سخنان تلویزیونی مهناز افشار و مریلا زارعی و حمید رسائی درباره اظهارات سلحشور

برنامه دیشب ۷ همچنان درگیر اظهارات فرج الله سلحشور بود که این بار با حضور مهناز افشار در برنامه و مریلا زارعی و رسائی از پشت خط تلفن دنبال شد.

به گزارش دانش روز به نقل از جهان مهناز افشار در این برنامه در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه چند نکته وجود دارد که باید درباره انها توضیح دهد از روی دفترچه ای که همراه خود آورده بود شروع به خواندن کرد و گفت:در تعدادی از برنامه های قبلی تان درباره دستمزد بالای بازیگران صحبت کردید که این موضوع برای خیلی ها مساله ایجاد کرد و باعث شد که نوعی سوء تفاهم در این رابطه ایجاد شود و هنوز هم این مساله برطرف نشده است.

وی همچنین بدون اینکه اشاره صریح به اظهارات سلحشور کند گفت: به من اجازه دهید که از هم صنفی های خودم دفاع کنم. انسان هستیم با هویت مشخص باید احترام را چاشنی صحبت هایمان قرار . باید توجه کنیم که هر نوع بی احترامی به خودمان بر می گردد. همچنین درباره این حرف که طی سالهای گذشته فیلم های ارزشی کمتری ساخته شده است گفت: من این حرف را قبول ندارم. ما در سالهای گذشته آژانس شیشه ای داشتیم. یا فیلم های رسول ملی قلی پور وجود داشته است که فیلم های با ارزشی هستند. من در سن ۳۵ سالگی به این فیلم ها احترام می گذارم. اما همه چیز رو به جلو است و ما نباید درجا بزنیم.

جیرانی در ادامه سخنان افشار تاکید کرد که سخنان شما برخلاف این ادعا که گفتید “دلی” است خیلی هم “دلی” نبود چون از روی یادداشت خواندید و به تعبیری خواست بگوید که این مطالب را از قبل آماده کرده است و با مزاح گفت: این بخش سخنان تان خیلی هم دلی نبود ولی من نمی خوام با شما کل کل کنم.

حمید رسائی عضو کمسیون فرهنگی مجلس از دیگر مدعوین این برنامه بود که تلفنی نظرات خود را مطرح وی در اغاز سخنان خود با انتقاد از افشار گفت: بحث هائی در این جلسه مطرح شد که صلاح بود از من هم دعوت می شد در این جلسه حضور پیدا کنم و بحث را رو در رو مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه در سینما هم ممکن است تخلفاتی ایجاد شود که نیاز به انتقاد دارد گفت:خواهش من این است که برنامه ۷ شفاف باشد.چرا مثل برنامه ۹۰ شفاف نیستید اگر مشکلی هست ما در مجلس پی گیری می کنیم.سلحشور را دعوت کنیم بیاید در برنامه و توضیح دهد چرا باید برخی اجازه نداشته باشند حرف بزنند. من از کسی دفاع نمی کنم اما می گویم کسی که درباره اش حرف می زنیم باید از خودش دفاع کند.

رسائی با انتقاد از اینکه چرا وقتی انتقاد از سینما می شود برخی به خودشان می گیرند و ناراحت می شوند ادامه داد:خیلی ها هستند که در هر صنفی تخلف داشته باشند. حتی در لباس روحانیت ادم هائی داریم که مشکل دارند. آیا در سینما همه بدون اشکال هستند. تو همین هفته گذشته در خبر ها خواندید که رفتار یک هنرمند باعث شده است که یک دختر خانم خودکشی کند. اگر کسی هم حرفی زده است که مشکل داشته بیائید بررسی کنیم اصلا هم این حرفها خط قرمز نیست.

وی ادامه داد:فکر نکنید من می خواهم از یک جریان خاص دفاع کنم. بنده به عنوان کمسیون فرهنگی از هر کسی که دارد کار قانونی می کند باید دفاع کنم. چرا برخی بازیگران مطلقا از سینما دفاع می کنند. انگار که در سینما هیچ مشکلی نیست که اگر کسی انتقاد کرد همه به خودشان می گیرند. ادامه این برنامه مهنازافشار با بیان اینکه نمی دانم چرا در برنامه ای که من هستم باید انقدر حاشیه ایجاد شود گفت:انتقاد باید همراه با احترام باشد بی احترامی بدترین چیزی است که قابل بخشش نیست.

در ابتدای این برنامه مریلا زارعی بازیگر سینمای ایران و عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران از سخنان فرج‌الله سلحشور در مورد بازیگران زن سینما انتفاد کرد.

زارعی که در گفت‌‌و‌گوی تلفنی برنامه حاضر شده بود با مقایسه‌‌ای میان اتفاقاتی که اخیرا در عرصه ورزش رخ داده و مسائل سینما گفت: «برنامه تلویزیونی سینمایی ما در مقایسه با برنامه ورزشی ۹۰ شفافیت ندارد. در این هفته هر برنامه ورزشی و غیرورزشی اتفاقی که در بازی پرسپولیس رخ داده بود را ارزیابی می‌کرد، اما هیچ‌جا در مورد سخنانی که دو هفته قبل در مورد بازیگران مطرح شد، تحلیل نشد.»

گفتنی است سخنان فرج الله سلحشور درباره بازیگران زن سینما در چند هفته گذشته بازتاب گسترده ای داشت و مورد انتقاد تند بازیگران و اهالی سینما قرار گرفت که سخنان برنامه دیشب هفت نیز خارج از این حواشی نبود. با این حال نکته ای که قابل ذکر است این که سلحشور در چندین گفت وگو تاکید کرده که حرفهای او تحریف شده است. وی تاکید داشته است که به هیچ عنوان اطلاق کلی برای وضعیت اخلاقی همه بازیگران زن نداشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *