بارش برف و باران در سه روز آینده برای بیشتر نقاط کشور

بارش باران و برف در بیشتر استانهای کشور تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد. این در حالی است که پایتخت نیز از دیروز آسمانی آبی‌تر و هوایی سالم‌تر به خود دیده است.
به گزارش مهر، سازمان هواشناسی برای استانهای کویری مانند یزد و سیستان و بلوچستان نیز آسمانی صاف همراه با وزش باد تا روز دوشنبه پیش بینی کرده است.

در همین حال استان تهران در روز پنجشنبه بارش باران و وزش باد را تجربه کرد اما این وضعیت تا روز یکشنبه نیز ادامه دارد و در نهایت در روز دوشنبه آسمان تهران صاف کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. اما همچنان در استانهایی مانند هرمزگان آسمان صاف به همراه غبار محلی پیش بینی شده است.

در این بین در شهرهایی مانند چالدران آذربایجان غربی ارتفاع برف تا ۲۵ سانتی متر و در ارتفاعات به ۴۵ سانتی متر رسیده است که در این صورت پیش بینی می شود بارش باران و برف تا سه روز آینده در اغلب نقاط کشور ادامه پیدا کند.

همچنین بندر انزلی بیشترین میزان بارندگی را به اندازه ۲۲۱ میلی متر تا ساعت ۹ و نیم روز پنجشنبه به خود دید. آسمان کیانشهر نیز۸۴ میلی متر میزان بارش باران را تجربه کرد و پس از آن آسمان رشت به اندازه ۷۱ میلی متر در میان شهرهای دیگر بیشتر و بهتر بارید.

تکاپو برای رفع مشکلات تردد در جاده ها و معابر عمومی

از سوی دیگر بارش برف و باران در استانهای مختلف کشور باعث می شود تا مسئولان اداره راه وپلیس راهنمایی و رانندگی و بسیاری از مسئولان دیگر نیز وضعیت موجود در راههای اصلی کشور را گزارش کنند. به همین دلیل جانشین فرمانده پلیس راه کشور به رانندگان هشدار داد با توجه به اینکه جاده‌‎های استان تهران و شمالی کشور به علت بارندگی لغزنده است رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی با اعلام اینکه تمام جاده های کشور باز است و تردد در آنها در حال انجام است به خبرنگار مهر گفت که جاده های شمالی کشور لغزنده است. همچنین بارش برف در برخی از ارتفاعات جاده‌های شمالی آغاز شده است و تردد خودروها با رعایت نکات ایمنی امکانپذیر است.

وی افزود: از رانندگان می خواهیم تجهیزات ایمنی را به همراه داشته و قبل از سفر از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: باران در جاده‌های استان تهران نیز در حال باریدن است و سطح این معابر را لغزنده کرده است. ماموران پلیس راه در جاده ها حضور دارند و ایمنی خودروها را کنترل می کنند.

حتی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز درباره بارندگی های اخیر اظهار نظر کرد و درباره اینکه چرا هر وقت در شهری مانند تهران باران می بارد یکی از معضلات کمبود تاکسی است گفت: مشکل کمبود تاکسی نداشته‌ایم و ازدحام مسافران در برخی از خطوط تاکسی به دلیل کاهش سرعت خودروها و لغزندگی معابر بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت در روزهای بارانی که میزان تاکسی دربستی ها بیشتر است تشدید می شود گفت: تاکسی در بستی اشکالی ندارد و خلاف نیست برخی از مردم در روزهای بارانی و برفی از خودروها ی شخصی استفاده نمی کنند و تمایل دارند به صورت دربستی از تاکسی ها استفاده کنند.

حال هوای تهران خوب بود

از زمانی که باران بر سر شهر تهران باریدن گرفته این شهر در میان کلانشهرهای ایران آسمانی آبی تری را به خود دیده است. در برخی از مناطق تهران نه تنها باران بلکه برف نیز بارید. به عنوان مثال طبق پیش بینی سازمان هواشناسی استان تهران، اهالی شهرستانهای آبعلی، دماوند و فیرزوکوه از روز پنج شنبه تا ۷۲ ساعت بعد بارش برف را هم می بینند.

در میان ایستگاههای سنجش بارندگی در تهران، بنا به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ایستگاه فرودگاه مهرآباد بیشترین میزان بارندگی را به اندازه ۱۲ میلی متر تا ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ثبت کرد.

اما از آنجایی که هر بارندگی هرچند اندک باعث ایجاد ترافیک و آبگرفتگی معابر در سطح شهر تهران می شود، مشاور معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد بارندگیهای روزهای اخیرسبب آبگرفتگی هیچیک از معابر شهر نشده است.

وی گفت: پیش از آغاز فصل بارندگی، انهار و کانالهای آب دو بار لایروبی شده‌اند.

مجید قبادی فر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: پیش از این از تمامی کانالهای جمع آوری آبهای سطحی، دریچه ها و حوزه های رسوبی و تله های زباله گیر بازدید کردیم و نقاطی که نیاز به اصلاح داشت نیز مشخص و به مناطق ابلاغ شد.
وی ادامه داد: شبکه انهار و کانالهای جمع آوری آبهای سطحی نظافت شده است.

وی اضافه کرد: گروههای آتش نشانی و ۱۳۷ و نیروهای اجرایی خدمات شهری در نواحی در آماده باش کامل بودند تا اگر حجم باران از حدی فراتر رفت مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.