نرخ اجاره بها در تهران موجب شگفتی مستاجران شد

شگفتی مستاجران از نرخ اجاره بها در تهران ، افزایش قیمت اجاره بها در برخی از محله‌های تهران تا 40 درصد
دنیای اقتصاد – گرانی نرخ اجاره بها در تهران در سال جاری موجب شگفتی مستاجران شده است و اغلب آنها توان پرداخت اجاره های سنگین را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار این روزهای مسکن درگیر موضوع انتخابات و شایعاتی است که در مورد قیمتها پس از انتخاب رئیس جمهور جدید مطرح می‌شود. در واقع این شایعات موجب شده است که خریداران محدود بازار عجله زیادی برای خرید داشته باشند و از سوی دیگر، فروشندگان به انتظار گرانی بیشتر، واحدهای خود را نفروشند.

افزایش 40 درصدی نرخ اجاره بها در تهران

گزارش میدانی از بنگاه های املاک نشان می دهد رکود زیادی در خرید و فروش مسکن وجود دارد و مالکان هم به امید گران شدن حاضر به کاهش قیمتها نیستند، این در حالی است که اغلب کارشناسان معتقدند پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازار آرامش بیشتری پیدا می کند و احتمال ثبات قیمتها وجود دارد.

در حال حاضر بنگاه های املاک بیشتر به معاملات اجاره اختصاص دارد و متقاضیان زیادی برای این موضوع به بنگاه ها مراجعه می کنند اما گرانی اجاره بها اعتراض متقاضیان را به دنبال دارد به‌طوری‌که اغلب مستاجران تهرانی پس از مراجعه به بنگاه ها از نرخ اجاره بها در تهران شگفت زده می شوند.

نرخ اجاره بها در تهران که در بازار امسال از سوی مالکان تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری‌که اغلب مستاجران توان پرداخت این رقم ها را ندارند و با اعتراض بنگاه های املاک را ترک می کنند.

یکی از فعالان بازار مسکن در این رابطه می گوید که در حال حاضر نرخ اجاره بها در تهران تا 40 درصد افزایش یافته است و  صاحبخانه ها هم حاضر به کاهش نرخها نیستند و گرانی مسکن را بهانه ای برای افزایش افسار گسیخته اجاره بها می دانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *