سراشیبی قیمت ها در بازار ارز تا پایان سال ادامه دارد؟

 دست اندرکاران بازار ارز معتقدند که تحولات سیاسی، تزریق ارز به بازار و راه اندازی سامانه کنترلی توسط وزارت اطلاعات، قیمت ها در بازار ارز را تا پایان سال به سراشیبی و کاهش بیشتر سوق می دهد.

همچنین صرافان پیش بینی می کنند با توجه به تحولات موجود نرخ دلار تا پایان هفته جاری حدود 200 تا 300 تومان دیگر کاهش یابد.با توجه به این که سقوط قیمت انواع سکه و ارز در بازار به صورت لحظه ای است، بازار ارز و سکه با تعداد زیاد فروشندگان مواجه شده که البته افزایش عرضه نیز در کاهش قیمت ها تاثیرگذار است.
یکی از فعالان بازار ارز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: بیشتر صرافان عمده بازار با توجه به پیش بینی کاهش قیمت ها در هفته جاری ارزهای خود را در روزهای گذشته در بازار عرضه کرده و به اصطلاح صرافان ˈخود را خالیˈ کرده اند.

وی ادامه داد: صرافان هم اکنون نیز به دلیل افت لحظه ای قیمت ها رغبتی برای معاملات و به خصوص خرید از مشتریان ندارند و همین امر سبب شده تا میزان معاملات عمده در این بازار کاهش چشمگیری داشته باشد.

این فعال بازار ارز با بیان آن که، بازار در روزهای کنونی تنها نیاز خرد افراد را تامین می کند، اظهار داشت: صرافان مستقر در میدان فردوسی تا چهار راه استانبول در روزهای جاری معتقدند به دلیل کاهش لحظه ای قیمت ها ریسک معاملات بالا است.وی گفت: نوسان قیمت ها در هفته جاری سبب شده تا برخی از صرافان در مدت زمان تنها یک ساعت میلیون ها تومان متضرر شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *