تهدید رییس سازمان بازرسی به افشاگری درباره پرونده سه‌هزارمیلیاردی

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به تخلف بزرگ بانکي اخير، گفت: رويکردمان در اين زمينه، خويشتن‌داري و رعايت مصالح کشور است.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي طي سخناني در جلسه هفتگي سازمان بازرسی که صبح دوشنبه با حضور کارکنان و مديران سازمان بازرسي كل كشور برگزار شد، با اشاره به لزوم نقد سازمان بازرسي کل کشور و پذيرش اين انتقادها تصريح كرد: اين روزها شاهد طرح برخي انتقادها هستيم که سازمان بازرسي نه تنها از انتقادها نگران نيست، بلکه معتقد است در جايگاهي است که بايد نقد شود.

رييس سازمان بازرسي کل کشور يادآور شد: عده‌اي که خود متخلف هستند به جاي جبران تخلفات و عذرخواهي به اين و آن حمله مي‌کنند و به کسي که سعي کرده در راستاي انجام وظيفه خود ضعف را شناسايي و اعلام کند، پرخاشگرانه و بي‌ادبانه و حتي با خلاف‌گويي تعرض مي‌کنند. متاسفانه اين رفتار هم‌اکنون مشاهده مي‌شود. پورمحمدي با اشاره به آيه شريفه «اي کساني که ايمان آورديد از چيزهايي پرسش نکنيد که اگر حقيقت آنها برايتان آشکار شود، شما را اندوه‌زده و ناراحت مي‌سازد»، اظهار كرد: به تعبير قرآن مدام سوال نکنيد چون اگر بنا باشد آشکار شود، ناراحت مي‌شويد. ما به اينها مي‌گوييم بگذاريد خويشتن‌داري و رعايت مصالح و تصميم‌گيري بر اساس تعقل و تدبير که تاکنون رويکرد سازمان بازرسي کل کشور بوده، ادامه پيدا کند. به صورت مداوم نيش زبان نزنيد چون اگر بنا باشد بگوييم، خيلي چيزها را مطرح مي‌کنيم. به پرونده‌هاي بسياري اشاره مي‌کنيم و سوابق زيادي را مطرح مي‌کنيم.
وي با طرح اين سوال که «چه اصراري داريد سازمان را به اين مرز بکشانيد؟»، تصريح كرد: تخلف و جرمي است که آشکار شده و بايد رسيدگي شود. بگذاريد ذهن مردم از اين بابت به هم نريزد. اگر خطايي رخ داده بايد همه تلاش کنيم که جبران شود. چون اين خطا در حوزه شما واقع شده شما بايد تلاشتان مضاعف باشد تا اين مساله جبران شود. ما نيز کمک مي‌کنيم. مردم هم از همه چيز مطلعند. رييس سازمان بازرسي کل کشور ادامه داد: سازمان بازرسي با اين نوع اظهارات و نسبت‌هاي ناروا زمين‌گير نمي‌شود.توصيه ما اين است که فرار به جلو نکنند و جلوي انحراف را بگيرند تا حداقل تخلف ادامه پيدا نکند و مشکل جديدي به وجود نيايد. اينکه به عملکرد و اقدامات سازمان بازرسي بازگرديم و بگوييم سازمان بازرسي کجا بوده و چه کار کرده و اقداماتي از اين قبيل، مشکلي را حل نمي‌کند. رييس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان کرد: آن کسي که تخلف کرده يا حامي تخلف است يا اين تخلف در مجموعه تحت نظر او اتفاق افتاده بايد سر جاي خود بنشيند. بهترين هدايت و دلسوزي ما اين است که سر جاي خود بنشيند و عذرخواهي کند تا حجم مجازاتش کاهش پيدا کند. اين نوع برخورد، کمکي به شما نمي‌کند. اينکه بياييد با فرافکني ديگران را متهم کنيد مشکلي را حل نمي‌کند.
پورمحمدي با بيان اينکه «اگر مجرمي پرخاشگري کند به جرم خود مي‌افزايد»، تاكيد كرد: همه بايد به وظايف خود عمل کنند، مستند و دقيق اظهارنظر کنند و هيچ كس نبايد ادعاي گزاف داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *