مشاغل پردرآمد در ایران کدامند؟ + لیست شغل ها

مشاغل پردرآمد در ایران

عالم اقتصاد – یکی از مهمترین دغدغه های هر فرد در هر سال و ماه و روز دغدغه شغل، کار و پول درآوردن است و بر همین اساس بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن شغلی هستند که بتوانند به واسطه آن تمام دغدغده های خود را برطرف کنند.

جدول مشاغل پردرآمد در ایران کدامند؟

مشاغل پردرآمد در ایران
مشاغل پردرآمد در ایران

شبکه CNN اقدام به انتشار فهرستی از مشاغل درآمدزا در ابتدای سال میلادی جدید در کشورهای پیشرفته جهان کرد که در سال گذشته برای متخصص های این رشته ها درآمد قابل توجهی داشته اند. مطالعه این فهرست، حداقل به لحاظ مقایسه با وضعیت فعلی مشاغل درآمدزا در ایران می تواند برایتان جالب باشد.

تصور ذهنی شما از وضعیت مشاغل در سایر کشورهای دنیا چیست؟

بروز رسانی ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ (مقایسه مشاغل پر درآمد در ایران و کشورهای پیشرفته جهان، پردرآمدترین مشاغل کدامند؟)

پردرآمدترین شغل های دنیا چه شغل هایی هستند؟

رایان سندلر، مدیر تولید ارشد لینکدین در یک پست وبلاگی نوشت ” این مشاغل به صنایع رو به رشد در اقتصاد ایالات متحده‌ی آمریکا اشاره می‌کنند، یعنی لزوما نباید برای کسب درآمد پزشک یا مهندس شوید. در حالی‌که صنعت مراقبت درمانی تقریبا سریع‌تر از هر صنعت دیگری سریع‌تر رشد می‌کند، مهارت‌های فناورانه بیش‌ترین تقاضا را در بین کارفرماها دارد، و مشاغل حقوقی نیز در هر صنعتی مورد نیاز هستند”.

شبکه CNN در رده‌بندی خود، متوسط دستمزد پایه را برای این موقعیت‌ها فراهم کرده است. در آمریکا، پردرآمدترین مشاغل غیر از عناوین شرکتی، متوسط دستمزد پایه‌ای معادل ۳۶۵،۰۰۰ دلار کسب می‌کنند.
در ادامه به پردرآمدترین مشاغل و متوسط دستمزد پایه در ایالات متحده‌ی آمریکا اشاره می‌کنیم:

۱. متخصص قلب ـ ۳۶۵،۰۰۰ دلار

۲. رادیولوژیست ـ ۳۵۵،۰۰۰ دلار

۳. متخصص بیهوشی ـ ۳۵۰،۰۰۰ دلار

۴. جراح ـ ۳۳۸،۰۰۰ دلار

۵. مدیر درمانی ـ ۲۳۰،۰۰۰ دلار

۶. آسیب‌شناس ـ ۲۲۵،۰۰۰ دلار

۷. پزشک (عمومی) ـ ۲۲۰،۰۰۰ دلار

۸. مراقب‌پزشکی ـ ۲۲۰،۰۰۰ دلار

۹. روانپزشک ـ ۲۱۸،۰۰۰ دلار

۱۰. مشاور ارشد شرکت ـ ۱۷۵،۰۰۰ دلار

۱۱. سرمهندس نرم‌افزار ـ ۱۶۸،۰۰۰ دلار

۱۲. دندانپزشک ـ ۱۶۵،۰۰۰ دلار

۱۳. مدیرعامل مهندسی ـ ۱۶۴،۰۰۰ دلار

۱۴. مدیر مالیاتی ـ ۱۶۱،۰۰۰ دلار

۱۵. مدیرعامل مدیریت تولید ـ ۱۶۰،۰۰۰ دلار

۱۶. وکیل مالکیت فکری ـ ۱۶۰،۰۰۰ دلار

۱۷. هوش‌بر ـ ۱۵۶،۰۰۰ دلار

۱۸. مدیر ارشد مهندسی نرم افزار ـ ۱۵۵،۰۰۰ دلار

۱۹. مدیر بازاریابی جهانی ـ ۱۵۵،۰۰۰ دلار

۲۰. پاپزشک ـ ۱۵۰،۰۰۰ دلار

 

بروز رسانی ۹ آبان ۱۳۹۶ (وجود ۴۰۰۰ “کارمند بیکار” حقوق‌بگیر در مترو، «لیسانسه‌ها» بالاترین جمعیت بیکار، ورود پرشتاب زنان به بازار کار)

?«لیسانسه‌ها» بالاترین جمعیت بیکار

?فارغ التحصیلان مقطع لیسانس بیشترین سهم را از جمعیت بیکار کشور دارند و شاغلان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیز بیشترین جمعیت شاغل کشور را به خود اختصاص دادند./مهر

نوبخت سخنگوی دولت: در بهار امسال، حدود ۹۲۰هزار نفر وارد بازار کار و ۷۰۳هزار نفر شاغل شدند.
?همچنان ۳٫۲ میلیون نفر بیکار داریم.
? مرکز آمار نرخ تورم شهری مهر را هشت درصد اعلام کرد.

?وجود ۴۰۰۰ “کارمند بیکار” حقوق‌بگیر در مترو/ صدور ماهی ۱۳۰ هزار فیش حقوقی در شهرداری تهران

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر:
?متاسفانه در شهرداری با پدیده «کارمندان بیکار» مواجه هستیم، این افراد صبح به صبح کارت زده و حقوق دریافت می‌کنند، اما بهره‌وری و ارزش افزوده‌ای برای شهرداری ندارند. به طور مشخص در مترو ۴۰۰۰ نیروی مازاد وجود دارد که به آنها لقب کارمندان بیکار را داده‌اند که فعالیت مشخصی ندارند و تنها حقوق می‌گیرند.

?۱۳۰ هزار فیش حقوقی ماهانه در شهرداری صادر می‌شود،مابه‌التفاوت عدد موجود فی‌مابین ۷۰ هزار نیروی انسانی و ۱۳۰ هزار فیش صادره، متعلق به کارگران پیمانکاران است که شهرداری برای اطمینان از پرداخت حقوق کارگران، مستقیما به حساب آنها واریز می‌کند.

ورود پرشتاب زنان به بازار کار

آمارها نشان می‌دهد که حجم ورودی زنان به بازار کار در بیشترین میزان تاریخ خود قرار گرفته است. بهار امسال بود که نرخ مشارکت زنان برای نخستین بار سطح ۱۶ درصد را فتح کرد و به ۱۶٫۴ درصد رسید. افزایش یکباره نرخ مشارکت زنان در اولین فصل سال، در تابستان نیز تداوم یافت و ۰٫۱ درصد به نرخ مشارکت زنان افزوده شد.

اکنون نرخ مشارکت ۱۶٫۵ درصدی زنان، بیشترین مقدار این شاخص به حساب می‌آید. کارشناسان اهل فن بارها در این باره هشدار داده بودند که بازار کار باید خود را برای ورود زنان آماده کند. به‌نظر این آمادگی در حال حاضر به شکل نسبی وجود دارد؛ چراکه با وجود افزایشی شدن نرخ مشارکت زنان، نرخ بیکاری آنها به حداقل ۶ فصل اخیر رسیده است.

کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

کاهش بیکاری به نفع جوانان

فصل گذشته تعداد بیکاران کشور کم شد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در تابستان امسال جمعیت بیکار کشور در قیاس با تابستان سال گذشته، عقبگردی ۱۸۸ هزار نفری داشته است. واکاوی داده‌های مرکز آمار از این نکته حکایت دارد که تخلیه بار بیکاری بر دوش گروه سنی جوان بوده است. در واقع کاهش تعداد بیکاران در تابستان کاملا مدیون کاهش بیکاران جوان است. در این بین متولدان دهه ۷۰ نقش اصلی را بازی کرده‌اند؛ چراکه از جمعیت بیکار بازه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله ۱۴۸ هزار نفر کاسته شد.

کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

۲۰۰ میلیون نفر در جهان بیکارند

«سازمان بین‌المللی کار» (ILO)» جدیدترین گزارش خود را تحت عنوان «چشم‌انداز اجتماعی و اشتغال جهان ۲۰۱۷: بنگاه‌ها و شغل‌های باثبات» منتشر کرد. براساس این گزارش، جمعیت بیکار جهان در سال ۲۰۱۷ با افزایشی ۳٫۴ میلیونی نسبت به سال گذشته از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشت. در حال حاضر نرخ بیکاری جهانی در سطح ۵٫۸ درصد قرار دارد، نرخی که انتظار نمی‌رود در سال‌های آتی کاهش محسوسی یابد.

کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد

بروز رسانی ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ (مشاغل پردرآمد در ایران ، پردرآمدترین رشته شغل های دنیا)

لیست زیر بعنوان جدول پردرامد ترین رشته شغل های سال ۲۰۱۷ مطرح شده است:

آموزش مجازی ، نویسنده کتاب های آنلاین ، متخصص تغذیه ، همکاری در بازاریابی ، طراحی وب سایت ، متخصص تبلیغات در دنیای مجازی ، تولید محتوی ، تولید اپلیکیشن برای کودکان ، خدمات حمل و نقل ، غرفه مواد غذایی ، آموزش نرم افزار ، تأمین و نظارت بر منابع انسانی ، ترجمه ، آزاد کار ، تعمیر کار گوشی هوشمند

 

بروز رسانی ۹ خرداد ۱۳۹۵ (مشاغل پردرآمد در ایران ، پردرآمدترین رشته شغل های دنیا)

در شرایطی که این روزها پحث افزایش حقوق کارگران برای سال ۹۳ مطرح است و کارگران در انتظار افزایش حداکثر ۳۰ درصدی حقوق خود در مقایسه با سال جاری هستند بسیاری از مشاغل نیز وجود دارند که دارندگان آنها به فکر کسب درآمدهای میلیاردی در یک سال هستند.

اما در این میان یک موضوع پر اهمیت وجود دارد و این است که کمتر فردی وجود دارد که علاقه داشته باشد تا دیگران از درآمد وی مطلع باشند و به همین دلیل است که بسیاری از مردم تمایلی به اعلام میزان درآمد خود ندارند.

هم اکنون در میان متقاضیان مشاغل مختلف این سوال مطرح شده است که کدام مشاغل در کشور درآمد و امکانات بهتری دارد و می توان با انتخاب آن شغل مشکلات و دغدغه های زندگی روزمره را برطرف کرد.

اما طی سال های اخیر به واسطه نوسان های قیمت در بازارهای مختلف به خصوص بازار ارز دلالان فراوانی سودهای کلانی را به دست آورده اند و بسیاری به حضور در این عرصه علاقه مند شده اند و کمتر شاهد سرمایه گذاری در بخش های تولیدی بوده ایم و تمایل مردم بیشتر به سمت خرید و فروش در بازارهای پرنوسان همچون ارز و سکه بوده است.

عالم اقتصاد , اخبار , اتفاق , اخبار اقتصاد و بازار , اخبار ارز , اخبار بانک خبر , بورس , اخبار خودرو اخبار , دیجیتال , اخبار سکه و طلا , اخبار مسکن , اخبار نفت , اخبار بین الملل, اخبار جالب, اخبار جذاب و خواندنی , اخبار سیاسی , اخبار دولت , اخبار سیاسی , اخبار سیاست خارجی , سیاست داخلی , اخبار مجلس , اخبار نظامی , اخبار فرهنگی , اخبار اجتماع اخبار , رسانه و مطبوعات اخبار , سینما و تلویزیون , اخبار ورزشی , اخبار ویژه , تازه ترین اخبار ورزشی , آخرین حوادث تهران , خبر های سایت حوادث خبری , اخبار سیاسی و اقتصادی ایران , آخرین اخبار ایران , آسیای مرکزی و خبر جهان , اخبار کشور , سایت تحلیل خبر دنیای اقتصاد , کلیپ فارسی , اخبار ایران , آخرین نتایج , اخبار فوری , فوتبال ایران و جهان , گزارش تصویری Economy World, Economy World Agency , Persian Clip , economyworld.ir , Persian news , economy world.irبا بررسی های صورت گرفته هم اکنون مشاغل متخصص کامپیوتر،متخصص و جراح زیبایی،وکیل خانواده،بازیگر سینما و تلویزیون و مربی و بازیکن فوتبال ۵ شغل پردرآمد کشور به شمار می روند و نکته قابل توجه این است که نمی توان در کوتاه مدت به این مشاغل رسید و باید برای دست یافتن به درآمدهای قابل توجه این مشاغل سختی های فراوانی را تحمل کرد.

البته در میان این ۵ شغل اشاره شده مشاغل دیگری نیز هستند که صاحبان آن درآمدهای قابل توجهی را دارند و از جمله آنها می توان به سرمایه گذاری کلان در بورس در صورت آشنایی کامل به بازار سرمایه و همچنین ساخت و فروش مسکن اشاره کرد. در جدول زیر به جزئیات درآمد این ۵ شغل اشاره شده است:

 

شغل

جزئیات

درآمد

متخصص کامپیوتر

امروزه نیاز به کامپیوتر یک امر غیر قابل انکار است و معاملات تجاری مهم و رد و بدل شدن پول در شبکه های بانکی داخل و خارج کشور توسط اینترنت و از طریق کامپیوتر صورت می گیرد.

درآمد متوسط: سالانه ۵۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۱۷۰ میلیون تومان

متخصص و جراحی زیبایی

معمولا جراح های حرفه ای و سرشناس دو روز در هفته را به عمل جراحی اختصاص می دهند و سایر روزها را در مطب به ویزیت عمل شده ها و افرادی می پردازند که برای جراحی مراجعه می کنند. در آن روز جراحی هم چهار تا پنج فرد در هر روز مورد جراحی قرار می گیرند.

درآمد متوسط: سالانه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

وکیل خانواده

تقریبا چند سالی از اینکه شغل وکالت – به شکل تخصصی در زمینه طلاق – تبدیل به یکی از حرفه های پردرآمد در جامعه ایرانی شده است می گذرد. میزان حق وکالت دریافتی بستگی به مسائل مختلفی دارد.

درآمد متوسط: سالانه ۱۰۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: بیش از یک میلیارد تومان که البته به نوع پرونده و میزان فعالیت بستگی دارد

بازیگری سینما و تلویزیون

دیگر تردیدی وجود ندارد که حداقل رقم دریافتی بازیگران مطرح ایران برای بازی در یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیست. این رقم بسته به ارزش بازیگر برای گیشه و نوع فیلمی که قرار است در آن به ایفای نقش بپردازد گاهی تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می رسد.

درآمد متوسط: سالانه ۱۵۰ میلیون تومان

بالاترین درآمد: سالانه ۵۰۰ میلیون تومان

مربی و بازیکن فوتبال

وضعیت پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان فوتبال در ایران شاید در حد سایر کشورهای مطرح در قاره آسیا نباشد اما بازهم بازیکنان و مربیان طراز اول فوتبال سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان دریافت نمی کنند.

در لیگ برتر فوتبال قرارداد بسیاری از بازیکنان برای یک سال فعالیت بیش از یک میلیارد تومان است

 

پردآمدترین شغل‌های جهان

خبرگزاری ایسنا نوشت: شاید شغلتان شما را انتخاب کرده باشد و شاید از بد روزگار، پشت این میز و روی این صندلی گرفتار شده باشید،‌ اما باور کنید همه این طوری نیستند،‌ یک عده از مردم در  یک جاهایی از دنیا زندگی می‌کنند که در نوجوانی به جای نوشتن انشاء در مورد تابستان در مورد این فکر می کنند که می‌خواهند در آینده چه کاره شوند و یکی از چیزهایی که راهنمایی‌شان می‌کند همین است؛ این که کجا پول بیشتری در می‌آید.

بسته به این که در کجای دنیا زندگی کنید، مشاغل پر درآمد در اطرافتان متفاوت خواهد بود، در آمریکا،‌ نه کارآفرین‌ها و نه بانک‌دار ها و نه حتی وکیل‌ها نیستند که بیشترین درآمد سالانه را دارند،‌ از میان ۱۰ شغل پردرآمد در آمریکا هفت تایشان شاخه‌های پزشکی را پوشش می‌دهند.

مجله فوربس در پایان سال گذشته میلادی در گزارشی بر اساس شرایط کار،‌ درآمد، آینده شغلی، استرس شغلی و رده‌بندی مشاغل در میان جدول‌های گرایش،‌ فهرست ۱۰ شغل پردرآمد را منتشر کرده است.

رتبه دهم در این جدول، داروسازی است با درآمد سالانه بیش از ۱۲۰ هزار دلار. رتبه نهم به کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در فرودگاه‌ها رسیده است که در سال ۱۲۲ هزار دلار درآمد دارند . با شغل تحلیل داده، درآمد شما ۱۲۴ هزار دلار در سال خواهد بود. ششمین شغل این جدول،  ارتودنسی است  با در آمد نزدیک به ۱۲۹ هزار دلار .

با رشته مهندسی پالایش، ‌در آمد ۱۳۰ هزار دلاری منتظر شماست. اگر دندان‌پزشک بشوید می‌توانید ۱۴۶ هزار دلار درآمد داشته باشید. مدیران اجرایی ارشد شرکت‌ها می‌توانند تا ۱۷۳ هزار دلار پول در بیاورند.

سومین شغل در میان پردرآمدترین شغل ها، پزشکی عمومی است با درآمد سالانه ۱۸۰ هزار دلار،‌ روانشناس‌ها تا ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ دلار در سال در می‌آورند.

اما پردرآمدترین شغلی در آمریکا جراحی است،‌ که با فاصله بسیار زیاد از مشاغل دیگر،‌ سالانه تا ۳۵۲ هزار دلار درآمد دارد.

در بریتانیا، دهمین شغل پردرآمد سال ۲۰۱۵ متعلق به مدیران فناوری و آی‌تی است که بیش از ۱۰۳ هزار دلار درآمد داشته‌اند، کنترل ترافیک هوایی ۱۱۲ هزار دلار درآمد دارد و متخصصان حقوقی می‌توانند تا ۱۱۷ هزار دلار درآمد داشته باشند.

خانواده پزشکی که در آمریکا پردآمدترین حوزه شغلی محسوب می‌شود در بریتانیا در رده  هفتم درآمد قرار دارد و تا ۱۱۷ هزار دلار درآمد دارد،‌ مدیران موسسه‌های مالی می‌توانند تا کمی بیش از ۱۱۷ هزار دلار در سال دربیاورند. در حالی که مدیران مالی تا ۱۱۹ هزار دلار در آمد دارند. خلبان‌ها می‌توانند تا ۱۲۷ هزار دلار در سال در آمد داشته باشند.

هر سه شغل بالای این جدول،‌ در کشوری که قلب بازار های مالی دنیاست،‌ به حوزه معاملات مالی متعلق است. مدیران بازاریابی در بریتانیا تا ۱۳۰ هزار دلار درمی‌آورند،‌ مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی درآمدی بالغ بر ۱۷۸ هزار دلار در سال دارند و کارگزاران مالی،‌ که پردرآمدین‌ترین شغل این کشور را دارند می‌توانند تا ۱۸۶ هزار دلار سالانه در آمد داشته باشند.

در  سنگاپور،‌ دهمین شغل پردرآمدی که می‌توانید داشته باشید کارگرازی است که درآمدی حدود ۸۹ هزار دلار دارد،‌ مدیران میانی کمپانی‌ها تا ۹۸ هزار دلار در سال در آمد دارند. پزشکان عمومی می‌توانند ۱۱۱ هزار دلار در سال به خانه ببرند و برای مدیران شرکت‌ها این رقم به ۱۱۶ هزار دلار می‌رسد.

استادان دانشگاه حدود ۱۲۵ هزار دلار در سال در آمد دارند و مدیران عامل شرکت‌ها درآمدشان به ۱۶۰ هزار دلار می‌رسد. درآمد وکلا می‌تواند تا ۱۶۷ هزار دلار برسد و پزشکان متخصص در رتبه سوم جدول درآمد سنگاپور هستند و در آمدشان با اختلاف از همتایانشان در آمریکا،‌ به ۲۰۵ هزار دلار در سال می‌رسد.

اما دو پله بالایی جدول درآمد در سنگاپور متعلق به مشاغل دولتی است. وزرا در سنگاپور سالانه ۸۱۸ هزار دلار درآمد دارند و پست نخست‌وزیری یک میلیون و  ۶۳۴ هزار دلار حقوق سالانه دارد.

‌خیلی وقت‌ها ممکن است یادمان نباشد که برای چه کار می‌کنیم و چه کاری برای رسیدن به شغلمان انجام داده‌ایم؟  تقریبا تمام مشاغل پردرآمد در تمام دنیا نیازمند تحصیلات قابل قبول دانشگاهی هستند که در نظام های سختگیرانه آموزشی به دست آوردنش کار چندان راحتی هم نیست، به نظر می‌رسد اگر همه چیز سر جای خودش باشد،‌ جور هندوستان کشیدن واقعا به شما کمک خواهد کرد تا به طاووسی که آرزویش را دارید برسید!

59 thoughts on “مشاغل پردرآمد در ایران کدامند؟ + لیست شغل ها

  1. شغل سر دفتری اسناد رسمی لیسانس های حقوق بهتره که برن سردفتر بشن و آینده خودشون و خانوادشون رو تضمین کنن . شغلی با درآمد بالا و نقد و شغلی که مدرک آنچنانی هم نمیخواد درآمد ماهانه حداقل پنجاه میلیون تومان نصیبش میشه

  2. تصور میکنم بهترین شغل برای هر فردی بسته به شخصیت و سازماندهی ذهنی و تربیتیشه، و امیدوارم به زودی شاهد نظم و نظام تربیتی آموزشی بشیم!که نقطه آغاز تغییرات اساسی در ایجاد آرامش اجتماعی و ذهنی مون خواهد بود…
    مهمترین بخش فراموش شده در اصول تربیتی در خانواده های ما احترام به خود و ایجاد خودپنداره ی مثبت در فرزندان و متعاملینمونه!آمارهای میدانی گویای همه چیز هست بطور مثال احساس دست نایافتنی بودن خواسته های شخصی بزرگمون که منجربه افسردگی اجتماعیمان شده!
    کاش شاهد روزی باشیم که هر فردی بتونه بهترین جایگاه که جایگاه خودش هستش رو پیدا کنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.