قوه قضائیه برای مقابله با تهمت زنندگان و بی اخلاقی ها سازوکار جدی تهیه کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد با توجه به قرار داشتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قوه قضائیه سازوکار جدی برای تخلفات تهمت زنندگان و بی اخلاقی ها از سوی افراد و گروهها تهیه کند.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درخصوص راهکار جدی برای مبارزه با بی اخلاقی ها در کشور اظهارداشت: یکی از الزامات اساسی در نظامات اجتماعی اعم از دینی و غیر دینی رعایت اخلاق است.

وی ادامه داد: این موضوع در نظاماتی که ساختار دینی دارند پررنگ تر است. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره تاکید و توصیه بر رعایت اخلاق داشته اند و در سیره علوی و روش پیامبر اسلام هم تاکید شده است که که اگر اخلاق وجود نداشته باشد هر کار نیک دیگری بی ارزش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آموزه های دینی ما بر اخلاقی عمل کردند در جامعه تاکید دارد. در جلسه روز گذشته مجلس کار غیر اخلاقی انجام شد که در صورتی هم که اتفاق رخ داده و نمایش داده شده در فیلم حقیقت داشته باشد باید در مسیر قانونی پیگیری شود. حال آنکه معلوم بود این یک توطئه و تخریب است.

حیدرپور گفت: اگر در جامعه فساد و بد اخلاقی و حتی خلاف قانون دیده شد باید به صورتی که در قانونی مدنی دیده شده، دادگستری پیگیر موضوع شود نه اینکه با انتشار عکس و فیلم تلاش شود تا آبرویی ریخته شود. این اقدام غیر اخلاقی ترین رفتار است. این اتفاقات بد است و بدتر این است که از سوی مسئولان انجام شود .

نماینده شهرضا افزود: بداخلاقی از سوی سیاسیون و مسئولان ارشد کشور به شدت جامعه را نگران می کند و افراد اعتماد خود را از دست می دهند. آسیبی که جامعه از جانب بی اخلاقی و رواج فضای تخریب و تهمت می بیند به مراتب اثر تخریبی اش بیشتر از بمب هسته ای و جنگ نظامی است.

وی تاکید کرد: مردم علاقه ندارند چنین بحث هایی را بشنوند و آرزوی مردم این است که ما در جنب سیاست، اخلاق را در دستور کار قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرد تا قوه قضائیه برای جلوگیری از رواج تهمت و تخریب و انگ زدن به افراد، سازوکاری تهیه کند تا با متخلفان و تهمت زنندگان و کسانی که بی اخلاقی می کنند برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

حیدرپور گفت: متاسفانه تخریب در فضای انتخابات از سوی دولت آغاز شد. مناسب است که قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم اتفاق روز یکشنبه مجلس را بررسی کند و با متخلفان برخورد کند تا در آینده همه بداند اگر وارد این فضای مسموم شوند مجازات بدی در انتظارشان است و فرقی نمی کند که افراد در چه پست و مقامی هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *