علی مطهری در استعفانامه‌اش چه نوشت؟

علی مطهری نماینده تهران، عدم استفاده از اختیارات قانونی مجلس در طرح سوال از ريیس‌جمهور را علت استعفایش خوانده و در متن آن خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس نوشته است: با توجه به اینکه هيات ريیسه محترم بر خلاف قانون آيین‌نامه داخلی مجلس همچنان درصدد منتفی کردن طرح سوال است به این وسیله استعفای خود را اعلام می‌كنم.

دانش روز – خسرو یعقوبی: بر اساس آنچه خبرگزاري فارس منتشر کرده، وی همچنین مخالفان سوال از ريیس‌جمهور را دوستان نادان ريیس‌جمهور و دولت یا دشمنان دانای او خواند و اضافه کرده است: پس از تحویل نامه سوال از رییس جمهور به هيات رییسه و اعلام وصول آن از سوی محمدرضا باهنر، در جلسه هيات ريیسه، یکی از اعضا مامور شد که امضاها را پس بگیرد و عضو دیگر نیز مامور شد که طی مصاحبه‌ای مخالفت هيات ريیسه مجلس با سوال را در رسانه‌ها اعلام کند. یعنی هیات ريیسه، درصدد انهدام طرح سوال برآمد.
وی ادامه داد: پس از متوقف شدن این عملیات، مطرح کردند که مثلا آقای احمدی‌نژاد اکنون زخم خورده است و ممکن است در صحن علنی پروژه‌ای مانند مناظرات انتخاباتی را پیاده کند و شاید رهبر انقلاب نیز به خاطر همین ملاحظات مخالف باشند.
وی افزود: برای دفع بهانه این گونه افراد، اینجانب نامه‌ای را حدود یک ماه پیش برای معظم‌له ارسال داشتم و از ایشان تقاضا کردم که دست مجلس را در موضوع سوال از ريیس جمهور باز بگذارند. تا کنون پاسخی نیامده و سکوت ایشان را دلیل رضایت و لااقل بی نظری می‌دانم. مطهری تصریح کرد: اصولا اگر رهبر انقلاب در چنین موضوعاتی نظر مخالف داشته باشند در نطق عمومی خود اعلام مي‌كنند و همه از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌ها با خبر مي‌شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *