دلار آبی چیست ؟ بهتر است چه دلاری بخریم ؟

تاریخ زمان دقیق تک نرخی شدن دلار

شاید با عبارت دلار آبی در بازار یا گروه های خرید فروش دلار اشنا شده باشید چند تا سوال رایج هست چه دلاری بخریم و اینکه دلار ابی چیست ؟ در مقاله قبلی هم روش های بررسی و تشخیص دلار تقبلی را گفتیم این بار دلار آبی را معرفی میکنیم و روشهای برای بررسی تشخیص ۱۰۰ دلاری جعلی :

تصویر دلار آبی :

دلار آبی چیست ؟ بهتر است چه دلاری بخریم ؟
دلار آبی چیست ؟ بهتر است چه دلاری بخریم ؟

دلار آبی چیست ؟ چه دلاری بخریم ؟

دلار آبی همان دلار ۱۰۰ دلاری طرح جدید هست که از سال ۲۰۰۹ به بعد منتشر شده است , برای خرید بهتره دلار ۱۰۰ دلاری آبی بخرید به علت اینکه دارای اعتبار بهتر و جعل کردن آن به سختی هست و حدودا یک ۱۰۰ دلاری حدود ۹۰۰ هزار تومان هست و حجم کمتری میگیرد.

دلار دارای مهر نخرید دلار تا شده یا داری لکه نخرید , ولی ایا واقعا بین دلارهای سفید و ابی که رایج شده و ایا یک دلاری نخرید و صد دلاری بخرید چون که ۱۰۰ دلاری دارای ارزش بیشتری هست صحت دارد ؟ در هیچ جای دنیا خیر اما برای بعضی از دلال ها بله

متاسفانه دلار فرقی در خارج از کشور نداره اما دلال ها با بهانه یک دلاری یا دلار آّبی نیست دلار را ارزان تر میخرند , ولی هیچ تفاوتی در واقع نیست اما بخاطر این نوع روش های که دلال ها تایین کردند بهتره دلار آبی یا همان صد دلاری بخرید پیشنهاد دوم خرید دلار آبی بخاطر اینکه امنیت جعل کردن نسبت به دلارهای قبل از ۲۰۰۹ بالاتر است !

روی اسکناس صد دلاری آمریکا (۱۰۰ $) تصویر بنجامین فرانکلین سیاستمدار، مخترع، و دیپلمات اهل ایالات متحده آمریکا نقش بسته است. در پشت این اسکناس یک تصویر از سالن استقلال است.

۱۰۰ دلاری با ارزش ترین پول چاپ شده آمریکا می‌باشد. در ۱۳ ژوئیه ۱۹۶۹، اسکناس‌های ۵۰۰ دلاری، ۱٬۰۰۰ دلاری، ۵٬۰۰۰ دلاری و ۱۰٬۰۰۰ دلاری کنار گذاشته شدند

ویژگی های دلار ابی برای تشخیص اصل بودن (بدون نیاز به دستگاه تستر پول ) :

نوار امنیتی سه بعدی

به نوار آبی میانه اسکناس دقت کنید، اسکناس را به سمت عقب و جلو کج کنید، می بینید که زنگوله ها به سمت اعداد ۱۰۰ تغییر مکان می دهند. زمانی که اسکناس را عقب و جلو می کنید زنگوله ها و اعداد ۱۰۰ روی نوار آبی به طرفین حرکت می کنند، اگر اسکناس را پهلو به پهلو کنید آنها به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. نوار آبی داخل کاغذ کار گذاشته شده است و روی آن چاپ نشده است.

نوار امنیتی سه بعدی ۱۰۰ دلاری
تغییر رنگ جوهر

اگر اسکناس را پهلو به پهلو حرکت دهید هم زنگوله ای که داخل مرکبدان قرار دارد و هم عدد ۱۰۰ در گوشه پایین سمت راست اسکناس، از مسی به سبز تغییر رنگ می دهد.

تصویر واتر مارک یا نقش آب

اسکناس را در مقابل نور قرار دهید، تصویری کم رنگ از بنجامین فرانکلین در فضای خالی در قسمت سمت راست تصویر می بینید. تصویر از دو طرف اسکناس قابل رویت است.

نقش آب یا ته نقش: علائمی هستند که در زمینه‌های کاغذها، تمبرها یا اسکناس‌ها قرار داده می‌شوند و در حالت عادی قابل مشاهده نیست ولی اگر کاغذ یا تمبر در برابر آفتاب یا نور گرفته شود پدیدار می‌شوند.

نخ امنیتی یا ریبون امنیتی

اگر اسکناس را در معرض نور قرار دهید یک نخ عمودی ممتد که در سمت چپ تصویر قرار دارد را می بینید. نخ با حروف بزرگ USA و عدد ۱۰۰ با یک الگوی متناوب نشانه گذاری شده و از دو طرف اسکناس قابل رویت است زمانی که اشعه فرابنفش به آن برخورد کند صورتی رنگ می شود.

فرق دلار آبی با سفید
فرق دلار آبی با سفید

 

فونت خیلی ریز

با کمی دقت و بزرگنمایی می تواند متن ریز چاپ شده THE UNITED STATES OF AMERICA روی یقه بنجامین فرانکلین، عبارت USA 100 اطراف فضای خالی که شامل ته نقش تصویر، عبارت ONE HUNDRED USA در امتداد پر طلایی و ۱۰۰s ریز در حاشیه اسکناس را ببینید. (بزرگنمایی نیاز است)

 

تفاوت دلار آبی با سفیدکدام دلار بهتر است
تفاوت دلار آبی با سفیدکدام دلار بهتر است

و همچنین با جابجای دلار زیر نور افتاب رنگ عدد ۱۰۰ دلاری باید تغییر کند.

در اینجا، رنگ های تغییر رنگ عددی ۱۰۰ نشان داده شده است.

تفاوت دلار آبی با سفیدکدام دلار بهتر است
تفاوت دلار آبی با سفیدکدام دلار بهتر است

 

در این عکس، جلوه جدید لایحه ۱۰۰ دلاری برخی از ویژگی های امنیتی خود را تحت نور پشت نشان می دهد.

 

کدام دلار بهتر است؟ دلار آبی چیست ؟
کدام دلار بهتر است؟ دلار آبی چیست ؟
کاغذ

کاغذ اسکناس فدرال رزرو یک-چهارم کتان و سه-چهارم نخ و حاوی نخ امینتی آبی و قرمز است

 

با بررسی روش های که گفتم میتونید دلار اصلی را تشخیص بدهید ( روش های دیگه هم هست ولی همین ها برای صحت تشخیص دلار اصلی کافی هست )

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.