سایت توکلی: چرا دولت درباره فاز دوم هدفمندی همه‌پرسی نمی‌کند؟

سایت خبری الف، وابسته به احمد توکلی در یادداشتی نوشت: چند روز پیش خبری با عنوان «مخالفت احمدی‌نژاد با رفراندوم درباره هدفمندی» منتشر شد… اكنون این سوال به طور جدی مطرح است كه چرا احمدی‌نژاد برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی نمی‌شود؟

الف افزود: لازم به یادآوری است كه به هنگام بررسی لایحه بودجه سال 1389 در مجلس، پس از آنكه رقم مدنظر دولت برای میزان افزایش قیمت‌ها در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها توسط مجلس، تعدیل شد و این اقدام مجلس انتقاد شدید دولت را به دنبال داشت و انتقادات دولت ره به جایی نبرد و مجلس بر مصوبه خود پای فشرد، احمدی‌نژاد در روزهای پایانی سال 1388 در یك برنامه تلویزیونی خواستار برگزاری همه‌پرسی برای اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها شد.
به نوشته الف، اکنون «شاهد تكرار ماجرای مرحله اول هدفمندی برای اجرای مرحله دوم آن هستیم. بار دیگر دولت خواستار افزایش شدید قیمت‌ها با هدف پرداخت یارانه نقدی بیشتر به مردم است. در مقابل، مجلس همانند مرحله قبل، خواستار تعدیل طرح دولت به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر تورم است، اما این بار یك تفاوت فاحش در مواضع دولتی‌ها به چشم می‌خورد. ريیس دولت دیگر خواستار اجرای همه‌پرسی و مراجعه به نظر مردم نیست.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *