تحلیل روزنامه ترک از سخن احمدی نژاد در باره خرید نفت

بخش دولتی و خصوصی ما به ایران طلا نمی‌فروشد. هزینه‌ی نفت و گاز ایران به حساب ایران در “هالک بانک ترکیه” (بانکِ خلق ترکیه) واریز می‌شود. آنها پول واریز شده را به صورت طلا دریافت می‌کنند. تحریم‌های جدید فروش طلا را هم ممنوع خواهد کرد. ایران طلای خود را از سرمایه‌گذاران خصوصی خریداری می‌کرد، اما با وضعیت جدید ایران مجبوراست کالاهای دیگر بخرد.

راه دانشجو: روزنامه‌ی حریت چاپ ترکیه به انتشار سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد پرداخته که گفته بود “به جهنم که نفت نمی‌خرید”

به گزارش انتخاب ؛ این روزنامه در مقاله‌ی خود به قلم مروه اردیل از آغاز تحریم‌های جدید علیه ایران از ۶ فوریه ۲۰۱۳ خبر داده و با اشاره به سخنان اخیر احمدی نژاد می نویسد: ایران تلاش می‌کند به جای فروش نفت، راههای دیگری برای کسب درآمد پیدا کند.

این روزنامه می افزاید: احتمالاً منظور احمدی نژاد از بیان چنین جمله ای این است که به جای فروش نفت، باید به منابع داخلی تکیه کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ حریت ادامه می‌دهد، برخی‌ها ادعا می‌کنند تحریم‌های جدید علیه ایران به سود ترکیه خواهد بود چرا که صادرات ترکیه به ایران افزایش پیدا خواهد کرد.

تحلیل‌گر روزنامه‌ی حریت نتیجه می‌گیرد، تحریم‌های جدید علیه ایران کسری تراز تجاری ترکیه در مقابل ایران را کاهش خواهد داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *