سخنگوی دولت: فشارهای اقتصادی را جبران می‌کنیم

با پذيرش تلويحي مسئوليت نابساماني‌هاي اخير

اقتصاد > اقتصاد‌ملی- گروه اقتصادی:
غلامحسین الهام سخنگوی دولت و شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد در دو اظهارنظر جداگانه با پذیرش تلویحی ضعف نظارت دستگاه‌های دولتی بر بازار و تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم وعده دادند تا با اتخاذ سیاست‌های جبرانی تأثیر این فشارها را کاهش دهند.

ابهام در شیوه پرداخت کمک‌ها

غلامحسین الهام با اعلام این خبر افزود: با توافقات صورت گرفته بین دولت و مجلس تا پیش از عید کمک‌های مناسبی برای جبران مسائل اقتصادی به‌وجود آمده به مردم خواهد شد. وی درباره انتشار برخی از اخبار در مورد اینکه در جلسات بین دولت و مجلس این تفاهم صورت گرفته است که به دو دهک پایین جامعه کمک‌هایی در قالب کارت اعتباری ارائه شود، افزود: این بحث‌ها هیچ‌کدام بحث‌های قطعی نیست و زمانی که به تصمیم قطعی رسید از طرف خود دولت اعلام خواهد شد. وی افزود: هدف این است مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده به نوعی جبران شود و تا پیش از عید به قسمتی از آن عمل خواهد شد.

100هزار تومان می‌دهند

با وجود این روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از بررسی نحوه پرداخت کمک هزینه غیرنقدی به درآمد اقشار کم درآمد به‌عنوان یکی از محور‌های مهم بحث جلسه دولت و مجلس نام برد و افزود: اصلی‌ترین پیشنهاد به دولت برای تأمین مالی این کمک برداشت پنج هزار میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی و یا از مابه‌التفاوت نرخ ارز در دو‌ماه اخیراست. علی محمد احمدی افزود: در مجموع مبلغ 80 تا 100هزار تومان پرداخت می‌شود که نهایتا به این جمع بندی رسیدیم کمک به دهک آخر که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی‌اند، پرداخت شود. بلافاصله پس از اعلام این خبر، رئیس کمیسیون عمران مجلس نسبت به آن واکنش نشان داد و تأکید کرد که این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

ارائه کارت معیشت

از وزارت صنعت، معدن و تجارت هم خبر می‌رسد که جلسات ویژه‌ای برای چگونگی پرداخت کارت معیشت به مردم در حال برگزاری است. دیروز خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر نوشت: برخی خانه ملتی‌ها خبر می‌دهند که قرار است کارت معیشت به دهک‌های کم‌درآمد پرداخت شود اما رسماً هیچ‌یک از اعضای حاضر در جلسات مشترک این گفته‌ها را تأیید نکرده‌اند. از سوی دیگر یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم به مهر گفت: ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایین درآمدی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *