افزایش قیمت نان, نظم اقتصادی خانوارها را بر هم می‌زند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت نان ، نظم اقتصادی را در خانواده‌های کم درآمد بر هم می‌زند و موجب مشکلات متعددی برای این قشر از جامعه خواهد شد.

افزایش قیمت نان نیازمند برنامه ریزی

دنیای اقتصاد - افزایش قیمت نان, نظم اقتصادی خانوارها را بر هم می‌زند افزایش قیمت نان نیازمند برنامه ریزی افزایش قیمت نان و افزایش کیفیت و کاهش کمیت راهکار افزایش قیمت ناندنیای اقتصاد – ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نان به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین اقلام خوراکی مردم نیازمند توجه و برنامه‌ریزی بیشتر است.
وی افزود: صحبت‌هایی که در چند روز اخیر مبنی بر افزایش قیمت نان مطرح است می‌تواند مشکلات زیادی را برای اقشار کم‌درآمد ایجاد کند چرا که این اقشار برای جبران این گرانی مجبور به حذف برخی دیگر از اقلام خوراکی مانند برنج هستند که در این صورت سلامت جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد.
 
این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی متاسفانه شاهد رانت عظیمی در توزیع آرد هستیم که این رانت فشار غیرمستقیمی به مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم وارد می‌کند و لازم است رفع این مشکل در اولویت دولت آینده قرار گیرد.

افزایش قیمت نان نه تنها کیفیت را افزایش نداد بلکه کمیت را کاهش داد

وی با بیان اینکه متاسفانه بعد از هدفمندی یارانه‌ها، کیفیت نان با وجود وعده مسئولین افزایش نیافته است، اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت نان ، کیفیت آن نه تنها افزایش نیافته بلکه به لحاظ وزنی شاهد کاهش کمیت در برخی از نان‌ها بوده‌ایم و به نوعی می‌توان گفت مردم همان نان را که قبل از هدفمندی یارانه‌ها تهیه می‌کردند با دو برابر قیمت بعد از اجرای این طرح تهیه می‌کنند و لازم است این موضوع نیز در اولویت قرار بگیرد.
دنیای اقتصاد - افزایش قیمت نان, نظم اقتصادی خانوارها را بر هم می‌زند افزایش قیمت نان نیازمند برنامه ریزی افزایش قیمت نان و افزایش کیفیت و کاهش کمیت راهکار افزایش قیمت ناننکو خاطرنشان کرد: مسئولان باید پیش از افزایش قیمت نان به دو موضوع مهم کیفیت نان و رفع مشکل گندم توجه کنند چرا که این دو موضوع از درجه اهمیت بیشتری نسبت به قیمت نان برخوردارند و تا زمانی که این مشکلات مرتفع نشود افزایش قیمت نان منطقی نخواهد بود.

راهکارهای افزایش قیمت نان

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو راهکار برای افزایش قیمت نان وجود دارد؛ راهکار اول افزایش قیمت و سپس افزایش تدریجی قیمت نان و تثبیت قیمت فعلی آن است و راهکار دوم این است که همان یارانه‌ای را که دولت به نانوایی‌ها می‌دهد به حساب خانوارها واریز کند.
این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده آرد حدود 1100 تومان است اما دولت آن را با قیمت 600 تومان به نانوایی‌ها می‌فروشد و می‌توان این قیمت را به قیمت واقعی نزدیک کرد و در مقابل یارانه نقدی آن را به حساب مردم واریز نمود که در این صورت هم دولت می‌تواند درآمد قابل توجهی کسب کند و هم فشار افزایش قیمت متوجه مردم
نخواهد شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *