قیمت خودرو در سال ۹۵ کاهش می یابد؟

پیش بینی کاهش قیمت خودرو در سال 99
هم اکنون بازار خودرو دچار تغییر و تحولات است و اکثر کارشناسان براین باورند که با شروع برجام بازار خودرو متحول شده و می توان چشم انداز روشنی را برای آن درنظر گرفت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، باتوجه به اینکه بازار خودرو هم اکنون دچار تغییر و تحولات است و اکثر کارشناسان براین باورند که با شروع برجام بازار خودرو متحول شده و می‌توان چشم انداز روشنی را برای آن درنظر داشت.
نهایی شدن برجام برای هر قشری یک مفهوم داشت اما می توان گفت برای بیشتر افراد جامعه یک مفهوم بیشتر نداشت و آن هم انتظار برای ارزانی انواع کالاو محصولات بود.
از همه محصولاتی که مردم با آن سرو کار دارند کاهش قیمت خودرو بیش از همه برایشان جذابیت داشت اینکه برجام بالاخره قرار است چه بر سر بازار خودرو آورد موضوعی که ممکن است برای بسیاری خوشایند و برای بسیاری دیگر ناخوشایند باشد.
در همین خصوص به سراغ تنی چند از کارشناسان اقتصادی رفتیم تا از وضعیت آن در پسابرجام جویا شویم.
پیش بینی کاهش قیمت خودرو در سال 95 یا 96
پیش بینی کاهش قیمت خودرو در سال ۹۵ یا ۹۶

بروز رسانی ۷ تیر ۱۳۹۵ (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)

قیمت خودروها باید کاهش یابد

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را باید کاهش دهند.

محمد جعفری اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها هزینه‌های تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که با وجود کاهش هزینه‌های تولید و واردات خودرو، خودروسازان و واردکنندگان قیمت محصولات خود را کاهش ندادند، خاطر نشان کرد: دلیل این موضوع نیز انحصاری‌بودن بازار خودروی ایران است که موجب شده عرضه‌کنندگان این محصول برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان عمل کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: کاهش نیافتن قیمت خودروها در حالی است که بازار خودرو راکد بوده و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید خودروهای داخلی و وارداتی با قیمت‌های فعلی ندارند.

جعفری افزود: بنابراین اگر خودروسازان و واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، مصرف‌کنندگان نیز تمایلی به خرید نداشته و این شرکت‌ها با مشکل فروش مواجه خواهند بود.

وی با بیان این‌که شورای رقابت باید زمینه‌های انحصار در بازار خودروی ایران را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: اولین قدم برای رفع انحصار از بازار خودروی ایران حذف تعرفه واردات خودرو به کشور است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: در آن صورت از یکسو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرف‌کنندگان رسیده و از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی و کاهش قیمت محصولات‌شان خواهند شد.

بروز رسانی ۷ تیر ۱۳۹۵ (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)

واکنش سرد بازار به خبر افزایش قیمت پس از ماه مبارک رمضان

به‌رغم آنکه برخی اخبار از افزایش قیمت خودرو توسط تولیدکنندگان در پایان ماه رمضان حکایت می کند، اما این موضوع نتوانسته محرکی برای ورود مشتریان به بازار خودرو باشد. حال آنکه طی سال‌های گذشته هرگاه اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت خودرو اعلام می‌شد، مشتریان به بازار هجوم می آوردند؛ کارشناسان یکی از عوامل مهم در بی‌انگیزگی مشتریان را شرایط انتظاری برای ورود خودروهای جدید می‌دانند و معتقدند بسیاری از مشتریان، خرید خود را به اواخر سال جاری یا سال آینده موکول کرده‌اند، زیرا تمایلی به خرید خودروهای قدیمی تولیدکنندگان ایرانی ندارند.

فروش قسطی برخی خودروسازان با سود ۲۷ رقیب بانک ها؟

روش‌های بعضا جذاب فروش خودروسازان، مشتریان زیادی را از بازار رویگردان کرده و آنها ترجیح می‌دهند به جای خرید نقدی (از بازار)، محصول موردنظر خود را از خودروسازان پیش خرید کنند. در حال حاضر، برخی خودروسازان تا مرز ۲۷ درصد نیز سود به مشتریان می‌پردازند. این روزها که نرخ سود بانکی باز هم کاهش یافته، جذابیت طرح‌های فروش موردنظر، بیشتر شده و خیلی‌ها به بهانه پیش خرید خودرو، سرمایه خود را نزد خودروسازان می‌گذارند و سود کلانی نیز نصیب شان می‌شود.

نفع خودروسازان از کاهش سود سپرده‌های بانکی؟

برخی از کارشناسان معتقدند یکی از سیگنال‌های کاهش نرخ سود بانکی انتقال بخشی از منابع به سمت بازار سرمایه و بورس است و از آنجا که صنایع خودرویی در بورس بسیار اثرگذار هستند، این موضوع می‌تواند موجب افزایش اثرگذاری آنها بر این بخش شود. این در حالی است که بعد از برجام بخش خودرو در بازار سرمایه توانست وضعیت بسیار خوبی پیدا کند؛ بنابراین با توجه به فضای مثبت کنونی در صورت کاهش نرخ سود ممکن است تقاضا برای سهم شرکت‌های خودروساز بالا برود.

بروز رسانی ۸ خرداد ۱۳۹۵ (قیمت خودرو امسال کاهش می یابد؟)

منتظر کاهش قیمت خودرو نباشیم

دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: در دوران پساتحریم صنعت خودروسازی درکشور مطمئنا دستخوش تغییرات مثبت می  شود.
مسعود دانشمند در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تغییرات در صنعت خودرو مسلما در کوتاه مدت محقق نخواهد شد افزود: باوجود تولید خودروهای جدید درکشور طبیعتا قیمت خودروهای موجود در بازار کاهش یافته و این درحالیست که تولیدکنندگان در تلاش اند قیمت ها را در همین سطح نگه دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه در پساتحریم، اتفاقات خوبی در انتظار صنعت خودروی کشور است، عنوان کرد: ارتقا کیفیت تولیدات داخل منوط به آن است که روند گذشته ادامه پیدا نکند و تغییراتی در مسیر خودروسازی کشور ایجاد شود.

بازار خودرو در اما و اگر

در ادامه مسعود تهرانچی از کارشناسان اقتصادی در زمینه خودرو بعد از پساتحریم گفت: وضعیت فعلی خودرو شناور است و مسلما در روزهای آغازین پسابرجام نمی توان اظهار نظر قطعی درخصوص این صنعت انجام داد.
وی تصریح کرد: تاثیر پذیری بازار خودرو و کاهش قیمت خودرو به این سرعت معلوم نخواهد شد و در این خصوص باید منتظر گذشت زمان باشیم.

قیمت خودرو موثر از رقابت پذیری

در ادامه ناصر آزاد فعال اقتصادی گفت: رقابت پذیری در صنعت موجب بهبود کیفیت و حضور در بازارهای جهانی می شود.
وی ادامه داد: رقابت پذیری در بهبود قدرت خرید مردم نیز تاثیرگذار است.
آزاد با بیان اینکه بدلیل ارتباطات دیپلماسی، وضعیت فعلی کشورمان بهتر از قبل شده است اظهار کرد: رفع تحریم ها مسیر  حضور خودروسازهای برتر جهان را هموار می‌کند البته در این خصوص باید انتقال تکنولوژی مد نظر باشد نه اینکه به مونتاژ خودرو بپردازیم.

30 thoughts on “قیمت خودرو در سال ۹۵ کاهش می یابد؟

  1. قمت.خودرو.در.ایران.به.علت.پایان.جنگ.در.سوریه.ارزان.نمیشود.که.هیچ.تازه.گران.تر.هم.میشود.تا.هزینههای.نهای.جنگ.را.مردم.ما.تقبول.خواهند.کرد

  2. بازتاب: قیمت زنده ماشین پراید - سایت قیمت
  3. بازتاب: قیمت خودرو خبر - سایت قیمت
  4. بازتاب: قیمت زنده خودرو پراید - سایت قیمت
  5. واقعا خدا همشونو به درک واصل کنه در جایگاه یزید و شمر !! مردمو دارن له میکنن با این مافیا بازیشون چقدر میخواین دزدی کنین اخه نامردا بی شرف بستون نیست؟؟

  6. کاشکی بنزین یکسر گرون میشد نه خودرو الان بدبختی به اینه هر دو گران شدن من ۳بار پراید عوض کردم این پراید ها هر صد کیلومتر ۱۰ لیتر میسوزن بعد میگن صدی ۶٫۵ میسوزن به اندازه پیکان سوختشونه من خودم خسته شدم از این ماشین چرا چون هر ۴ماه یکبار میباست استپ موترش عوض کنم قیمتش از ۳۰ تومن به بالا یعنی سالی ۱۵۰ هزار تومن بابت یک سنسورش میباست پول بدم و سالی حدود۱۵۰ تومن بابت پلوس ودست مزد وحدود ۱۰۰هزار تومن در سال پول شمع وایر با دست مزد وحدود ۱۰۰ تومن هم باید روکش پراید بخری که بدرد نخورن در هر سال و وسالی یکبار دیسک صفحه سیم کلاچ پراید بخری بادست مزد ۲۰۰ میشه وسالیانه ۷۰۰ هزار تومن بیمه وسالیانه تسمه تایم وکولر ۱۰۰ تومن با پول دست مزد تازه اگر مدارا کنی راستی لاستیک اشغال پراید هر ۲سال یکبار هم عوض کنی باید الان ۳۶۰ تومن پول بدی راستی هر ۲ ماه یکبار هم پول بالانس ۴ تا لستیک میشه ۲۰ تومن یعنی سالی ۱۲۰ هزار تون الان براتون حساب میکنم ببینیم سالی باید چقدر تو این ماشین پول بریزیم اگر روزی ۱۰ لیتر بنزین مصرف کنیم سالی میشه۳۶۰تومن +۱۵۰ استپ موتورش+۱۵۰ تومن پلوس+۱۰۰ تومن شمع وایر+۱۰۰ تومن روکش+۲۰۰ تومن صفحه کلاچ + بیمه یه ماشین مدل ۹۲ یا۹۳ حدود۷۰۰ تومن + تسمه تایم وکولر ۱۰۰ تومن + وسالیانه نصف پول ۴ حلقه لاستیک ۱۸۰+وپول بالانس سالیانه حدود ۱۲۰ تومن جمعا میشه دو ملیون وصدو شصت هزار تومن این حداقلشه اگر بخواهی باطری که هر دوسالی یکبار عوض کنی ۲۰۰تومنه ولنت ترمز ۳۰ تومنه عقب جلو میشه ۶۰تومن هر سه ماهی یکبار سالش میشه ۲۴۰ تومن و روغن موتور هر سه ماهی ۵۰ تومن سالش میشه ۲۰۰ تومن و سالایانه ۱۰۰تومن بابت سرویس بوستر و سالایانه ۶۰ تومن انژکتور رو شستشو بدی بیاییم اینارو هم حساب کنیم سالیانه باتری نصفش حساب میکنیم میشه ۱۰۰+لنت ترمز عقب جلو هرسالیانه میشه ۲۴۰ تومن +روغن موتور سالیانه ۲۰۰ تومن+۱۰۰ تومن سرویس بوستر +۶۰تومن شستشوی انژکتور سالیانه جمعا میشه ۷۰۰ هزار تومن با اون ۲ملیون خوردی میشه دو ملیون وهشت صدو شست هزار تومن یعنی کمترین خرج برا پراید راستی اگر دو گانه باشه بالا ۳ ملیون خرجشه فرضا اومدی یه پراید دسته دوم بخری باید سه ملیون خرجش کنی پراید نو فقط ۲ سالی گارانتی داره خوبه از نظر من هر کی پراید دسته دوم بخره باخته بری یه پیکان بخری بهتره پراید دسته دوم بخری

  7. بازتاب: قيمت آهن خودرو - سایت قیمت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.