استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی متوقف نمی شود

پیش بینی بازار خودرو در سال 98

رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد، قرار نیست استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی به دلیل چالش هایی از جمله تحریم ها به تعویق بیافتد

«نیره پیروزبخت» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سازمان استاندارد براساس روش های بازرسی خود در حال ارزیابی اولیه خودروهای تولید داخل است.
وی ادامه داد: بررسی خودروها برای آزمون رعایت استانداردهای ۸۵ گانه ادامه دارد و در حال حاضر قرار نیست به دلیل شرایط خاص تحریم به تاخیر افتد.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: بازرسی استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی مطابق برنامه از پیش اعلام شده سازمان ملی استاندارد، از یکم دی ماه آغاز شد؛ با اجرای این طرح، خودروسازان موظفند یا خودروهای غیراستاندارد و بی کیفیت خود را با این استانداردها منطبق کرده یا آنها را از خط تولید خارج کنند.
به گزارش ایرنا، جلوگیری از تولید خودروهای بی کیفیت و غیراستاندارد از حدود ۱۵ سال پیش در دستور کار قرار گرفت و در آغاز ۱۱ استاندارد به طور اجباری اعلام شد که پس از مدتی به ۶۳ مورد رسید و اکنون به ۸۵ مورد افزایش یافته است.
علائم و وسایل هشداردهنده‌ی شنیداری، وسایل دید غیر مستقیم و نصب آن‌ها، استحکام صندلی‌ها، تکیه‌گاه‌ها و پشت‌سری‌ها، چراغ شب‌نما، قلاب‌های بکسل، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ مه‌شکن عقب، سیستم برفک‌زدا و مه‌زدا شیشه جلو و سیستم هشدار انحراف از مسیر از جمله این استانداردهاست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.