از کجا می‌توان فهمید سهمی صف خرید دارد یا صف فروش؟

پیش بینی قیمت سهام بورس پس از توافق هسته ای

در بازار بورس گاهی اوقات به دلیل تقاضای زیاد برای سهام یک شرکت، برای خرید سهام آن شرکت صف خرید تشکیل می‌شود و برعکس وقتی تقاضای فروش برای سهام یک شرکت بسیار بیشتر از تقاضاهای خرید باشد، برای آن سهم صف فروش تشکیل می‌شود.

حال سوال پیش می‌آید که چطور میتوان متوجه شد یک سهم صف خرید دارد یا صف فروش؟

در سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com میتوان با کلیک روی منوی دیده‌بان بازار ، لیست سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را مشاهده کرد. هر نماد شرکت صفحه مخصوص به خود را دارد که با کلیک روی نام شرکت در دیده‌بان بازار یا با استفاده از ابزار جستجو (ذره‌بین سبز رنگ بالای سایت tesetmc.com) صفحه آن نماد را پیدا کرد.
مثلا برای یافتن نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، کافیست بخشی از نام همین شرکت را در فیلد جستجو وارد کنید. با انجام اینکار نماد ثشرق برای شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی لینک آن، به صفحه این نماد وارد می‌شوید.

تقریبا در وسط صفحه‌ی نماد مربوطه که وارد آن شده اید دو کادر با عنوان خرید و دیگری با عنوان فروش وجود دارد. این همان دو بخشی است که سفارش‌های خرید و فروش سهام نمایش داده می‌شوند و همان سفارشاتی هستند که توسط کارگزاران یا توسط معامله‌گران در سیستم‌های معاملاتی آنلاین ثبت می‌شوند.

وقتی سهام یک شرکت دارای صف خرید باشد یا به عبارتی یک نماد دارای صف خرید باشد، کاملا واضح است که در کادر خرید، سفارشات خرید در حداکثر قیمت به تعداد و حجم زیاد ثبت شده است و طرف دیگر ، هیچ سفارش فروشی وجود ندارد (مانند تصویر زیر)

از کجا می‌توان فهمید سهمی صف خرید دارد یا صف فروش؟
از کجا می‌توان فهمید سهمی صف خرید دارد یا صف فروش؟

برعکس وقتی سهامی دارای صف فروش باشد، در کادر فروش، سفارشات فروش در حداقل قیمت به تعداد و حجم زیاد قرار دارد و در طرف خرید هیچ سفارشی برای خرید ثبت نشده است.
(تصاویر زیر)

از کجا می‌توان فهمید سهمی صف خرید دارد یا صف فروش؟
از کجا می‌توان فهمید سهمی صف خرید دارد یا صف فروش؟

 

نکته : صف خرید و صف فروش همیشه در بورس وجود ندارد و اینطور نیست که همه نمادها یا صف خرید داشته باشند یا صف فروش، بلکه گاهی اوقات این اتفاق می افتد و اتفاقی همیشگی نیست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.