ژاپن خریدار نفت ایران نیست؟ افزایش واردات بدنبال توافق ؟

عالم اقتصاد – دو شرکت ژاپنی خریدار نفت خام ایران، «ایدمنتیسو کوسان» و «کوسمو» واردات نفت خود از ایران را حتی با وجود کاهش تحریم‌ها به دنبال توافق موقت ایران و قدرت‌های جهانی بر سر مساله‌ی هسته‌ای ایران، افزایش نمی‌دهند.

ژاپن خریدار نفت ایران نیست؟

به گزارش ایسنا، مدیران اجرایی این پالایشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که قصد افزایش واردات نفت پس از ماه نوامبر را ندارند، در این ماه توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی صورت گرفته است که به ایران اجازه می‌دهد تا سطح صادرات را حدود یک میلیون بشکه در روز حفظ کند که این میزان یک دوم صادرات پیش از اعمال تحریم‌ها است.

هم چنین بزرگ‌ترین شرکت ژاپنی وارد‌کننده‌ی نفت خام ایران JX Holsings INC، پیش از این اعلام کرده بود که این شرکت در سال 2014 واردات خود را افزایش نخواهد داد.

این شرکت‌ها، نقطه‌ی مقابل شرکت‌های چینی هستند، چرا که این کشور به دنبال قرار‌داد و مذاکرات شرکت‌های دولتی خود برای افزایش واردات نفت از ایران و رسیدن به سطوحی جدید از واردات است که از زمان اعمال تحریم‌ها از سال 2012 سابقه نداشته است.

افزایش واردات بدنبال توافق موقت؟

شرکت «ایدمتیسو» هرچند که واردات نفت خام خود از ایران را کاهش داده است، ولی این شرکت نمی‌خواهد واردات خود از ایران و روابط قدیمی‌اش با تهران را متوقف کند.

«تاکاشی توکیکا»، مدیر شرکت «ادمتیسو» گفته است: این کاهش، حداقل سطح خرید در مبادلات تجاری است. هم‌چنین مدیر شرکت نفتی «کوسمو»، «کیزوموریکاوا» اعلام کرده است بعید است این شرکت خرید خود از ایران را افزایش دهد. وی گفته است: ما نمی‌توانیم این خرید را افزایش دهیم چرا که تقاضا در حال کاهش است.

یک مقام رسمی ژاپنی خبر داده است: شرکت نفتی JX قرار‌داد سالانه واردات خود از ایران را برای سال 2014 با مقادیر کمتر نسبت به سال گذشته تمدید کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *