودرو برویم و کمی درباره آن‌ها بحث کنیم. این محصول به‌عنوان یک خودروی جدید در بازار ایران، هنوز به دلیل اینکه مدت زمان زیادی از حضورش در کشورمان نمی‌گذرد، معایب و محاسنش کاملا مشخص نشده و صرفا مطالب این پست، باتوجه به مشاهده خودرو در نمایندگی و نمایشگاه‌های صنعت خودرو و همچنین سایت‌های خارجی تهیه شده است.

قیمت

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

مردم ایران همیشه علاقه زیادی به‌خودروهای دنده اتومات داشته‌اند اما به‌دلیل قیمت بالای این خودروها، امکان خرید برای اکثریت امکان‌پذیر نبوده است. اچ‌۳۰‌کراس به‌عنوان یک خودروی دنده اتومات و جدید، از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر رقبا برخوردار است. ایران خودرو اچ‌۳۰‌کراس را با قیمت ۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان عرضه کرده است. رقبای این خودرو در بازار ایران محصولاتی مانند رنو ساندرو استپ‌وی با قیمت ۵۲.۵۵۰.۰۰۰ تومان و برلیانس H320 با قیمت ۵۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان هستند. این اختلاف قیمت درحالیست که اچ‌۳۰‌کراس تفاوت زیادی با این خودروها ندارد و در برخی از موارد نیز بهتر ظاهر شده است. اختلاف قیمت ۷ میلیون تومانی، باعث می‌شود ارزش خرید این خودرو بالا برود و معایب آن در دید مردم کمرنگ‌تر شوند. ایران‌خودرو در بخش قیمت‌گذاری اچ۳۰کراس، برخلاف برخی از محصولاتش، خوب عمل کرده است.

طراحی داخلی

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

اگرچه ما از جنس داخلی اچ‌۳۰‌کراس به عنوان عیب یاد کردیم، اما باید بگوییم که طراحی داخلی این خودرو نسبت به رقبای موجود در بازار ایران بهتر است. بخش میانی داشبورد که صفحه نمایش بر روی آن قرار گرفته با ظرافت خوبی نقش‌بندی شده و دکمه‌های سخت‌افزاری نیز در جای مناسب خود قرار دارند. استفاده از بخش‌هایی با پلاستیک براق باعث شده که زیبایی داشبورد و غربیلک فرمان بیشتر شود. صفحه کیلومتر اچ۳۰ کراس نیز از زیبایی خوبی برخوردار است.

تجهیزات

اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک بررسی تخصصی محاسن و معایب
اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک بررسی تخصصی محاسن و معایب

اچ۳۰ کراس با سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی عرضه شده که باعث می‌شود در این بخش، یک پله بالاتر از رقبا قرار گیرد. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی (۶.۵ اینچی) با قابلیت پخش فایل‌های تصویری و سیستم رهیاب، گرمکن آینه‌های جانبی، روکش چرمی غربیلک فرمان،دکوراتیو طرح متال، استفاده از قطعات کرومی در بدنه، دوربین دید عقب، ایزوفیکس و… اشاره کرد.

حجم صندوق عقب

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

کمبود فضای صندوق عقب در بسیاری از خودروها یک ضعف محسوب می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها را از خرید برخی از محصولات منصرف می‌کند. اگر شما از آن قشر جامعه هستید که وسایل زیادی را با خودروی خود حمل می‌کنید، فضای ۴۱۷ لیتری در حالت عادی و ۱۱۳۷ لیتری در صورت تا کردن صندلی عقب، برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

کلام آخر

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

ما در مطالب قبلی معایب این محصول را گفتیم اما باید به این موضوع اعتراف کنیم که وضعیت تاسف‌بار صنعت خودروی کشورمان فعلا در همین حد است که قیمت ۴۴ میلیون تومان برای یک خودرو با مشخصات اچ۳۰کراس، خوب محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد تا زمانی که شرکت‌ها جای قرارگیری لیوان و عینک را آپشن می‌دانند، نباید انتظار داشته باشیم که به سمت تولید خودروهای مدرن دنیا تمایل داشته باشیم، جایی که سیستم پارک خودکار جزء تجهیزات اصلی‌شان حساب می‌شود!

 

 

یکی از محصولاتی که بعد از توافق هسته‌ای، با خبر تولید‌ش در ایران ما را کمی مایوس کرد، اچ ۳۰ کراس نام داشت. زمانی‌که شما با یک خودروی بی‌کیفیت روبرو هستید، دیگر نیازی نیست که حتما آن را از نزدیک بررسی کنید و بسیاری از معایب آن را می‌توان در سایت‌های خارجی و با بررسی مشخصات فنی و ظاهری خودرو متوجه شد. این خودرو به تازگی در برخی از نمایندگی‌های ایران‌خودرو حضور پیدا کرده و ما نیز در نمایشگاه مشهد و نمایندگی‌های ایران‌خودرو آن را ملاقات کردیم. چیزی که در اچ ۳۰ کراس کاملا مشهود است، عقبگرد ایران‌خودرو با تولید این محصول است که تولید آن هیچ ربطی به برداشته شدن تحریم ها ندارد. امروز چند دلیل برای نخریدن اچ ۳۰ کراس را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید…

۱. طراحی ظاهری

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

ما همیشه به این نکته اشاره کردیم که در مسئله طراحی ظاهری، همیشه سلیقه نقش مهمی را ایفا می‌کند اما در خصوص اچ ۳۰ کراس بسیاری از سلیقه‌ها یکسان است چرا که این خودرو از لحاظ ظاهری هیچ طرح مدرن و زیبایی در خود ندارد. ایران‌خودرو به طراحی اسپرت اچ ۳۰ کراس در تبلیغات خود اشاره کرده که با شنیدن این سخنان، معنی خودروهای اسپرت به کلی تغییر پیدا می‌کند! نمای جلویی خودرو اصلا هیچ شباهتی به محصولات اسپرت ندارد و بخش‌هایی مانند جلوپنجره از طراحی ساده و قدیمی برخوردار است. در نمای جانبی نیز سایز کوچک لاستیک‌ها، صحنه‌ای زشت را پدید آورده‌اند. نمای عقب نیز کمی‌شبیه به محصولات ولوو طراحی شده ولی فرم چراغ‌های عقب اصلا به‌زیبایی خودروهای ولوو نیستند. استفاده از بخش‌های پلاستیکی زیاد در بدنه نیز تاثیر معکوس داشته و زیبایی خودرو را کم کرده است. فرم بدنه اچ ۳۰ کراس به‌گونه‌ای است که کمتر خودرویی را در دنیا می‌توانید مشابه آن پیدا کنید، ولی این به معنی خاص بودن این خودرو نیست، چرا که بلاتکلیفی در فرم بدنه این خودرو کاملا مشخص است. استیشن، هاچ‌بک و یا کراس؟!

این مقاله را بخوانید: نگاهی متفاوت به دانگ فنگ H30 کراس: آیا این خودرو همانی است که می‌خواستیم؟

۲. جنس کابین

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

اگر بخواهیم اچ ۳۰ کراس را با پژو ۲۰۶ مقایسه کنیم، جنس داخلی بدنه از پلاستیک نسبتا بی‌کیفیتی است که حتی نسبت به پژو ۲۰۶ هم حرفی برای گفتن ندارد. اگرچه فضای داخلی اچ‌۳۰کراس از ۲۰۶ بزرگتر است اما این کابین راحتی بیشتری نسبت به رقبا ندارد. کیفیت صندلی‌ها در حد متوسط و جنس فضای داخلی در حد ضعیف است، البته این جنس کابین در خودروهای ارزان قیمت کاملا مرسوم است.

۳. پیشرانه

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
این رو هم بخون:

پیش‌فروش هایما S7 به مناسبت عید سعید فطر

اچ ۳۰ کراس در قلب خود از یک موتور TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار بهره می‌برد. همه ما با توانایی این پیشرانه آشنا هستیم اما این پیشرانه هم مانند اکثر بخش‌های این خودرو، قدیمی است و چیز جدیدی در خود ندارد. این پیشرانه زمانی که در ۲۰۶ به‌کار گرفته شد، قدرت متوسط آن کمی راضی کننده بود اما در اچ‌۳۰ کراس شرایط متفاوت است. اچ‌۳۰‌کراس ۱۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد در حالی که ۲۰۶ وزنی معادل ۱۰۵۴ کیلوگرم دارد. این وزن سنگین‌تر نیازمند یک موتور قوی‌تر نیز هست که در اچ۳۰کراس حضور ندارد، بنابراین همین مورد، کیفیت سواری خودرو را پایین می‌آورد.

۴. گیربکس

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

شاید شما تعجب کنید که ما از گیربکس این خودرو به عنوان یک نقطه ضعف یاد می‌کنیم اما قرار دادن نام AISIN در تبلیغات این خودرو مانند این است که شما یک لباس از بهترین برند دنیا تهیه کنید، اما زمان تولید پارچه و دوخت این لباس ۱۰ سال از زمان خرید شما عقب‌تر باشد. گیربکس ۴ سرعته AISIN  در بسیاری از خودروهای کمپانی‌های بزرگ استفاده شده اما نه تا سال ۲۰۱۶ بلکه تا سال ۲۰۰۴، این گیربکس در خودروهای مدرن دنیا استفاده می‌شد و بعد AISIN گیربکس‌های مدرن‌تر را جایگزین کرد. کاملا مشخص است که اگر بهترین گیربکس دنیا را هم در اچ۳۰ کراس استفاده کنند، بازهم موتور TU5 و افزایش وزن این خودرو نمی‌تواند عملکرد خوبی را برای راننده فراهم کند و این چیزی نیست که بتوانیم با نام AISIN مخفی کنیم. البته استفاده از این گیربکس در چنین رنج قیمتی،قابل درک و توجیه است.

۵. ایمنی

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

ترمزهای ABS با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا EBD این روزها در اکثر خودروهای داخلی وجود دارد و اچ‌۳۰ کراس نیز این نوع ترمز را در خود دارد. سنسور دنده عقب و ۴ کیسه‌هوای ایمنی هم در این خودرو وجود دارد که بر روی کاغذ ما را کمی امیدوار می‌کند اما چیزی که ما بارها به آن اشاره کردیم، مشخص نبودن شرایط ایمنی این خودرو در تست‌های تصادف است. متاسفانه این بخش در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و یکی از دلایل آمار مرگ و میر می‌تواند همین موضوع باشد. تست‌ تصادف موسسه CNCAP مربوط به مدل S30 از شرکت دانگ‌فنگ می‌شود که در کشورهای دیگر نیز حضور دارد اما هیچ آزمون مشخصی روی اچ‌۳۰ کراس انجام نشده و احتمالا مردم ایران اولین آزمایش را با سوار شدن این خودرو انجام خواهند داد!

۶. تاخیر زمان تحویل

بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک
بررسی تخصصی محاسن و معایب اچ سی کراس h30 cross اتوماتیک

متاسفانه بدقولی شرکت‌های عرضه کننده خودرو در ایران تعداد کمی ندارد و نمونه بارز آن را می‌توان در تیوولی‌های شرکت رامک خودرو دید. اما ایران خودرو نیز با تاخیر در تحویل این خودروها به خریداران، برخی از مشتریان خود را کلافه کرده است. زمان تحویل این خودرو بارها تغییر کرده است. این بدقولی بدون شک ارزش خرید این خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای خرید خودروی صفر از ایران‌خودرو، مشتریان دچار تردید خواهند شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.