پرهزینه‌ترین پروژه‌های سینمایی جهان

سایت یاهو اسامی پرهزینه‌ترین پروژه‌های سینمایی جهان را معرفی کرد و در این فهرست فیلم کلاسیک «کلئوپاترا» با ۱۹۶ میلیون دلار هزینه ساخت در صدر ایستاده است.

سایت یاهو اسامی پرهزینه‌ترین پروژه‌های سینمایی جهان را معرفی کرده است که به شرح زیر است:


۱: فیلم سینمایی «کلئوپاترا»: این فیلم در سال ۱۹۶۳ با بازی «الیزابت تیلور» و «ریچارد برتون» ساخته شد، در آن سال ۲۷ میلیون پوند بودجه صرف ساخت این فیلم شد که معادل ۱۹۶ میلیون دلار امروز است.
۲: فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا»: این فیلم محصول کمپانی «والت دیزنی» با بازی «جانی دپ» است که ۱۹۵ میلیون دلار هزینه صرف ساخت آن شده است.
۳: فیلم سینمایی «تایتانیک»: این فیلم به کارگردانی «جیمز کامرون»، سال ۱۹۹۷، ۱۰۰ میلیون دلار، معادل ۱۷۱ میلیون دلار امروز هزینه ساخت در بر داشته است. این فیلم آن زمان در گیشه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروخت.
۴: فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی ۳»: ساخت این فیلم ۱۶۷ میلیون دلار تمام شد.
۵: انیمیشن «ژولیده»: این انیمیشن سینمایی محصول سال ۲۰۱۰ میلادی با ۱۶۰ میلیون دلار هزینه ساخت، توانست ۳۶۲ میلیون پوند در گیشه فروش کند.
۶: فیلم سینمایی «هری‌پاتر و شاهزاده دورگه»: «هری‌پاتر و شاهزاده دو رگه»، ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری‌پاتر براساس رمان‌های «جی.‌کی.رولینگ»، ۱۵۶ میلیون دلار هزینه ساخت داشت و در سطح جهان نیز بیش از ۵۷۰ میلیون دلار فروش داشت.
۷: فیلم سینمایی «جهان آبی»: فیلم «جهان آبی» با بازی «کوین کاستنر»، سال ۱۹۹۵، ۱۰۹ میلیون پوند هزینه ساخت در بر داشته که این مبلغ معادل ۱۵۷ میلیون پوند امروز است.
۸: فیلم سینمایی «دزدان دریایی کارائیب: گنجینه مرد مرده»: این فیلم با بازی «جانی دپ»، ۱۵۳ میلیون دلار هزینه ساخت داشته است.
۹: فیلم سینمایی «آواتار»: این فیلم سینمایی علمی تخیلی، به کارگردانی «جیمز کامرون» ۱۴۸ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ هزینه ساخت داشته است که این مبلغ معادل ۱۵۲ میلیون دلار سال ۲۰۱۱ میلادی است.
این فیلم بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه فروخت و بدین‌ترتیب توانست برای اولین بار رکورد فیلم «تایتانیک» را بشکند.
«کینگ کونگ» و «مرد عنکبوتی ۲» با کمی اختلاف توانستند در صدر پرهزینه‌ترین پروژه‌های سینمایی جهان قرار گیرند.
۱۰: فیلم‌های سینمایی «کینگ کونگ» و «مرد عنکبوتی ۲»: این فیلم به کارگردانی «پیتر جکسون» و «مرد عنکبوتی ۲» به کارگردانی «سم ریمی» به ترتیب ۱۲۹ میلیون و ۱۲۴ میلیون دلار هزینه ساخت در بر داشته است.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.