موسوی و کروبی سران فتنه نیستند ، امریکا و دولت‌های غربیند

علیرضا زاکانی شامگاه یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) قم با اشاره به این که اندیشه نورانی اسلام در برخورد با جوامع و انسان ها با اندیشه غرب در تقابل است، اظهار داشت: غرب به انسان به عنوان یک عنصر مادی نگاه می‌کند و دنیا را بر اساس معیارهای مادی به جهان اول، دوم و سوم تقسیم بندی می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: غربی ها در ساختن جامعه نیز بر مبنای اقتصادی عمل می کنند، حتی در حوزه فرهنگ و اجتماع مبانی مادی و ماتریالیسم را در نظر دارند و اوج کمال انسان و جامعه را انسان و جامعه غربی می دانند.

دنیای اقتصاد – خسرو یعقوبی : زاکانی با بیان این که در اسلام نیز جنبه های مادی در نازلترین وجه موضوعیت قرار دارند، تصریح کرد: بزرگترین مشکل کشور که بسیار خطرناک است و هر روز حادثه می آفریند بهره گیری از الگوی غربی برای ساختن جامعه اسلامی است.

در دوران سازندگی جنگ تمام عیاری با فرهنگ انقلاب شکل گرفت

وی عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس، در دوران سازندگی جنگ تمام عیاری با فرهنگ انقلاب شکل گرفت و عده‌ای به مخاصمه با فرهنگ ارزشی پرداختند، دولت اصلاحات نیز که خود را در تعارض با دولت آقای هاشمی نشان داد و در انتخابات پیروز شد، در واقع درهمان مسیر دولت قبلی حرکت کرد.

زاکانی افزود: تلقی جامعه این بود که دولت اصلاحات علیه شرایط دولت هاشمی قیام کرده، در حالی که حقیقت این بود که دولت اصلاحات از درون همان مسیر دولت سازندگی را طی کرد و خود آقای هاشمی در مصاحبه‌ای در سال 84 گفته بود اگر من هم می‌ماندم علی القائده به همان جایی می‌رسیدم که خاتمی رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای ابراز داشت: بزرگترین مشکل و درد جامعه ما این بوده و هست که برداشت درستی از اسلام ناب، نگاه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و فقهای دلسوز نظام نداشتیم و جامعه را با الگو و اندیشه اسلامی نساختیم.

برخی به سخنان مقام معظم رهبری بلی گفتند و به نحو دیگری عمل کردند

زاکانی با تاکید بر این که بعد از دفاع مقدس از مبنای درست اسلامی فاصله گرفتیم افزود: برخی در مقابل سخنان مقام معظم رهبری فقط بلی گفتند و به نحو دیگری عمل کردند.

وی با اشاره به همایش اخیر دولت در استادیوم آزادی اظهار داشت: اکثر افرادی که در آن همایش حضور داشتند توسط یک سازمان خاص به آن‌جا آمده بودند، سازمانی که قرار بود یکی از مسئولان اصلی آن به دلیل مشکلاتی که داشت برکنار شود، من با باقی ماندن آن مسئول مخالفت کردم، آن مسئول ماند و حالا شاهد این هزینه های هنگفت از بیت المال برای همایش های این چنین هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در دوران سازندگی مسئولان به راحتی از کنار تجمل گرایی عبور کردند، در سال هفتاد و چهار 49 و4 درصد تورم وارد جامعه شد و در دوران اصلاحات این وضع بد تر شد.

وی بابیان این که نظام ما نظام ولایی است، افزود: در دوران سازندگی و اصلاحات عده‌ای می‌خواستند رهبری را زیر سؤال ببرند و می‌خواستند ما بر خلاف مواضع و ارزش‌های اسلامی قوانین جهانی را بپذیریم و همگام با جامعه جهانی حرکت کنیم.

زاکانی عنوان کرد: در حالی که جامعه اسلامی ما با الگوی غربی به سمت پیشرفت حرکت می‌کرد در سال 84 نهضت جدیدی شروع به کار کرد، شروع خوبی هم داشت و نویدی در دل‌ها ایجاد شد، اما امروز کا را به جایی رساندند که مقام معظم رهبری در سخنان خود در اول فروردین گفتند” دولت بعدی باید خوبی های این دولت را حفظ کند و بدی‌های آن را کنار بگذارد“.

بخش اعظمی از مشکلات به مسائل فرهنگی بر می گردد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای گفت: ما از ماه‌ها قبل آسیب شناسی‌های خود را نسبت به پیشرفت اسلامی شروع کرده‌ایم، مشکل اقتصادی جدی است، اما بخش اعظمی از مشکلات به مسائل فرهنگی بر می‌گردد.

زاکانی با بیان اینکه برای مشکلات اقتصادی سه برنامه و گام اساسی داریم تصریح کرد: تثبیت قیمت‌ها و برخورد جدی با مفاسد اقتصادی، توجه ویژه به تولید و فقر زدایی بر مبنای برنامه‌ریزی کارشناسی راهکارهای ما برای مقابله با مشکلات اقتصادی هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: برای مقابله با مفاسد اقتصادی مردم باید با حداکثر توان و به طور قاطع برخورد کنند، مسئولان باید شفاف سازی کنند و سیستم اقتصادی و اداری کشور را طوری برنامه ریزی کنند که امکان بوجود آمدن فساد اقتصادی از بین برود.

 

موسوی و کروبی سران فتنه نیستند ، سران فتنه امریکا و دولت‌های غربی هستند

زاکانی در ادامه در خصوص فتنه 88 با بیان اینکه عده ای من را به سکوت در فتنه متهم می‌کنند گفت: زمانی که در اوج فتنه و التهابات کسی جرأت نمی‌کرد در دانشگاه‌ها حاضر شود و در مقام پاسخ‌گویی برآید، بنده به دانشگاه‌های مختلف می‌رفتم و با وجود همه اهانت‌ها، ناسزاها و پرتاب اشیاء به سمت من با سعه صدر پاسخ دانشجویان را می‌دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در زمان فتنه با آقایان موسوی، کروبی و رضایی دیدار کردیم، از آنها پرسیدم از انقلاب چه می‌خواهید، آنها حرفی نداشتند، آقای موسوی که از قانون دم می‌زد گفت: “من نه تنها انتخابات را قبول ندارم قانون را هم قبول ندارم”.

زاکانی افزود: من در جایی مطرح کردم شهدای فتنه از شهدای انقلاب هم بالاتر هستند، عده‌ای خرده گرفتند که این چه حرفی است، اما بعد مقام معظم رهبری هم همین حرف را زدند و گفتند مقام شهدای فتنه از شهدای انقلاب بالاتر است.

وی عنوان کرد: من در صحبت‌های خود در دانشگاه‌ها در زمان فتنه بارها عرض کردم باید ابعاد فتنه را بشناسیم، در پاسخ به عده‌ای زیادی که دست بند و علامت سبز داشتند و می‌گفتند “رای من کو؟” می‌گفتم نظام موظف است پاسخ شما را بدهد اما باید با عده‌ای که می‌خواهند آشوب کنند و نظم جامعه را بر هم بزنند برخورد قاطع داشت و این حرف با استقبال رو به رو می‌شد.

زاکانی ادامه داد: بنده در زمان فتنه گفتم الان هم می‌گویم که من سران فتنه را کروبی و موسوی نمی‌دانم، اندازه فتنه خیلی بزرگ تر از این حرف‌هاست و سران فتنه امریکا و دولت‌های غربی هستند.

عضو فراکسیون اصوالگرایان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نگاه بنده به اداره کشور نگاه سیستمی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *