حال و روز اجاره نشین‌های پولدار

اجاره‌نشینی برای عده‌ای از مستاجران در بازار اجاره همیشه معنای خوش‌نشینی می‌داد، اما مدتی است که برخی از خوش‌نشین‌ها در حال درجا زدن یا خروج از بازار اجاره هستند.
 

البته جمع کثیری از مستاجران واقعی در بازار اجاره واحدهای مسکونی، درباره مستاجران خوش نشین تصور می‌کنند که این دسته از متقاضیان به دنبال اجاره واحدهای متراژ بزرگ هستند، اما آنها اشتباه می‌کنند چراکه برخی از خوش‌نشین‌ها حتی حاضرند واحدهای بسیار کوچک نیز اجاره کنند، اما از طرف دیگر عده‌ای از این مستاجرها آنقدر خوش هستند که به مشجر بودن کوچه یا خیابانی که قرار است در آنجا ساکن شوند، بسیار اهمیت می‌دهند!


خوش‌نشین‌ها ترجیح می‌دهند مستاجر باشند
یکی از بنگاهداران فعال در خیابان جردن در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: معمولا عده‌ای از مستاجران به خاطر تنوع‌طلبی مستاجرنشینی را انتخاب می‌کنند و برخی هم به دلیل اینکه قسمتی از سرمایه خود را در خواب نگه ندارند، ترجیح می‌دهند مستاجر باشند تا صاحبخانه.
وی درباره کمترین متراژهایی که بیشتر مورد پسند مستاجران خوش نشین خیابان جردن قرار می‌گیرد، افزود: این دسته از مستاجران واحدهای ۹۰ تا ۱۳۰ متری را برای اجاره انتخاب می‌کنند.
نوع مصالح استفاده شده، کیفیت موقعیت قرارگیری واحد مورد نظر، میزان رفت و آمد ساکنان آپارتمان طبق گفته این بنگاهدار، جزو مهم‌ترین گزینه انتخاب یک واحد مسکونی از نظر مستاجران خوش نشین است.
رضایت ۷۰ درصد خوش‌نشین‌ها؟
اگرچه تعداد مستاجران خوش نشین در حوالی خیابان میرداماد کاهش پیدا کرده، اما نزدیک به ۷۰ درصد از این دسته از مستاجران از نرخ اجاره‌ای که مالکان تعیین می‌کنند راضی هستند.
بابایی از فعالان بازار مسکن در خیابان میرداماد در این رابطه اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ اجاره طی ۲ سال گذشته تعداد خوش‌نشین‌ها در بازار اجاره افت کرده است و از طرف دیگر، کمترین متراژی که مورد استقبال این دسته از مستاجران واقع می‌شود واحدهای ۷۰ تا ۸۰ مترمربعی هستند.
وی همچنین مهم‌ترین مساله‌ای که برای مستاجران خوش‌نشین اهمیت دارد را «مالک واحد اجاره‌ای» عنوان و اظهار کرد: اکثر مستاجران ترجیح می‌دهند واحدی را اجاره کنند که مالک از هر لحاظ آنها را به اصطلاح در منگنه قرار ندهد؛ زیرا خوش‌نشین‌ها معتقدند که بالاترین نرخ اجاره را برای سلیقه شان پرداخت می‌کنند تا راحت زندگی کنند نه اینکه مالک هر از چند گاهی مزاحمتی برای آنها ایجاد کند.
کوچک‌ترین متراژ انتخابی خوش‌نشین‌ها: ۱۵۰ متر
مستاجران خوش نشین در منطقه پاسداران اگرچه با مالکان چانه‌زنی می‌کنند، اما واحدهای متراژ بزرگ را برای اجاره انتخاب می‌کنند.
مشاور املاکی واقع در پاسداران تاکید کرد: تعداد مستاجران خوش‌نشین در بازار کاهش یافته است و تعداد خوش‌نشین‌هایی که باقی مانده‌اند بیشتر در حال درجا هستند یعنی اینکه آنها قصد جابه‌جایی به واحد بزرگ‌تر را ندارند بلکه سعی دارند قرارداد اجاره را تمدید کنند یا اینکه به واحد دیگری با همان متراژ نقل مکان کنند.
مهدوی، خاطرنشان کرد: خوش نقشه بودن واحد، شرطی برای انتخاب از سوی مستاجران خوش نشین است.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

عالم اقتصاد را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیج اینستاگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادیکانال تلگرام عالم اقتصاد پیش بینی و تحلیل اخبار اقتصادی
 

با عضویت در خبرنامه عالم اقتصاد آخرین تحلیل ها و اخبار در اختیار شماست.