سود بساز بفروش ها از هر واحد آپارتمان چقدر است؟

عالم اقتصاد –  عرف سود ساخت مسکن برای سازندگان حداکثر باید ۲۰ درصد باشد نه بیشتر اما در برخی موارد این سود به ۵۰ تا ۶۰ درصد نیز رسیده است.

سود بساز بفروش ها از هر واحد آپارتمان چقدر است؟

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران- در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قیمت ساخت هر متر مربع آپارتمان در تهران بسته به نوع مصالح و ساخت واحد مسکونی از ۶۰۰ هزار تا دو میلیون تومان است. حسام عقبایی افزود: ممکن است هزینه ساخت خانه در هر منطقه بسته به نوع سازه و ساخت متغیر باشد که این امر در قیمت‌ تمام شده یک واحد مسکونی تاثیرگذار است اما نباید از عرف بازار کمتر و بیشتر باشد. به گفته عقبایی برخی مناطق تهران به دلیل نوع فرهنگ محله، آب و هوا و عوامل متعدد دیگری با استقبال خرید همراه می‌شود اما بهتر است درصد سود سازندگان و قیمت تمام شده یک واحد مسکونی نیز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار کرد:‌ مراحل ساخت یک واحد مسکونی حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه است و به اصطللاح سازندگان “در این مدت زمان، سرمایه‌اشان خوابیده و می‌خواهند پس از پایان کار سود خواب پول خود را از مشتری دریافت کنند و این امر منجر به اختلال قیمت مسکن می‌شود”. به گفته وی نباید سود دریافتی خانه ساخته شده بیش از ۲۰ درصد باشد و باید سازندگان در زمان مواجه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های جانبی از افزایش قیمت زمین چشم پوشی کنند تا بازار با ثبات بیشتری همراه شود. عقبایی معتقد است: نباید حاشیه سود سازندگان از ۱۰ درصد کمتر یا بیشتر شود چراکه هردو مورد بازار مسکن را نامتعارف می‌کند. او خاطر نشان کرد: در اکثر کشورها عرف سود ساخت یک واحد مسکونی ۱۰ تا ۲۰ درصد است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.