جهش غیرمنتظره ذخایر نفتی آمریکا

پیش بینی قیمت جهانی نفت در سال ۲۰۱۶

پس از این‌که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته اخیر، به طرز غیرمنتظره‌ای جهش کرده است، با افزایش نگرانی در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان، قیمت‌های نفت به شدت سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از این‌که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا، در هفته اخیر به طرز غیرمنتظره‌ای جهش کرده است، با افزایش نگرانی در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان، قیمت‌های نفت بیش از ۲ دلار سقوط کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۹۶ دلار یا ۲.۸ درصد سقوط کرد و به ۷۰.۵۰ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیروز تا قیمت ۷۰.۴۰ دلار هم پایین آمده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۰۳ دلار یا ۳ درصد سقوط کرد و در ۶۵.۰۱ دلار بسته شد. این درحالی بود که این شاخص در معاملات دیروز تا قیمت ۶۴.۵۱ دلار هم پایین آمده بود.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که در هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا، علی‌رغم رکورد زدن میزان مصرف پالایشگاه‌های این کشور، ۶.۸ میلیون بشکه جهش کرده است. میزان ذخایر نفت خام در مرکز واردات کوشینگ اوکلاهاما هم ۱.۶ میلیون بشکه رشد کرده است.

این درحالیست که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند میزان این ذخایر این هفته افت خواهد کرد.

کارستن فریسچ، تحلیل‌گر ارشد تجارت کالا در کامرزبانک، می‌گوید: این هفته میزان نفت خام پالایش شده به شدت افزایش یافت و به سطح ۱۸ میلیون بشکه در روز رسید.

اما این برای جلوگیری از رشد ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا کافی نبود، یا این‌طور بگوییم که از افزایش خیلی بیشتر این ذخایر جلوگیری کرد.

مسئله دیگری که به قیمت‌های نفت فشار وارد می‌کند این است که این نگرانی به وجود آمده است که با ادامه تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، رشد اقتصادی جهان و در نتیجه تقاضا برای نفت، آسیب دیده باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.