آمار قیمت اجاره‌بها، مسکن و زمین در تهران بشدت صعودی شد+نمودار

مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود از رشد 30 درصدی قیمت زمین، افزایش 19.5 درصدی قیمت مسکن و رشد 32.5 درصد اجاره بهای مسکن در کشور در نیمه اول سال 91 خبر داد.

در گزارش مرکز آمار ایران با عنوان «قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور، نیمه اول سال 91» آمده است: گزارش قیمت‌ها با اطلاعات برگرفته از سامانه مدیریت املاک و مستغلات کشور در نیمه اول سال 1391 تنظیم شده است.
رشد 30 درصدی قیمت زمین در نیمه اول سال

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور 454 هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل 4/15 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.در میان استان‌های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده یک میلیون و 309 هزار تومان در استان تهران و کمترین آن 64 هزار و 800 تومان در استان بوشهر بوده است.همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های کلنگی، مربوط به استان یزد با 4 هزار تومان و بیشترین میزان آن در استان تهران با حدود 11 میلیون تومان به‌دست آمده است.

مسکن 5/19 درصد گران شد
متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور 980 هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل 6/10 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 58/19 درصد افزایش داشته است. به گزارش تسنیم، مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در میان استان‌های کشور نشان می‌دهد بیشترین آن 2‌میلیون و 266 هزار تومان در استان تهران و کمترین آن 239 هزار تومان در استان بوشهر بوده است.ز سوی دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر با 80 هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با یک‌میلیون و 389 هزار تومان بوده است.

رشد 5/32 درصد اجاره‌بهای مسکن در کشور
متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور 5‌هزار و 283 تومان بوده که نسبت به دوره قبل 8/16 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 5/32 درصد افزایش داشته است. در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده12هزار ‌‌و‌ 953 تومان در استان تهران و کمترین آن یکهزار‌ و‌287 تومان در استان خراسان‌جنوبی بوده است.همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان خراسان‌جنوبی با 165 تومان و بیشترین آن مربوط به استان تهران60 میلیون ‌و‌689تومان بوده است.

آمار قیمت اجاره‌بها، مسکن و زمین در تهران بشدت صعدی شد+نمودار  ( دنیای اقتصاد - خسرو یعقوبی )آمار قیمت اجاره‌بها، مسکن و زمین در تهران بشدت صعدی شد+نمودار  ( دنیای اقتصاد - خسرو یعقوبی )

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] به این موضوع اظهارنظر کردند و از پیش‌بینی خود نسبت به قیمت اجاره بها مسکن تا پایان امسال سخن […]

  2. […] به این موضوع اظهارنظر کردند و از پیش‌بینی خود نسبت به قیمت اجاره بها مسکن تا پایان امسال سخن […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *