سرمایه‌گذاران برای خرید احتیاط کنند

مبادلات سکه در بازار آتی با نوسان قیمت همراه شد، اما معامله گران بر این باورند به دلیل هیجان و التهاب دور از منطق، سرمایه‌گذاران باید با احتیاط مبادلاتشان را از سر بگیرند.

دادوستد سکه در بازار دیروز با کاهش قیمت آغاز، اما در ادامه، این افزایش دوباره قیمت‌ها بود که بازار با هیجان بیشتری دنبال شد.

قیمت سکه در بازار نقدی 593 هزار تومان بود این در حالی است که نرخ دلار داخلی به یک هزار و 292‌تومان رسیده و نسبت به ساعات پایانی روز ماقبل با افزایش همراه شده بود. البته معاملات بازار آتی نیز متناسب با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوسان رو به بالایی دنبال شد. محدوده قیمت سکه آبان‌ماه 608 تا 622 هزار تومان بود این در حالی بود که بازار با رشد 15 هزار تومانی پیگیری شد، اما در مبادلات صبح قراردادهای آبان‌ماه افت 5 هزار تومانی را تجربه کرد. سکه دی ماه نیز صبح با کاهش 5 هزار تومانی همراه شد، اما بعد از ظهر این روند 16 هزار تومان افزایش پیدا کرد و در محدوده 630 تا 651 هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه اسفندماه در محدوده 661 تا 677 هزار‌تومان بود، این در حالی است که قراردادهای این موعد مبادلاتی صبح با کاهش 3 هزار و 500 تومان مواجه، اما بعد از ظهر رشد 19 هزار تومانی را تجربه کرد. براساس گفته تحلیلگران، بازارها در شرایط هیجانی و احساسی قرار دارند و به همین دلیل معامله گران باید با احتیاط دادوستدهایشان را انجام دهند، زیرا هیجانات و التهاب بازارهای داخلی به حدی است که از حالت منطق به دور است. در همین حال برای نتیجه‌گیری در این باره باید به جلسات دولتمردان اروپایی نیز اشاره کرد که همین عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی دارد. این در حالی است که روز سه شنبه 5 مهر ماه در پی اختلالات گسترده در بخش‌هایی از شبکه اینترنت کشوری، از ساعت 20/11 صبح پورتال بورس کالای ایران و بالطبع تابلوی نمای باز قراردادهای آتی دچار اختلال شد که با پیگیری‌ها، این اختلال به طور کامل برطرف شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *