قیمت خودرو در سال ۹۵ کاهش می یابد؟
بروز رسانی ۷ تیر ۱۳۹۵ (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)
قیمت خودروها باید کاهش یابد
خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را باید کاهش دهند.
محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریمها هزینههای تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه با وجود کاهش هزینههای تولید و واردات خودرو، خودروسازان و واردکنندگان قیمت محصولات خود را کاهش ندادند، خاطر نشان کرد: دلیل این موضوع نیز انحصاریبودن بازار خودروی ایران است که موجب شده عرضهکنندگان این محصول برخلاف حقوق مصرفکنندگان عمل کنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: کاهش نیافتن قیمت خودروها در حالی است که بازار خودرو راکد بوده و مصرفکنندگان تمایلی به خرید خودروهای داخلی و وارداتی با قیمتهای فعلی ندارند.
جعفری افزود: بنابراین اگر خودروسازان و واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، مصرفکنندگان نیز تمایلی به خرید نداشته و این شرکتها با مشکل فروش مواجه خواهند بود.
وی با بیان اینکه شورای رقابت باید زمینههای انحصار در بازار خودروی ایران را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: اولین قدم برای رفع انحصار از بازار خودروی ایران حذف تعرفه واردات خودرو به کشور است.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان اظهار کرد: در آن صورت از یکسو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرفکنندگان رسیده و از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی و کاهش قیمت محصولاتشان خواهند شد.
بروز رسانی ۷ تیر ۱۳۹۵ (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)
واکنش سرد بازار به خبر افزایش قیمت پس از ماه مبارک رمضان
بهرغم آنکه برخی اخبار از افزایش قیمت خودرو توسط تولیدکنندگان در پایان ماه رمضان حکایت می کند، اما این موضوع نتوانسته محرکی برای ورود مشتریان به بازار خودرو باشد. حال آنکه طی سالهای گذشته هرگاه اخباری مبنیبر افزایش قیمت خودرو اعلام میشد، مشتریان به بازار هجوم می آوردند؛ کارشناسان یکی از عوامل مهم در بیانگیزگی مشتریان را شرایط انتظاری برای ورود خودروهای جدید میدانند و معتقدند بسیاری از مشتریان، خرید خود را به اواخر سال جاری یا سال آینده موکول کردهاند، زیرا تمایلی به خرید خودروهای قدیمی تولیدکنندگان ایرانی ندارند.
فروش قسطی برخی خودروسازان با سود ۲۷ رقیب بانک ها؟
روشهای بعضا جذاب فروش خودروسازان، مشتریان زیادی را از بازار رویگردان کرده و آنها ترجیح میدهند به جای خرید نقدی (از بازار)، محصول موردنظر خود را از خودروسازان پیش خرید کنند. در حال حاضر، برخی خودروسازان تا مرز ۲۷ درصد نیز سود به مشتریان میپردازند. این روزها که نرخ سود بانکی باز هم کاهش یافته، جذابیت طرحهای فروش موردنظر، بیشتر شده و خیلیها به بهانه پیش خرید خودرو، سرمایه خود را نزد خودروسازان میگذارند و سود کلانی نیز نصیب شان میشود.
نفع خودروسازان از کاهش سود سپردههای بانکی؟
برخی از کارشناسان معتقدند یکی از سیگنالهای کاهش نرخ سود بانکی انتقال بخشی از منابع به سمت بازار سرمایه و بورس است و از آنجا که صنایع خودرویی در بورس بسیار اثرگذار هستند، این موضوع میتواند موجب افزایش اثرگذاری آنها بر این بخش شود. این در حالی است که بعد از برجام بخش خودرو در بازار سرمایه توانست وضعیت بسیار خوبی پیدا کند؛ بنابراین با توجه به فضای مثبت کنونی در صورت کاهش نرخ سود ممکن است تقاضا برای سهم شرکتهای خودروساز بالا برود.
قمت.خودرو.در.ایران.به.علت.پایان.جنگ.در.سوریه.ارزان.نمیشود.که.هیچ.تازه.گران.تر.هم.میشود.تا.هزینههای.نهای.جنگ.را.مردم.ما.تقبول.خواهند.کرد
واقعا خدا همشونو به درک واصل کنه در جایگاه یزید و شمر !! مردمو دارن له میکنن با این مافیا بازیشون چقدر میخواین دزدی کنین اخه نامردا بی شرف بستون نیست؟؟
کاشکی بنزین یکسر گرون میشد نه خودرو الان بدبختی به اینه هر دو گران شدن من ۳بار پراید عوض کردم این پراید ها هر صد کیلومتر ۱۰ لیتر میسوزن بعد میگن صدی ۶.۵ میسوزن به اندازه پیکان سوختشونه من خودم خسته شدم از این ماشین چرا چون هر ۴ماه یکبار میباست استپ موترش عوض کنم قیمتش از ۳۰ تومن به بالا یعنی سالی ۱۵۰ هزار تومن بابت یک سنسورش میباست پول بدم و سالی حدود۱۵۰ تومن بابت پلوس ودست مزد وحدود ۱۰۰هزار تومن در سال پول شمع وایر با دست مزد وحدود ۱۰۰ تومن هم باید روکش پراید بخری که بدرد نخورن در هر سال و وسالی یکبار دیسک صفحه سیم کلاچ پراید بخری بادست مزد ۲۰۰ میشه وسالیانه ۷۰۰ هزار تومن بیمه وسالیانه تسمه تایم وکولر ۱۰۰ تومن با پول دست مزد تازه اگر مدارا کنی راستی لاستیک اشغال پراید هر ۲سال یکبار هم عوض کنی باید الان ۳۶۰ تومن پول بدی راستی هر ۲ ماه یکبار هم پول بالانس ۴ تا لستیک میشه ۲۰ تومن یعنی سالی ۱۲۰ هزار تون الان براتون حساب میکنم ببینیم سالی باید چقدر تو این ماشین پول بریزیم اگر روزی ۱۰ لیتر بنزین مصرف کنیم سالی میشه۳۶۰تومن +۱۵۰ استپ موتورش+۱۵۰ تومن پلوس+۱۰۰ تومن شمع وایر+۱۰۰ تومن روکش+۲۰۰ تومن صفحه کلاچ + بیمه یه ماشین مدل ۹۲ یا۹۳ حدود۷۰۰ تومن + تسمه تایم وکولر ۱۰۰ تومن + وسالیانه نصف پول ۴ حلقه لاستیک ۱۸۰+وپول بالانس سالیانه حدود ۱۲۰ تومن جمعا میشه دو ملیون وصدو شصت هزار تومن این حداقلشه اگر بخواهی باطری که هر دوسالی یکبار عوض کنی ۲۰۰تومنه ولنت ترمز ۳۰ تومنه عقب جلو میشه ۶۰تومن هر سه ماهی یکبار سالش میشه ۲۴۰ تومن و روغن موتور هر سه ماهی ۵۰ تومن سالش میشه ۲۰۰ تومن و سالایانه ۱۰۰تومن بابت سرویس بوستر و سالایانه ۶۰ تومن انژکتور رو شستشو بدی بیاییم اینارو هم حساب کنیم سالیانه باتری نصفش حساب میکنیم میشه ۱۰۰+لنت ترمز عقب جلو هرسالیانه میشه ۲۴۰ تومن +روغن موتور سالیانه ۲۰۰ تومن+۱۰۰ تومن سرویس بوستر +۶۰تومن شستشوی انژکتور سالیانه جمعا میشه ۷۰۰ هزار تومن با اون ۲ملیون خوردی میشه دو ملیون وهشت صدو شست هزار تومن یعنی کمترین خرج برا پراید راستی اگر دو گانه باشه بالا ۳ ملیون خرجشه فرضا اومدی یه پراید دسته دوم بخری باید سه ملیون خرجش کنی پراید نو فقط ۲ سالی گارانتی داره خوبه از نظر من هر کی پراید دسته دوم بخره باخته بری یه پیکان بخری بهتره پراید دسته دوم بخری
خوشم میاد یک مشت دزد و کلاه بردار داریم با هم زندگی میکنیم حرفی که فرانسویه ۱۵ سال پیش بهمون زد خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اون طور که نموند این طورم نمیمونه خودم کردیم که لعنت بر خودم باد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
ببخشیدا شاید ناراحت بشید ولی خاک تو سر ماها که این خودروها رو میخریم که مثل اینه حکم مرگمونو امضا کردیم هم گرون هم بی کیفیت