گاف مجتبی واحدی خانواده کروبی را عصبانی کرد

دنبال گاف مشاور لندن نشین مهدی کروبی و درخواست او برای همکاری علنی با دولت های غربی و آمریکا،‌ سایت های اپوزیسیون خبر دادند که این موضوع خانواده مهدی کروبی را به عزل مجتبی واحدی واداشته است.
به گزارش دانش روز به نقل از جهان، سایت اتاق فکر لندن به گزارش داده که “از اول آبان ماه جاری مهدی کروبی سخنگوئی در خارج کشور ندارد و مواضع شیخ شجاع منحصرا توسط خانواده اش به اطلاع همگان خواهد رسید.”

به نوشته جرس “چندی پیش فاطمه کروبی در تماس با برخی دوستداران مهدی کروبی مقیم خارج از کشور به ایشان یادآور شد که مواضع مهدی کروبی در حوزه استقلال جنبش و عدم نیاز به کمک خارجی بسیار روشن است و کسانی که با این مواضع تغییرناپذیر کروبی توافق ندارند مجاز به استفاده از عناوین سخنگو یا مشاور کروبی نیستند.”

همسر مهدی کروبی البته به واحدی اجازه داده که از عنوان «مشاور سابق کروبی» استفاده کنند!

مجتبی واحدی، سردبیر پناهنده شده روزنامه آفتاب یزد به انگلیس، از سال ۸۹ تاکنون خود را مشاور و سخنگوی مهدی کروبی معرفی کرده و خانواده کروبی هم با این موضوع مخالفتی نداشته است. اما گویا گاف واحدی و درخواست وی برای علنی شدن همکاری ها با غرب، برای کروبی و جریان فتنه سنگین تمام شده به طوری که راهی جز پس گرفتن عنوان سخنگو و مشاور از او ندیده اند.

مجتبی واحدی هفته گذشته، در واکنش به اظهارات هیلاری کلینتون گفته بود، آمریکا به جنبش سبز “بدهکار” است. او ادعا کرد که درخواست مذاکره اوباما با ایران “حمایت” از جمهوری اسلامی و “روحیه به دولت ایران” بود که به ضرر جنبش سبز بود. منظور او درخواست رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران بود که پس از حمایت های گسترده از جریان فتنه مطرح شد؛ درخواستی که خنده دار توصیف شد.

وی در ادامه حتی خواستار همکاری علنی با دولت های غربی و آمریکا شد. او در این باره گفت “به نظر من یک مقدار باید تجدید نظر بکنیم.” توجیه او در بیان این موضوع آن بود که ممکن است دولت در آینده با آمریکا و انگلیس مذاکره کند!

در همین راستا بود که واحدی درخواستی جالب از دولت آمریکا کرد و گفت که کاخ سفید “از آقای کارتر بخواهد و به دولت ایران فشار بیاورد تا بر انتخابات ایران هم آقای کارتر نظارت بکند.”

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه اش با بی بی سی با بیان اینکه “دولت آمریکا هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان(جریان فتنه) کرد”، گفته بود که سران فتنه به کاخ سفید تاکید کرده اند “آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد.”

پس از این مصاحبه فعالان جریان فتنه کوشیدند تا با مانور بر روی برخی جملات دیگر مصاحبه کلینتون که به نفع سران فتنه بود، کمک های آمریکا را انکار کنند اما به اعتقاد خانواده کروبی واحدی در پنهان‌کاری و ایفای نقشش موفق نبوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *