بیشترین سود بانکی, بالاترین نرخ سود سپرده بانکی

کاهش نرخ سود بانکی

پول هایمان را در کدام بانک بذاریم تا سود بیشتری دریافت کنیم؟ بهترین سرمایه گذاری با بیشترین سوددهی سپرده گذاری در بانک است؟ بیشترین نرخ سود و بالاترین سود بانکی سپرده روزشمار و بلند مدت را کدام بانک یا مؤسسه مالی اعتباری می‌دهد؟ اگر علاقه مند هستید یک سود بدون ریسک داشته باشید و بعضا سود پول خود را بصورت ماهیانه دریافت کنید و به یک زخمی بزنید جایی بهتر از سپرده گذاری در بانک پیدا نمیکنید

دنیای اقتصاد - کدام بانک بیشترین نرخ سود سپرده روزشمار را میدهد؟
کدام بانک بیشترین نرخ سود سپرده روزشمار را میدهد؟

آدم وقتی فکرش را میکند با خرید طلا و دلار چقدر باید استرس افزایش و کاهش قیمت را داشته باشد یا وقت خودرو میخریم بفکر پارکینگ و اینکه با کسی تصادف نکنیم و ماشین خراب نشود و … یا مثلاً سرمایه گذاری در بورس اگر اطلاعات کافی نداشته باشید ریسک زیادی دارد ، از همه این ها بگذریم تبدیل کردن این موارد به پول خیلی سخت است آیا مشتری پیدا میشود؟ آیا میتوانیم به قیمت بفروشیم؟

اما سپرده گذاری در بانک هیچکدام از این مشکلات را ندارد، پول را به بانک می سپارید و انتهای هر ماه سود آن را میگیرید و هر زمان که نیاز داشتید اصل پول را هم پس میگیرید، چه چیزی از این بهتر؟

۹ آبان ۹۷

افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی؟

🔶 نرخ سود چند بانک و موسسه مالی
نرخ ها فقط شنیده های بازار است و ممکن است مغایرت وجود داشته باشد
بنابراین برای اطمینان به شعب بانک ها مراجعه فرمائید/عالم اقتصاد

❌ بانک آینده: نرخ سود سپرده آینده‌ساز ۲۳ درصد. صندوق درآمد ثابت بین ۲۰ تا ۲۳ درصد.

❌ بانک صادرات: نرخ سود سپرده ۱۵ درصد. نرخ سود در صندوق درآمد ثابت ۲۰ درصد.

❌بانک ملّت: نرخ سود سپرده یکساله ۱۸ درصد.

❌بانک سینا: نرخ سود سپرده یکساله ۱۸ درصد.

❌ بانک تجارت: نرخ سود سپرده یکساله ۱۵ درصد. بالای یک میلیارد، تومان نرخ سود سپرده ۱۸ درصد. عرضه گواهی سپرده با نرخ سود ۱۸ درصد.

❌ موسسه کوثر: نرخ سود سپرده یکساله ۱۵ درصد. روزشمار ویژه ۲۰ درصد.

❌ بانک ملی: نرخ سود سپرده یکساله ۱۵ درصد. امکان عرضه اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۱۸ درصد.

❌ بانک دی: نرخ سود سپرده کوتاه مدت ۲۱ درصد. نرخ سود سپرده بلند مدت بلند مدت ۲۰ درصد.

❌ بانک اقتصاد نوین: نرخ سود سپرده یکساله ۱۹ درصد. مشروط بر سپرده‌گذاری با در دامنه ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان. نرخ سود برای سپرده ۱۰۰ میلیون به بالا ۱۹٫۵ درصد.

❌ بانک گردشگری: نرخ سود سپرده یکساله ۲۳ درصد، به شرط یک ماه ماندگاری. نرخ سود سپرده کوتاه مدت ۲۰ درصد./عالم اقتصاد

 

نرخ ها بر اساس شنیده ها از بازار ، برای اطلاع از نرخ دقیق سود سپرده های بانکی به شعب بانک مراجعه فرمائید

۳۱ شهریور ۹۷

🔶 افزایش نرخ سود بانکی ممکن نیست

🔹 رئیس کانون بانک‌های خصوصی با بیان اینکه امکان افزایش نرخ سود بانکی نیست، گفت: یکی از پیشنهادات ما به بانک مرکزی بازگشت سپرده‌های دو ساله و سه ساله بود تا منابع سیستم بانکی بیشتر قابل مدیریت شود.

🔹بعید می‌دانم در مقطع کنونی امکان افزایش نرخ سود بانکی باشد چون منابع و وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها به گونه‌ای نیست که نرخ سود سپرده افزایش یابد.

🔶بانکها تبدیل به پارکینگ مجانی نقدینگی شده‌اند

مدیرعامل بانک پاسارگاد:
🔹بانک‌ها این روزها با ارائه انواع سرویس‌های رایگان و نبود چرخش پول در سیستم بانکی، به پارکینگ مجانی برای نقدینگی تبدیل شده‌اند.

🔹معتقدم باید سودهای بانکی کاهش یابد و به همان ۱۵ درصد بازگردد، زیرا هر چه سود بانکی بیشتر شود مانند آب شوری است که با نوشیدن آن تشنه‌تر می‌شویم.

بروز رسانی ۹ شهریور ۹۷ (سیاست‌های جدید نرخ‌ سود بانکی تعیین می‌شود)

این روزها به گوش میرسد برخی بانک ها سپرده های سال گذشته خود را برای یکسال تمدید میکنند یا حتی بعضاً با نرخ ۲۳ درصد سپرده ها را تمدید میکنند اما طبق اعلام بانک مرکزی این عملکرد خلاف قانون است

نرخ های جدید سود بانکی در یکماه آینده توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد اما کاهش یکباره نرخ سود بانکی دور از انتظار نیست، نکته مهم اینکه در این مقطع حساس تمامی بازارها از تغییر محسوس نرخ سود بانکی تأثیر میگیرند و هجوم نقدینگی به بازار موجب تشدید مشکلات خواهد بود

بانک مرکزی: سیاست‌گذار پولی با اشاره به بخشنامه ۲۹ مرداد از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری خواست امکان تمدید یک‌ماهه قرارداد سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار را براساس موارد ۵ گانه مدنظر قرار دهند:

۱٫ همچنان که پیش‌تر اعلام شد سیاست‌های جدید بانک مرکزی درخصوص نرخ‌ سود سپرده‌های بانکی متناسب با شرایط و اقتضائات روز در دست تدوین بوده و به زودی به شبکه بانکی کشور ابلاغ می‌شود.

۲٫ تاکید می‌شود تمدید یک‌ماهه قراردادهای سپرده‌گذاری صرفا معطوف و منحصر به قراردادهای سپرده‌ سرمایه‌گذاری مدت‌دار یکساله‌ای است که در سال گذشته و در بازه زمانی  ۲ شهریورماه سال ۹۶ تا ۱۱ شهریورماه سال ۹۶ منعقد شد.

۳٫ قراردادهای سپرده‌گذاری مذکور با همان شرایط قرارداد و صرفا حداکثر تا مدت‌ یک‌ماه دیگر قابل تمدید است. بنابراین تمدید قراردادهای سپرده‌گذاری مورد اشاره برای مدتی بیش از یک‌ماه به هیچ وجه مجاز نیست.

۴٫ افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید با رعایت نرخ سود علی الحساب مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی در بخشنامه شماره ۱۷۳۷۹۳‏.۹۶ به تاریخ ۵ شهریوماه سال ۹۶ و حداکثر به میزان ۱۵ درصد مجاز است.

۵. بر مبنای تصمیم‌گیری سیاست‌گذار این بانک همچنان بر این مهم که بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری غیربانکی باید در تعیین و اعلام نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های مذکور با تحلیلی جامع و برآورد شرایط و روندهای آتی اقتصادی، ابتدا نرخ سود مورد انتظار سپرده‌های سرمایه‌گذاری در پایان دوره را پیش‌بینی کرده و سپس درصدی از آن را به عنوان نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری تعیین کنند و بدین‌ لحاظ نرخ سود علی‌الحساب باید همواره کمتر از نرخ سود قطعی پایان دوره باشد، تاکید دارد.

 

 

 

آرشیو

لطفاً اطلاعات خود در مورد اینکه بانک ها و یا موسسات مالی و اعتباری چه مقدار سود روزشمار و یا بلند مدت می دهند را با سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذاریدعالم اقتصاد - بیشترین نرخ سود سپرده بانکی

241 thoughts on “بیشترین سود بانکی, بالاترین نرخ سود سپرده بانکی

  1. اینایی که میگن دلار بخریم طلا بخریم و …
    خب این همه نوسان همش میشه ضرر
    کلی ریسک داره
    دلار در سال ۹۶ از فروردین تا اوایل مهر فقط ۱۵۰ تومن رشد داشت ، شما پولت رو تو بانک میذاشتی سود خیلی بیش‌تری گیرت میومد
    چه کاریه خرید دلار و طلا آخه
    من پیشنهاد میدم پولتون رو بذارید تو یه بانک معتبر با خیال راحت بدون استرس

  2. من قوامین نوشتم
    ۲۲ درصد میداد الانم فکر کنم ۱۸ درصد میده
    ضمناً آینده هم ۱۸ درصد روز شمار میده
    بانک شهر ۲۰ درصد میده
    حساب جدید افتتاح میکنه
    صندوق زرین
    برید حالشو ببرید

  3. من موندم چرا همه به جای اینکه دنبال مطمئن ترین بانک بگردن دنبال بیشترین سود میگردن؟!!!بابا اینایی که الان جلوی بانک مرکزی جمع میشن و پولشونو میخوان هم گول سود زیاد موسسه کاسپین و غیره رو خوردن که الان اصل پولشونم پریده!!! یکم فکر کنید تا کارتون به تظاهرات جلوی بانک مرکزی نکشه!!!

  4. من قرارداد یکساله بانک شهر ۲۲ درصد داشتم هفتم شهریورحساب باز کردم ۲۵ روزه ۱۵ درصد برام ریختن دوزدی تو روز روشن رفتم بانک گفت مشخصات بنویس تا برات پیگیری کنیم از قم

  5. سلام من ۱۹ میلیون بانک ایران زمین پولم رو روزشمار خوابوندم امروز برام ۱۴۵ هزار واریز سود اومده !!!!!! توروخدا بانک با سودبالا و مطمئن معرفی کنید
    باید با سودش قسطشو بدم الان بیکارم

  6. دوستان چرا انقدر به فکر سود پول هستید.بیایید ی کار درست رابندازیم.اگه کسی میتونه تو حیطه زبان انگلیسی سرمایه گذاری کنه حدودا بیست میلیون اطلاع بده…۰۹۳۰۸۳۸۲۲۱۹

  7. سلام دوستان .با توجه به دستورالعمل بانک مرکزی که از ۱۱شهریور تمامی بانکها مجبور به کاهش سود بانکی هستن .اگه کسی موسسه یا بانکی میشناسه که سود روز شمار خوب میده خبرم کنه واسه سپردمو اونجا ببرم ممنون میشم

  8. سلام هر کسی میتونه با نظراتش راهنمایی کنه ممنون میشم.
    من نه میلیون از وام ازدواجمو تو بانک اقتصاد نوین پس انداز کردم گفتن شش ماهه نیست و روزشماره با سود متغیر نوزده الی بیست و یک درصد که بهم گفتن ماهانه تقریبا صدو پنجاه هزار تومن میشه.
    میخوام بدونم اصل پول من همیشه هست میشم????چون من رو این اساس پس انداز کردم شش ماه دیگه میخوام جهیزیه مو بخرم.
    خودشون بهم گفتن هرروزی پولمو بخوام میدن فقط یه روز قبلش باید به بانک اطلاع بدم.
    الان با نظرات خیلی استرس گرفتم
    اگه کسی اطلاعی داره بگه مرسی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.